UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Іміджологія

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра філософсько-історичних студій та масових комунікацій
Короткий опис навчальної дисципліни

Предметом вивчення навчальної дисципліни «Іміджологія» є імідж як феномен сучасного світу та іміджмейкінг як сукупність технологій та технік, елементів та операцій, які призначені для формування іміджу

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Метою є ознайомлення студентів з основами формування іміджу, з механізмами та технологіями створення іміджу особи, організації, у т.ч. політичної організації.

Основними завданнями є

-         виявлення студентами специфіки предметної області іміджології;

-         освоєння понятійного апарату іміджології;

-         засвоєння технологій формування іміджу;

-         вивчення механізмів формування іміджу політичних партій та політичних лідерів сучасної України.

Результати навчання

У результаті вивчення навчальної дисципліни студенти повинні знати:

  • зміст, основні поняття та методи іміджології;
  • базові складові, елементи іміджу організації, а також технології формування іміджу;
  • специфіку методів іміджології в політичному житті;

уміти:

  • аналізувати імідж організації, в т. ч. політичної;
  • компетентно здійснювати вибір інструментів формування іміджу організації;
  • корелювати імідж організації, відповідно до конкретних змін у політичному житті.
Перелік тем

 1. Імідж та іміджмейкінг як предмет іміджології

Місце іміджології в системі гуманітарних наук. Поняття «імідж». Імідж як складова сучасної цивілізації. Філософія іміджології. Класифікації іміджу, основні види іміджу. Поліфункціональність іміджу. Теоретично- та практично орієнтовані напрями іміджології. Антропологічні основи іміджології. Критерії ефективності іміджу. Інформація, яка формує імідж. Пряма і непряма інформація, яка формує імідж. Канали передачі інформації, яка формує імідж. Інструменти формування іміджу. Основні етапи формування іміджу. Принципи формування іміджу. Імідж як міфологічний архетип. Іміджмейкерство та його особливості. Іміджмейкинг. Імідж, репутація, іміджування – підходи до розуміння сутності. Психологічні аспекти створення образу в іміджмейкерстві. Сутнісні характеристики іміджу організації. Сучасні концепції іміджу організації. Корпоративна культура та її вплив на розвиток організації. Методи формування, реалізації, корегування іміджу організації. Сприятливий і нейтральний імідж організації. Функції іміджу організації. Критерії привабливості іміджу організації. Базова структура іміджу організації. Зовнішній і внутрішній імідж організації та їх єдність. Корпоративне іміджування. Характеристика процесу іміджування. Зміст зовнішнього іміджу організації. Імідж керівника, імідж співробітника, імідж продукту, корпоративний дизайн як основні складові іміджу організації. Корпоративна культура організації в іміджі організації. Фактори позитивного іміджу організації

 

2. Прикладна іміджологія

Побудова ефективного іміджу. Стратегії управління особистісним іміджем. Техніки створення ефективного імідж-образу. Технології створення габі тарного (зовнішнього) іміджу. Створення індивідуального стилю. Використання символів під час створення іміджу. Обгрунтування необхідності формування іміджу, постановка мети. Ідеальний, бажаний і реальний імідж. Функції зовнішнього іміджірованія. Ідентифікація, акцентуація і просування в технології формування зовнішнього іміджу. Проектування корпоративного іміджу. Технічні завдання іміджевих комунікацій. Визначення основних цільових аудиторій. Розробка компонентів зовнішнього іміджу організації. Інструментарій формування іміджу організації. Емоціоналізація і метафоризація. Важливість співвідношення раціональних і емоційних складових впливу іміджу організації. Фірмове найменування і абревіатура, торгова марка, логотип і фірмовий шрифтовий напис, девіз і слоган, гасло, прапор, прапор, вимпел, фірмовий колір, зовнішній вигляд персоналу, дизайн інтер’єру та екстер’єру, фірмові бланки, брошури, рекламні проспекти, пакувальний матеріал тощо. Створення повідомлень. Способи передачі повідомлень. Взаємодія із засобами масової інформації. Кінетичний імідж. Вправи по тренуванню зорового контакту. Міміка в кінетичному іміджі. Кінетика голови, кінетика тіла. Вербальний імідж. Динамічний імідж. Вибір моделі поведінки. Іміджеві кампанії в ЗМІ. Іміджева громадська діяльність. Технології управління особистим іміджем. Структура особистого іміджу. Психологічні передумови формування ділового іміджу. Розходження та подібність у діловому іміджі. Технології формування політичного іміджу. Світовий досвід формування політичного іміджу. Типи політичних іміджів у національному вимірі. Стратегія формування політичного іміджу. Маніпулятивні прийоми та технології у політичній комунікації. Інформаційно-комунікативні технології як фактор ефективного функціонування політичного іміджу.

Система оцінювання

1 модуль - 50 балів

2 модуль - 50 балів

Форма контролю
залік