UA / EN
Факультети

Наукова робота кафедри


Наукова діяльність кафедри спрямована на проведення наукових досліджень, участь викладачів кафедри в наукових конференціях та семінарах, постійне підвищення кваліфікації. Викладачами кафедри менеджменту, бізнесу та маркетингових технологій виконуються науково-дослідні роботи за різними госпдоговірними тематиками, видаються монографії, публікуються статті в наукових фахових виданнях України та за кордоном, що індексуються в провідних наукометричних базах даних.

Науковці кафедри є членами постійних та разових спеціалізованих вчених рад по захисту дисертацій. Неодноразово виступали опонентами та експертами при захисті дисертаційних робіт. Чотири представники кафедри є експертами Національного агентства з питань якості освіти. Щороку викладачі отримують свідоцтва про реєстрацію авторських прав на певні наукові розробки.

На базі кафедри функціонують два наукові гуртки: 

  • Бізнес-процеси в підприємництві та торгівлі.
  • Менеджмент підприємницької діяльності.

 

Наукова школа та наукові напрями досліджень кафедри, що реалізуються в рамках наукової школи

Науково-дослідна робота кафедри менеджменту, бізнесу та маркетингових технологій спрямована на реалізацію таких основних завдань:

  • надання посильної інтелектуальної й матеріальної допомоги економіці країни та регіону у формуванні реалістичної, прагматичної та ефективної політики у сфері наукової, науково-технічної та освітньої діяльності;
  • досягнення європейського та світового рівнів фундаментальних і прикладних досліджень, у тому числі у сфері освіти;
  • розробку наукових концепцій, оцінок і прогнозів соціально-економічного розвитку країни;
  • підготовку наукових кадрів вищої кваліфікації;
  • сприяння подальшій інтеграції вітчизняного інтелектуального потенціалу у світовий науково-технічний і соціально-культурний простір.

90% науково-педагогічних працівників кафедри мають науковий ступінь: 3 доктора економічних наук і 14 кандидатів економічних наук. 

Науково-дослідна робота кафедри менеджменту, бізнесу та маркетингових технологій спрямована на реалізацію інтелектуального потенціалу науково-педагогічних працівників та здобувачів освіти, а також на розробку фундаментальних і прикладних досліджень для суб’єктів господарювання та у сфері освіти. Реалізація наукового потенціалу кафедри відбувається через публікацію наукових досліджень, участь в науково-практичних конференціях, форумах та конкурсах. Також викладачі кафедри приймають участь в реалізації міжнародних наукових проєктів. Зокрема, Ukraine-Norway Project “Retraining and Social Adaption of Military Officers and Their Family Members in Ukraine” (Chief coordinator on the part of Norway - NORD University; Chief coordinator in Ukraine - International Foundation for Social Adaptation). The project is funded by the Ministry of Foreign Affairs of Norway involving Ukrainian partners of the project (15.09.2020 - 20.12.2020); Digitalization of Economic as an Element of Sustainable Development of Ukraine and Tajikistan (DigEco) (618270-PP-1-2020-1-LT-EPPKA2-CBHE-JP, ERASMUS+ KA2 CBHE, Розвиток потенціалу вищої освіти. Регіони учасників: Регіон 2: Країни східного партнерства: Німеччина, Литва, Словенія, Україна, Регіон 6: Центральна Азія: Такжикистан, вид проєкту: “Модернізація начальних планів, включаючи нові інноваційні курси та методології, інклюзивна освіта” (15.11.2020-14.11.2023)).
Наукова робота педагогічного складу кафедри ведеться за темами галузі знань "Управління та адміністрування", які фінансуються за кошти підприємств, установ та організацій. Щороку представники кафедри приймають участь у Всеукраїнських та Міжнародних наукових конференціях і публікують результати досліджень у виданнях, які індексуються в наукометричних базах.

 

Опис науково-дослідних робіт, які виконувались

Науково-дослідні роботи викладачами кафедри менеджменту, бізнесу та маркетингових технологій ведуться за наступними напрямами: 

1. Розробка інформаційно-аналітичного забезпечення системи менеджменту підприємства (проведення поглибленого аналізу стану системи менеджменту підприємства; розробка методичних рекомендацій стосовно інформаційно-аналітичного забезпечення оцінки використання ресурсів підприємства з метою покращення системи його управління).
2. Формування бізнес-плану підприємства для започаткування або розвитку бізнесу, залучення інвесторів, обґрунтування капіталовкладень щодо придбання основних засобів підприємства (аналіз ринкового середовища проєкту; ресурсне обґрунтування; оцінка ефективності проєкту та дослідження ризиків пов’язаних з його реалізацією).
3. Оцінка системи управління продажами товарів, продукції, робіт і послуг суб’єктів підприємницької діяльності (дослідження системи планування та організації процесів, пов’язаних з управлінням продажами товарів, продукції, робіт і послуг; розробка методичних рекомендацій щодо покращення контролю цих процесів на підприємстві; навчання та підвищення кваліфікації персоналу підприємства сучасним компетентностям для забезпечення ефективної системи продаж).
4. Розробка ефективної маркетингової політики суб’єкта господарювання (використання SMM-технологій; формування аналітики баз даних суб’єкта господарювання; SEO-оптимізація; розробка профілю продукту; тощо).

В межах цих напрямів проводиться робота над наступними темами, які фінансуються за кошти підприємств, установ та організацій: 

• 0120U100879 «Інформаційно-аналітичне забезпечення управління розвитком підприємства»; 

• 0120U105511 «Розвиток обліково-аналітичного забезпечення системи менеджменту підприємства».; 

• 0121U109252 «Особливості розробки стратегії діяльності підприємства в сучасних умовах господарювання»;

• 0121U111400 «Удосконалення комунікаційної політики підприємства»; 

• 0121U114362 «Удосконалення систем управління продажами товарів, продукції, робіт і послуг суб’єктів підприємницької діяльності»;

• 0121U113659 «Організація та ведення бізнесу за умови раціонального використання часу керівника»; 

• 0121U110502 «Розробка системи управління економічною безпекою переробного підприємства»; 

• 0121U114495 «Управління рекламною діяльністю ТОВ «МЕГА-ЛАДОН ТЕХНО» та його співробітників»; 

• 0122U001873 «Управління змінами в діяльності організації»; 

• 0122U200233 «Діджитал-інструменти для потреб бізнесу»; 

• 0122U201495 «Цифровізація комунікаційних процесів при управлінні ТОВ «ДЕПС СОЛЮШЕНЗ» в умовах воєнного стану»; 

• 0122U201502 «Удосконалення управління діяльністю ТОВ «ДЕПС ЮА» в умовах воєнного стану»; 

• 0122U201494 «Оцінка ефективності діджиталізації маркетингових послуг в системі управління ТОВ «ДОРІС АДВЕРТАЙЗИНГ»». 

Окрім госпрозрахункових тематик на замовлення суб’єктів господарювання науково-педагогічний персонал приймає участь в програмах, що фінансуються державою. Безпосередньо Орлова Катерина брала участь в державному проєкті «Створення електронних багатомовних академічних галузевих словників (тезаурусів)». 
 

Представництво у дорадчих колегіальних та експертних радах
 

Ряд представників кафедри менеджменту, бізнесу та маркетингових технологій є членами професійних об’єднань України: Української асоціації маркетингу, ГО «Об'єднання маркетологів України», Спілки підприємців малих, середніх і приватизованих підприємств України, Федерації аудиторів, бухгалтерів і фінансистів АПК України, ГО "Житомирська Асоціація науковців та бізнес-консультантів", ЖОО ГО «Спілка економістів України», Української Асоціації з розвитку менеджменту та бізнес-освіти. 

Остапчук Тетяна Петрівна: Член Вченої ради факультету бізнесу та сфери обслуговування, член Вченої ради Університету, член науково-методичної ради Університету, член Спеціалізованиї вченої ради Д 14.052.01 з правом прийняття до розгляду та проведення захистів дисертацій на здобуття наукового ступеня доктора (кандидата) економічних наук за спеціальностями: 08.00.04 «Економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності)»; 08.00.08 «Гроші, фінанси і кредит» 08.00.09 «Бухгалтерський облік, аналіз та аудит (за видами економічної діяльності)»
 

Бірюченко Світлана Юріївна: Член Вченої ради факультету бізнесу та сфери обслуговування.

Вікарчук Ольга Іванівна: Експерт Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти.

Орлова Катерина Євгеніївна: Член Вченої ради факультету бізнесу та сфери обслуговування.

Світлишин Ігор Іванович: Член Вченої ради факультету бізнесу та сфери обслуговування.

Тарасюк Галина Миколаївна: Член спеціалізованої вченої ради Д 14.052.01 з правом прийняття до розгляду та проведення захистів дисертацій на здобуття наукового ступеня доктора (кандидата) економічних наук за спеціальностями: 08.00.04 «Економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності)», 08.00.08 «Гроші, фінанси і кредит», 08.00.09 «Бухгалтерський облік, аналіз та аудит (за видами економічної діяльності)» в Державному університеті «Житомирська політехніка»; Член спеціалізованої вченої ради Д 26.058.01 з правом прийняття до розгляду та проведення захистів дисертацій на здобуття наукового ступеня доктора (кандидата) економічних наук за спеціальностями: 08.00.03 «Економіка та управління національним господарством» та 08.00.04 «Економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності)» в Національному університеті харчових технологій (м. Київ); Член Вченої ради університету; Голова Вченої ради факультету

Юшкевич Олена Олександрівна: Член спеціалізованої Вченої ради Д. 14.052.01 з правом прийняття до розгляду та проведення захистів дисертацій на здобуття наукового ступеня доктора (кандидата) економічних наук за спеціальностями: 08.00.04 «Економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності)», 08.00.08 «Гроші, фінанси і кредит», 08.00.09 «Бухгалтерський облік, аналіз та аудит (за видами економічної діяльності)» в Державному університеті «Житомирська політехніка»
 

Молодіжна наука
Основною гордістю кафедри менеджменту, бізнесу та маркетингових технологій є її студенти, які приймають участь в наукових конференціях, конкурсах наукових та творчих робіт, є співвиконавцями госпрозрахункових тем, проявляють свої таланти та здібності в заходах університету. Щороку здобувачі вищої освіти кафедри отримують призові місця у ІІ турі Всеукраїнських конкурсів наукових та кваліфікаційних робіт. 

Напрями наукових інтересів студентів охоплюють широкий спектр актуальних наукових завдань: удосконалення діяльності бізнес-структур, підвищення конкурентоспроможності підприємств, забезпечення інвестиційної привабливості суб’єктів господарювання, оптимізація окремих функціональних напрямів менеджменту суб’єктів господарювання, розробка та удосконалення стратегій маркетингу і проведення маркетингових досліджень.

Контакти


Адреса

10005, Україна, м. Житомир,
вул.Чуднівська, 103

Соціальні мережі