UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Кількісні методи мікро-, мезо-, макроекономічних досліджень

Короткий опис навчальної дисципліни

Розвиток сучасної економіки визначає потребу теоретичного усвідомлення та аналізу змісту сучасних економічних процесів. Засвоєння даної дисципліни дасть можливість аспірантам визначити теоретичні, методологічні, прикладні та практичні аспекти мікро-, мезо- та макроекономічних досліджень, обґрунтувати та системно упорядкувати теоретичні уявлення фахівця про механізми діяльності мікросистем та закономірності формування макроекономічних основ економічних процесів.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Завданнями вивчення навчальної дисципліни є:

- поглибити уявлення про мікроекономічні дослідження, основні категорії та теоретичні поняття мікроекономічного аналізу дослідження;

- вивчення фундаментальних засад формування попиту та пропозиції, умов

досягнення ринкової рівноваги під впливом зміни цінових та нецінових факторів та

невизначеності умов господарювання  мікро- , мезо-, макроекономічних систем в умовах ринку;

- вивчення основних положень теорії поведінки та вибору споживача, умов

максимізації функції корисності в процесі споживчого вибору  мікро- , мезо-, макроекономічних систем;

- вивчення основних положень теорії поведінки виробника, альтернативного

вибору виробником факторів виробництва та їх варіацій, сутності та параметрів

виробничої функції мікросистем, у т.ч. у сфері міжнародного бізнесу;

- вивчення типів поведінки мікро- , мезо- та макроекономічних систем в умовах досконалої та недосконалої конкуренції, в умовах олігополії та на монополізованих ринках.

 
Результати навчання

Опанування дисципліни надає можливостей аспірантам досягти таких результатів навчання, а саме знати:

- існуючі методами кількісного аналізу, моделювання і прогнозування, перевірки статистичних гіпотез та обґрунтовувати

можливість і порядок їхнього коректного застосування;

- наукові принципи організації вибіркових обстежень та оволодіння методикою формування вибіркової сукупності і розрахунку вибіркових характеристик;

вміти:

- аналізувати економічну інформацію, виявляючи та пояснюючи складні взаємозв’язки між об’єктами;

- визначати фактори впливу на економічні процеси, пропонуючи методи коригування сценаріїв їх розвитку;

- будувати схему причинно-наслідкового зв’язку між економічними подіями, виявленими в сучасних джерелах інформації;

- критично оцінювати сучасні економічні процеси в країні та світі, визначати тенденції глобальних змін.

 

 

Перелік тем

Тема 1.  Теоретико-методологічні витоки та основи функціонування економіки на мікро- , мезо-, макроекономічних досліджень .

Тема 2.  Особливості функціонування економіки на мікрорівні

Тема 3.  Особливості функціонування економіки на макрорівні

Тема 4.  Особливості функціонування економіки на мезорівні

Тема 5. Статистичні дані, їх види і особливості представлення.

Тема 6.  Logit & probit моделі. ROC

аналіз. Q критерій Кохрена

Тема 7.  Застосування статистичних методів для стратифікованого аналізу.

Тема 8.  Статистичні методи імпутації даних

Тема 9.  Аналіз виживаності

 

 

Система оцінювання

Рівень поточних знань аспірантів оцінюється відповідно до Положення  «Про організацію освітнього процесу», відповідно до якого аспірант може отримати максимально 50 балів - 1 модуль, 50 балів – 2 модуль.

 

 

 

Форма контролю
залік