UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Управлінський облік

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра інформаційних систем в управлінні та обліку
Короткий опис навчальної дисципліни
Курс орінтовний на опанувнаня методики управлінського обліку підприємства через застосування сучасних інструментів, його удосконалення з урахуванням запитів управлінського персоналу як основи прийняття ними ефективних управлінських рішень.
Цілі та задачі навчальної дисципліни
Метою навчальної дисципліни є формування системи знань з організації та методики управлінського обліку, його удосконалення з урахуванням прогресивного зарубіжного досвіду як основи прийняття ефективних управлінських рішень. Завданнями вивчення навчальної дисципліни є: – дослідження основ теорії прийняття управлінських рішень, - визначення напрямів облікового забезпечення процесу прийняття управлінських рішень. - використовувати систему знань про принципи бухгалтерського управлінського обліку для систематизації даних про виробничі витрати, оцінку собівартості готової продукції і визначення прибутку; - вирішувати на прикладі конкретних ситуацій проблеми оцінки ефективності виробництва і збуту нових виробів, робіт, послуг, виміру обсягу і асортименту продукції, капітальних вкладень, управління витратами.
Результати навчання
Отримані знання з навчальної дисципліни дозволяють: 1. Показувати базові знання та розуміння економічних категорій, законів, причинно- наслідкових зв’язків, які існують між процесами та явищами на різних рівнях економічних систем. 2.. Усвідомлювати сутність об’єктів бухгалтерського спостереження та розуміти особливості відображення господарських операцій й процесів на рахунках обліку. 3. Формувати й аналізувати звітність підприємств різних форм власності та інтерпретувати отримані відомості для прийняття управлінських рішень. 4. Володіти методикою господарського аналізу діяльності підприємств та їх підрозділів. 5.. Обґрунтовувати господарські рішення з використанням облікової інформації та розуміти організаційно-економічний механізм управління підприємством. 6. Усвідомлювати теоретико-організаційні та методичні засади проведення аудиту й надання аудиторських послу 7. Усвідомлювати особливості функціонування підприємств у сучасних умовах 7 господарювання та демонструвати розуміння особливостей його ринкового позиціонування. 8. Демонструвати базові знання фундаментальних розділів математики, в обсязі, необхідному для володіння математичним апаратом відповідної галузі знань, здатність використовувати математичні методи в обраній професії. 9. Демонструвати навички володіння методами та інструментами спостереження, опису, ідентифікації, аналізу, синтезу та оцінки економічних процесів та явищ на підприємстві.
Перелік тем
Тема 1. Мета, зміст і організація управлінського обліку, його взаємозв’язок з фінансовим обліком Тема 2. Управлінський облік активів підприємства Тема 3. Витрати підприємства: класифікація та поведінка Тема 4. Організація обліку і контролю за центрами відповідальності Тема 5. Бюджетування та контроль: сутність, порядок організації та здійснення Тема 6. Основи калькулювання Тема 7. Методи обліку витрат і калькулювання Тема 8. Система обліку і калькулювання за повними витратами Тема 9. Система обліку і калькулювання за змінними витратами Тема 10. Система обліку і калькулювання за нормативними витратами Тема 11. Аналіз взаємозв’язку витрат, обсягу діяльності та прибутку Тема 12. Аналіз релевантності інформації для прийняття управлінських рішень
Система оцінювання
1. Оцінювання якості засвоєння навчальної дисципліни за всіма видами навчальних завдань проводиться шляхом розрахунку загальної кількості балів, отриманих студентом протягом навчальних годин, що відводяться на кожний тематичний блок. 2. Оцінювання в межах окремих модулів здійснюється на основі наступного поділу балів (табл. 1, 2) Таблиця 1 Критерії оцінювання модульного контролю* Форма контролю Максимальна кількість балів Короткочасні самостійні роботи 5 Перевірка домашніх завдань та оцінювання відвідування 5 Уусні та письмові опитування 5 Модульна контрольна робота 35 Всього за модуль 50 Примітка: * – структурування дисципліни та шкала меж позитивних оцінок наведена в межах одного модулю. Таблиця 2 Критерії оцінювання модульної контрольної роботи Структурна частина картки Максимальна кількість балів Повне визначення терміну із зазначенням прикладу 5х1=5 Питання, на яке дано повну відповідь 2х7,5=15 Правильно розв’язана задач 2х7,5=15 Разом 35 Розподіл балів Модуль 1 Модуль 2 100 Т1 Т2 Т3 Т4 Т5 Т6 МКР № 1 Т7 Т8 Т9 Т10 Т11 Т12 МКР № 2 2,5 2,5 2,5 2,5 2,5 2,5 35 2,5 2,5 2,5 2,5 2,5 2,5 35 Т1, Т2 ... Т12 – теми змістових модулів.
Форма контролю
залік