UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Євроінтеграційні процеси

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра міжнародних відносин і політичного менеджменту
Короткий опис навчальної дисципліни
Предметом вивчення навчальної дисципліни є історичні, концептуальні, інституційно-структурні засади функціонування Європейського Союзу, формування теоретичних знань та практичних навичок, необхідних для оволодіння фаховими дисциплінами.
Цілі та задачі навчальної дисципліни
Метою навчальної дисципліни є комплексне висвітлення проблематики європейської інтеграції в історичному, теоретичному і практичному спектрах аналізу. Основними завданнями вивчення дисципліни є: знайомство з основними історичними етапи становлення ЄС; висвітлення теоретичних основ європейської інтеграції; розкриття структури Європейського Союзу, функцій і ролі головних інституцій ЄС; представлення моделей розробки і прийняття рішень в Європейському Союзі; висвітлення ролі Європейського Союзу як учасника світової політики; розкриття принципів формування і моделей зовнішньої політики ЄС; висвітлення відносин України та ЄС.
Результати навчання
РН03. Знати природу міжнародного співробітництва, характер взаємодії між міжнародним акторами, співвідношення державних, недержавних акторів у світовій політиці. РН06. Знати природу та характер взаємодій окремих країн та регіонів на глобальному, регіональному та локальному рівнях РН20. Уміння використовувати історичні факти розвитку країн щодо характеристики сучасних явищ та процесів у міждержавній взаємодії, здійснюючи синхронний та діахронний порівняльний аналіз міжнародних відносин у сучасному світі.
Перелік тем
Тема 1. Сутність, етапи та напрями розвитку європейської інтеграції Тема 2. Структура та бюджет Європейського Союзу Тема 3. Основні політики ЄС Тема 4. Країнові моделі в Європейському союзі. Економічна модель ФРН. Економічна модель Франції. Англосаксонська економічна модель (Об’єднане Королівство Великобританії та Північної Ірландії, Республіка Ірландія). Середземноморська економічна модель (Італія, Іспанія, Португалія, Греція). Скандинавська модель розвитку (Швеція, Фінляндія, Данія) Тема 5. Особливості економічних моделей нових членів ЄС. Україна та ЄС
Система оцінювання
Модуль 1 - 100 балів
Форма контролю
залік