Каталог вибіркових навчальних дисциплін
Доповнена та віртуальна реальність
Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Викладач
Короткий опис навчальної дисципліни
Анотація:
Курс «Віртуальна та доповнена реальність» (VR/AR) дозволяє опанувати базові знання щодо основ створення віртуальної та доповненої реальності для планшетів, комп’ютерів, смартфонів, окулярів та шоломів VR. Під час проходження курсу студенти навчаються створювати в Unity застосунки з використанням технології доповненої реальності, познайомляться з платформами Vuforia, ARKit та ARCore, набудуть практичних навичок в опублікування застосунків сторі Apple та Google. При розробці VR-застосунків в Unity створюються проекти від віртуального туру до багатокористувацького VR-шутеру. Технології віртуальної та доповненої реальності використовуються в комп’ютерних іграх та мобільних додатках, в сфері торгівлі та освіти.
Короткий опис:
Навчальна програма з курсу «Віртуальна та доповнена реальність» розрахована на здобувачів рівня бакалавр, магістр, майбутніх аспірантів та пошукувачів учених ступенів для всіх спеціальностей з галузі знань 12 – інформаційні технології. Вона представлена як продовження до дисциплін «3DMax», «Гейм-дизайн», «Основи програмування», «Основи баз даних». Курс дозволяє опанувати основи розробки застосунків з використанням технологій віртуальної та доповненої реальності. Використовуючи практичні приклади студенти набудуть навичок у створенні застосунків AR/VR для ПК, смартфонів та планшетів, дізнаються про види сприйняття віртуальної реальності та технічні навички, які важливі при роботі з VR. Опанують основи роботи з Unity (імпорт моделей, створення оточення з асетів, анімація об’єктів). У практичному напрямку набудуть навичок з інтегрування VR-пристрої та формування просторового, призначеного для користувача інтерфейсу, володіти базовими навичками створення AR додатків. Вивчати закони фізики для навколишнього середовища в VR/AR.
Цілі та задачі навчальної дисципліни
Отримати базові знання з технології VR/AR. Навчитися створювати застосунки віртуальної та доповненої реальності для різних видів комп’ютерної техніки.
Результати навчання
Студенти набудуть теоретичні знання про віртуальну та доповнену реальності та практичні навички в створенні застосунків з використанням VR/AR-технологій.
Перелік тем
Лекції, частина 1.
1. Розробка AR-застосунків
1.1. Історія. Термінологія. Сфери застосування. UX застосунки AR. Середовища розробки та SDK. Використання камери. Суміщення відіопотоків, хромакей.
1.2. Використання датчиків мобільного пристрою (компас, акселерометр, гірокоп). Використання систем глобального позиціонування в AR-застосунках. Позиціонування пристроїв всередині приміщень.
1.3. Знайомство з платформою Vuforia. Image target. 3D мітки та інші можливості.
1.4. Розпізнавання простору, орієнтація пристрою. Звук та розпізнавання зображень в ARKit. Техніка розпізнавання обличь. Google ARCore.
Лабораторні роботи, частина 1 (по 4 год):
1. Динозаври в фойє або Pokemon Go.
2. Жива картина.
3. Настольна гра. Проект, що демонструє використання AR в настільних іграх або Макет. Використання технології AR для виставкових макетів.
4. Портал. Демонстрація техніки «Портал» з використанням фото/відео 360О або Навігація. Indoor-навігація з використанням технік маркерного та безмаркерного трекінгу.
Лекції, частина 2.
2. Розробка VR-застосунків
2.1. Введення.
2.1.1. Підготовка інструментарію. Історія VR-індустрії.
2.1.2. Особливості платформ. Існуючі рішення в області VR.
2.1.3. Продуктова теорія. Види проектів з використанням технології віртуальної реальності.
2.1.4. Основи тестування застосунків.
2.2. Розробка мобільних VR-застосунків.
2.2.1. Опис проекту «Віртуальний тур», встановлення необзідних компонентів.
2.2.2. Опис проекту «Кубік». Планування гральної логіки.
2.2.3. Тестування.
2.2.4. Розміщення в Google Play.
2.3. Розробка VR-застосунків для ПК
2.3.1. Опис проекту «Квест», особливості моделювання для ПК.
2.3.2. Опис проекту «Мережевий шутер», планування гральної логіки, створення 3D-елементів для Level Design.
2.3.3. Тестування.
2.3.4. Розміщення в SteamVR.
2.4. Інші застосування VR
2.4.1. Розробка тренажерів та ринов B2B.
2.4.2. Робота з рухом людини. Ситема Motion Capture.
Лабораторні роботи, частина 2 (по 4 год.):
1. Гра «Кубік». Платформер в VR.
2. Панорама 360О. Створення та використання фото та відеостереопанорам 360О в VR.
3. VR-квест.
4. Параглайдин. Симулятор параглайдингом в VR з зовнішніми ефектами або Шутер.
Система оцінювання
Відвідування лекцій - 4 бали,
Самостійна робота - 6 балів,
Лабораторні роботи - 8 по 10 балів = 80 балів
2 МКР по 5 балів = 10 балів
Разом: 100 балів за курс.
Форма контролю
залік