UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Психологія ділового спілкування та конфліктологія

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра фінансів та цифрової економіки
Короткий опис навчальної дисципліни

Ділове спілкування налужить до основних управлінських процедур поряд з плануванням, організацією, керівництвом, контролем та прийняттям управлінських рішень. Інтерес до проблем спілкування пов'язаний з тим, що в сучасному динамічному світі високо цінується вміння встановлювати контакт з людьми та підтримувати з ними ділові відносини. Саме тому діловому спілкуванню приділяється велика увага як у теорії, так і у практиці управління. Важливим аспектом професійної компетентності керівника є рівень знань психологічних аспектів спілкування та уміння використовувати набуті знання. Цей курс присвячений питанням психологічних основ ділового спілкування та управління конфліктними ситуаціями.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Мета вивчення дисципліни «Психологія ділового спілкування та конфліктологія»: формування у здобувачів вищої освіти теоретичних знань та практичних навичок використання мотивів, потреб партнера в інтересах своєї справи, підприємства. Курсом передбачається вивчення принципів поведінки, яка сприяє створенню доброзичливої атмосфери порозуміння та ефективності ділового вирішення проблем, управління соціально-трудовими конфліктами в організації та набуття вмінь та навичок ділового спілкування на рівні підприємств, окремих груп та індивідів.

Завдання курсу «Психологія ділового спілкування та конфліктологія» полягають у наступному:  отримати знання про філософські, етичні, психологічні основи ділового спілкування, його норми й правила, шляхи їх застосування, особливості етикету в різних умовах трудової діяльності; навчитись аналізувати конкретні ситуації, розпізнаючи типи людей, рівень їхньої моральності та індивідуальні особливості, що виявляються під час ділового спілкування;  навчитися творчо застосовувати обрані способи й засоби у процесі спілкування із партнерами під час індивідуальної бесіди й колективного обговорення проблем, у виступах перед різними аудиторіями, на переговорах, при розв’язанні конфліктів та ін.;  отримати сучасні знання щодо закономірностей і механізмів виникнення і розвитку конфліктів, формування у здобувачів освіти навичок самостійно аналізувати конфліктну ситуацію та розробляти практичні рекомендації щодо ефективного управління взаємодією між конфліктуючими сторонами з метою попередження, врегулювання та конструктивного вирішення конфліктів на різних рівнях їх прояву в соціальній дійсності і, перш за все, в системі соціально-трудових відносин, а також самостійності та відповідальності в обґрунтуванні та прийнятті рішень з управління конфліктами.

Результати навчання

Демонструвати навички взаємодії, лідерства, командної роботи.  Демонструвати навички аналізу ситуації та здійснення комунікації у різних сферах діяльності організації.  Ідентифікувати причини стресу, адаптувати себе та членів команди до стресової ситуації, знаходити засоби до її нейтралізації.

Перелік тем

Тема 1. Предмет та завдання курсу «Психологія ділового спілкування та конфліктологія». Поняття спілкування в психології

Тема 2. Характеристика вербальних та невербальних засобів спілкування

Тема 3. Особливості ділового спілкування

Тема 4. Бар’єри у спілкуванні

Тема 5 . Форми ділового спілкування.

Тема 6. Діловий етикет. Діловий протокол.

Тема 7 . Маніпуляції в діловому спілкуванні.

Тема 8. Конфліктологія – наука про конфлікт.

Тема 9. Сутність та класифікація конфліктів.

Тема 10. Управління конфліктами в організаціях.

 

Система оцінювання

Максимальна кількість балів по темі – 100, мінімальна – 60. Бал по дисципліні варіюється (від 60 до 100 балів) та визначається шляхом обчислення середнього арифметичного значення, з урахуванням кількості тем.

Форма контролю
залік