UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Доповнена та віртуальна реальність

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра комп'ютерних наук
Короткий опис навчальної дисципліни
Анотація: Курс «Віртуальна та доповнена реальність» (VR/AR) дозволяє опанувати базові знання щодо основ створення віртуальної та доповненої реальності для планшетів, комп’ютерів, смартфонів, окулярів та шоломів VR. Під час проходження курсу студенти навчаються створювати в Unity застосунки з використанням технології доповненої реальності, познайомляться з платформами Vuforia, ARKit та ARCore, набудуть практичних навичок в опублікування застосунків сторі Apple та Google. При розробці VR-застосунків в Unity створюються проекти від віртуального туру до багатокористувацького VR-шутеру. Технології віртуальної та доповненої реальності використовуються в комп’ютерних іграх та мобільних додатках, в сфері торгівлі та освіти. Короткий опис: Навчальна програма з курсу «Віртуальна та доповнена реальність» розрахована на здобувачів рівня бакалавр, магістр, майбутніх аспірантів та пошукувачів учених ступенів для всіх спеціальностей з галузі знань 12 – інформаційні технології. Вона представлена як продовження до дисциплін «3DMax», «Гейм-дизайн», «Основи програмування», «Основи баз даних». Курс дозволяє опанувати основи розробки застосунків з використанням технологій віртуальної та доповненої реальності. Використовуючи практичні приклади студенти набудуть навичок у створенні застосунків AR/VR для ПК, смартфонів та планшетів, дізнаються про види сприйняття віртуальної реальності та технічні навички, які важливі при роботі з VR. Опанують основи роботи з Unity (імпорт моделей, створення оточення з асетів, анімація об’єктів). У практичному напрямку набудуть навичок з інтегрування VR-пристрої та формування просторового, призначеного для користувача інтерфейсу, володіти базовими навичками створення AR додатків. Вивчати закони фізики для навколишнього середовища в VR/AR.
Цілі та задачі навчальної дисципліни
Отримати базові знання з технології VR/AR. Навчитися створювати застосунки віртуальної та доповненої реальності для різних видів комп’ютерної техніки.
Результати навчання
Студенти набудуть теоретичні знання про віртуальну та доповнену реальності та практичні навички в створенні застосунків з використанням VR/AR-технологій.
Перелік тем
Лекції, частина 1. 1. Розробка AR-застосунків 1.1. Історія. Термінологія. Сфери застосування. UX застосунки AR. Середовища розробки та SDK. Використання камери. Суміщення відіопотоків, хромакей. 1.2. Використання датчиків мобільного пристрою (компас, акселерометр, гірокоп). Використання систем глобального позиціонування в AR-застосунках. Позиціонування пристроїв всередині приміщень. 1.3. Знайомство з платформою Vuforia. Image target. 3D мітки та інші можливості. 1.4. Розпізнавання простору, орієнтація пристрою. Звук та розпізнавання зображень в ARKit. Техніка розпізнавання обличь. Google ARCore. Лабораторні роботи, частина 1 (по 4 год): 1. Динозаври в фойє або Pokemon Go. 2. Жива картина. 3. Настольна гра. Проект, що демонструє використання AR в настільних іграх або Макет. Використання технології AR для виставкових макетів. 4. Портал. Демонстрація техніки «Портал» з використанням фото/відео 360О або Навігація. Indoor-навігація з використанням технік маркерного та безмаркерного трекінгу. Лекції, частина 2. 2. Розробка VR-застосунків 2.1. Введення. 2.1.1. Підготовка інструментарію. Історія VR-індустрії. 2.1.2. Особливості платформ. Існуючі рішення в області VR. 2.1.3. Продуктова теорія. Види проектів з використанням технології віртуальної реальності. 2.1.4. Основи тестування застосунків. 2.2. Розробка мобільних VR-застосунків. 2.2.1. Опис проекту «Віртуальний тур», встановлення необзідних компонентів. 2.2.2. Опис проекту «Кубік». Планування гральної логіки. 2.2.3. Тестування. 2.2.4. Розміщення в Google Play. 2.3. Розробка VR-застосунків для ПК 2.3.1. Опис проекту «Квест», особливості моделювання для ПК. 2.3.2. Опис проекту «Мережевий шутер», планування гральної логіки, створення 3D-елементів для Level Design. 2.3.3. Тестування. 2.3.4. Розміщення в SteamVR. 2.4. Інші застосування VR 2.4.1. Розробка тренажерів та ринов B2B. 2.4.2. Робота з рухом людини. Ситема Motion Capture. Лабораторні роботи, частина 2 (по 4 год.): 1. Гра «Кубік». Платформер в VR. 2. Панорама 360О. Створення та використання фото та відеостереопанорам 360О в VR. 3. VR-квест. 4. Параглайдин. Симулятор параглайдингом в VR з зовнішніми ефектами або Шутер.
Система оцінювання
Відвідування лекцій - 4 бали, Самостійна робота - 6 балів, Лабораторні роботи - 8 по 10 балів = 80 балів 2 МКР по 5 балів = 10 балів Разом: 100 балів за курс.
Форма контролю
залік