UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Маркшейдерське і топографічне креслення

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра гірничих технологій та будівництва ім. проф. Бакка М.Т.
Короткий опис навчальної дисципліни

Навчальна програма написана відповідно до програми курсу. „Маркшейдерське і топографічне креслення”, який вивчається на маркшейдерських спеціальностях гірничих, гірничо-металургійних і політехнічних вузів.

В ній ставиться за мету навчити майбутніх гірничих інженерів- маркшейдерів необхідним способам складання, накреслювання й поповнення маркшейдерських креслень. Маркшейдерські креслення є кінцевим продуктом маркшейдерських зйомок та графічною основою  в процесі проектування гірничих підприємств, експлуатації і до розвідки родовища корисних копалин.

Маркшейдерське і топографічне креслення вивчаються після ознайомлення з технікою і правилами виконання машинобудівельних креслень, тобто після проходження курсу „Машинобудівне креслення”. Внаслідок вивчення топографічного креслення, яке базується на кресленні „від руки”, студенти в процесі роботи розвивають окомір, вчаться правильно тримати креслярський інструмент і впевнено працювати з ним. Вивчаючи маркшейдерське креслення, вони ознайомлюються з вимогами, які пред’являються до маркшейдерського креслення, вчаться накреслювати, оформляти, копіювати й тиражувати ці креслення.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Основні завдання:

- вивчити характеристику креслярських матеріалів, інструментів та приладів,

- засвоїти правила догляду, зберігання і заточки креслярських інструментів,

- вивчити способи виконання креслярських робіт.

Велика увага приділяється методиці накреслювання картографічних шрифтів.

Детально розглядають способи накреслення умовних знаків, послідовність накреслення і оформлення топографічних планів і карт. Створюють маркшейдерські планшети, креслять і поповнюють маркшейдерські плани.

Результатом вивчення дисципліни є набуття студентами таких компетенцій:

- ознайомлюються з вимогами, які пред’являються до маркшейдерського та топографічногокреслення;

- вчаться накреслювати, оформляти, копіювати й тиражувати ці креслення;

- використання набутих практичних навиків при виконнані завдань маркшейдерського креслення.

Результати навчання

Загальні компетентності(ЗК)

ЗК4. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.

ЗК6. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.

Фахові компетентності спеціальності (ФК)

ФК4. Здатність виконувати гірничо-геометричне маркшейдерсько-геодезичне забезпечення технологій видобутку корисних копалин, будівництва гірничих підприємств і підземних споруд, розроблення геолого-маркшейдерської, технічної та обліково-контрольної документації;

ФК10. Здатність застосовувати спеціалізовані пакети прикладних програм для проектних та експлуатаційних розрахунків.

ФК15. Здатність використовувати сучасні прикладні програмні продукти та геоінформаційні системи для автоматизації маркшейдерських робіт та планування гірничих робіт

 

Перелік тем

Тема 1. Загальна характеристика дисципліни. Креслярські матеріали та приладдя.

Тема 2. Правила і способи топографічного креслення.

Тема 3. Картографічні шрифти, їх засвоєння. Топографічний напівжирний шрифт – Т-132. Шрифт БСАМ курсив мало контрастний – Бм-431.

Тема 4. Поняття про умовні знаки і їх призначення. Класифікація умовних знаків, техніка їх накреслення.

Тема 5. Накреслювання топографічних планів і карт.

Тема 6. Польове креслення. Підготовка планшету.

Тема 7. Зміст і класифікація маркшейдерських креслень. Загальні відомості і вимоги.

Тема 8. Умовні маркшейдерські позначення. Стандартний шрифт.

Тема 9. Способи маркшейдерського креслення. Принцип рівноваги графічних мас. Виконання і розташування підписів.

Тема 10. Маркшейдерські планшети та їх виготовлення.

Тема 11. Послідовність виконання креслень. Особливості креслення в польових журналах.

Тема 12. Наочні креслення і моделі

Система оцінювання

Система оцінювання рейтингова. Максимальна кількість балів 100.

 За результатами виконання практичних занять – 60 балів, 30 балів – за результатами модульного тестового контролю, 10 – за відвідування та роботу під час аудиторних занять.

Форма контролю
залік