UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Управління конфліктами (051)

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра фінансів та цифрової економіки
Короткий опис навчальної дисципліни

Мета вивчення навчальної дисципліни «Управління конфліктами» полягає в опануванні базовими знаннями з актуальних проблем управління конфліктами та побудові продуктивних людських взаємовідносин, набутті професійного вміння вирішувати конфлікти у діловій і професійній сферах, міжнародних відносинах, приватному житті. Для досягнення миру та злагоди у світі в цілому, потрібно, насамперед, навчитися майстерності управління конфліктами, зокрема у приватному житті та трудовому колективі.

В результаті вивчення дисципліни студент отримає знання, необхідні для розроблення ефективної системи організаційного попередження, прогнозування і профілактики конфліктів в організаціях, правильного застосування різноманітних методів управління конфліктами у конкретних виробничих умовах, застосування моделей поведінки особистості у конфліктній взаємодії за ситуаційним підходом, формування обгрунтованих рішень та ін.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Головними завданнями навчальної дисципліни «Управління конфліктами» є:

– виявлення особливостей взаємовідносин працівників у процесі зародження, протікання та завершення конфліктів в організації;

– розгляд сучасних теорій управління конфліктами;

– вивчення методів управління конфліктами в організації;

– набуття практичних навичок з аналізу і оцінки конфліктів в системі управління персоналом;

– вивчення прогресивних методів попередження і прогнозування конфліктів;

– розгляд системи мотиваційного забезпечення у ході управління конфліктом як соціального феномену.

Результати навчання

Отримані знання з навчальної дисципліни стануть складовими наступних результатів навчання за спеціальністю 051 «Економіка»:

ПРН3. Використовувати аналітичний та методичний інструментарій для розуміння логіки прийняття господарських рішень різними економічними агентами (індивідуумами, домогосподарствами, підприємствами та органами державної влади).

ПРН11. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань та змістовно інтерпретувати отримані результати.

ПРН13. Вміти працювати як самостійно, так і в команді.

ПРН16. Демонструвати базові навички креативного та критичного мислення у дослідженнях та професійному спілкуванні.

ПРН24. Набути навички самостійної роботи, виявляти ініціативу та підприємливість, бути критичним і самокритичним.

ПРН25. Демонструвати здатність діяти соціально відповідально та свідомо на основі етичних мотивів, поваги до різноманіття думок, індивідуальних і міжкультурних відмінностей людей.

Перелік тем

Тема 1. Сутність конфлікту та його природа.

Тема 2. Класифікаційні аспекти конфліктів.

Тема 3. Конфліктна ситуація.

Тема 4. Життєвий цикл конфлікту та його динаміка.

Тема 5. Система управління конфліктами.

Тема 6. Психологічні технології вирішення конфліктів.

Тема 7. Технології раціональної поведінки в конфлікті.

Тема 8. Переговорний процес з урегулювання конфліктів.

Тема 9. Конструктивне розвʼязання конфліктів.

Тема 10. Технології запобігання конфліктам та їх розвʼязання.

Система оцінювання

Система оцінювання знань студентів за результатами вивчення навчальної дисципліни «Управління конфліктами» включає такі елементи, як: складання поточних тестів; виконання поточних контрольних робіт (кейсів); активність на заняттях, виступи з доповіддями та презентаціями на запропоновані теми, а також участь у заходах (івентах), ініційованих викладачем. У відповідності до цього, протягом вивчення навчальної дисципліни студенти мають скласти тести до кожної з наведених тем (10 тестів по 10 питань). В середньому за усі виконанні тести можна отримати 100 балів. Середня оцінка по тестам множиться на коефіцієнт 0,5 (тобто максимально можливий бал за усі виконані тести становить 50).

 

Іншою складовою системи оцінювання є контрольні завдання (кейси). Такі завдання передбачені для виконання студентами в межах кожної теми. Таким чином, студенти мають виконати 5 контрольних завдань (кейсів). В середньому за усі виконані завдання можна отримати 100 балів. Середня оцінка по контрольним завданням (кейсам) множиться на коефіцієнт 0,3 (тобто максимально можливий бал за усі виконані завдання становить 30).

 

Решту 20 балів студенти можуть добрати за рахунок:

1) активності на лекційних і практичних заняттях (максимум 10 балів);

2) виступів з доповіддями на запропоновані теми (максимум 5 балів);

3) участі в заходах (івентах), ініційованих викладачем протягом всього терміну вивчення навчальної дисципліни (максимум 5 балів).

 

Якщо за всіма елементами системи оцінювання студент отримає максимальний бал, то в сумі за цю навчальну дисципліну матиме 100 балів.

Форма контролю
залік