UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Сучасні проблеми кваліфікації кримінальних правопорушень

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра права та правоохоронної діяльності
Короткий опис навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна «Сучасні проблеми кваліфікації кримінальних правопорушень» передбачає вивчення курсу кримінального права України, яке, як відомо, належить до фундаментальних галузей системи права. При цьому вивчення спецкурсу «Сучасні проблеми кваліфікації кримінальних правопорушень» з кримінального права в свою чергу є визначальним для розуміння і освоєння курсу в цілому
Цілі та задачі навчальної дисципліни
Метою вивчення курсу є поглиблення отриманих знань про особливості застосування кримінально-правових норм законодавства України, відповідних теоретичних положень, які утвердилися в судовій практиці. У навчальному спецкурсі висвітлюються питання про особливості та значення, поняття, підстави та принципи кваліфікації кримінальних правопорушень в теорії кримінального права та сучасні проблеми кодифікації та удосконалення чинного законодавства з питань відповідальності за конкретні кримінально протиправні посягання, передбачені чинним кримінальним законодавством. Основні завдання дисципліни: дати загальну характеристику вчення про кримінально-правову кваліфікацію, обґрунтувати необхідність його подальшого розвитку як самостійного перспективного напрямку наукових досліджень; з’ясувати поняття кримінально-правової кваліфікації, розкривши його об’єм і зміст з позицій теорії кримінального права та суміжних юридичних наук; вияснити та охарактеризувати підстави кримінально-правової кваліфікації, сформулювати пропозиції з вдосконалення правових норм, що стосуються таких підстав; висвітлити принципи, відповідно до яких здійснюється кримінально-правова кваліфікація, що дало б можливість на фаховому рівні здійснювати правозастосовчу діяльність у сфері протидії злочинності; завдання даного курсу полягає також у вихованні в студентів навичок аналітичного мислення, оскільки вони переважно застосовують індуктивний метод, концентруючи значну наукову інформацію отриману через емпіричні, історичні, порівняльні та інші дослідження, що стимулює організаційні та дослідницькі навички при роботі в галузі юриспруденції
Результати навчання
Проводити збір, інтегрований аналіз та узагальнення матеріалів з різних джерел, включаючи наукову та професійну літературу, бази даних, цифрові, статистичні, тестові та інші, та перевіряти їх на достовірність, використовуючи сучасні методи дослідження. Обґрунтовано формулювати свою правову позицію, вміти опонувати, оцінювати докази та наводити переконливі аргументи. Дискутувати зі складних правових проблем, пропонувати і обґрунтовувати варіанти їх розв’язання. Генерувати нові ідеї та використовувати сучасні технології у наданні правничих послуг. Використовувати передові знання і методики у процесі правотворення та правозастосування інститутів публічного та приватного права і кримінальної юстиції. Аналізувати та оцінювати практику застосування окремих правових інститутів. Обґрунтовувати правову позицію на різних стадіях правозастосування
Перелік тем
1. Поняття, види і значення кримінально-правової кваліфікації 2. Підстави кримінально-правової кваліфікації 3. Принципи кримінально-правової кваліфікації 4. Кваліфікація кримінальних правопорушень з врахуванням стадії їх вчинення 5. Кваліфікація кримінальних правопорушень, вчинених у співучасті 6. Кваліфікація множинності кримінальних правопорушень 7. Кваліфікація кримінальних правопорушень при конкуренції норм 8. Кваліфікація кримінальних правопорушень, учинених при наявності кваліфікуючих та привілеюючих ознак складу злочину 9. Розмежування кримінально-правових норм та їх відмежування від норм інших галузей права 10. Кваліфікація діянь, вчинених при обставинах, що виключають їх протиправність 11. Кваліфікація при позитивній посткримінальній поведінці. Кваліфікація діянь, вчинених при відсутності всіх ознак складу кримінального правопорушення 12. Зміна кримінально-правової кваліфікації. Помилки в кримінально-правовій кваліфікації
Система оцінювання
1 модуль – 50 балів; 2 модуль – 50 балів
Форма контролю
залік