UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Корпоративне управління та корпоративна культура

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра менеджменту, бізнесу та маркетингових технологій
Короткий опис навчальної дисципліни
Cутністю корпоративного управління та корпоративної культури є система відносин між інвесторами-власниками корпорації, її менеджерами, а також зацікавленими особами для забезпечення ефективної діяльності товариства, досягнення рівноваги впливу та балансу інтересів учасників корпоративних відносин. Підприємства корпоративного типу, а саме акціонерні товариства та товариства з обмеженою відповідальністю є основною формою підприємницьких структур, що забезпечують розвиток ринкової економіки, що підтверджується як світовим, так і вітчизняним досвідом. У широкому розумінні корпоративне управління розглядають як систему, за допомогою якої спрямовують та контролюють діяльність корпорації. У рамках корпоративного управління визначається, яким чином інвестори здійснюють контроль за діяльністю менеджерів, а також яку відповідальність несуть менеджери перед власниками за результати діяльності товариства. Належна система корпоративного управління дозволяє акціонерам бути впевненими у тому, що керівництво товариства раціонально використовує їх інвестиції для фінансово-господарської діяльності і, таким чином, збільшується вартість акціонерного капіталу товариства.Належне корпоративне управління не обмежується виключно відносинами між інвесторами та менеджерами, а передбачає також урахування законних інтересів та активну співпрацю із зацікавленими особами, які мають легітимний інтерес у діяльності товариства (працівниками, споживачами, кредиторами, державою, громадськістю тощо). Це пов'язано з тим, що товариство не може існувати незалежно від суспільства, в якому воно функціонує, і кінцевий успіх його діяльності залежить від внеску всіх зацікавлених осіб.
Цілі та задачі навчальної дисципліни
Метою навчальної дисципліни є ознайомити студентів із сутністю та принципами корпоративного управління, сформувати у них ринкове мислення щодо раціонального та ефективного господарювання; сформувати необхідні навички і вміння корпоративного управління; навчити корпоративної культури підприємницької діяльності. В процесі вивчення курсу «Корпоративне управління та корпоративна культура» студент отримує узагальнену інформацію щодо впровадження ефективної системи корпоративного управління, вибору можливих структур корпоративного управління та порядку взаємодії окремих його механізмів. Завданнями вивчення навчальної дисципліни є: - вивчення сутності та принципів корпоративного управління; - визначення проблем управління корпоративними правами власників; - опанування методів корпоративного управління; - засвоєння функцій та компетенції органів управління, а також формування основних організаційних структур акціонерного товариства; - засвоєння принципів і методів управління на основі цінних паперів; - набуття практичних навичок організації загальних зборів акціонерів.
Результати навчання
В результаті вивчення дисципліни студент повинен знати та вміти використовувати: теоретичні основі корпоративного управління; принципи корпоративного управління в сучасних умовах; особливості існування моделей корпоративного управління, міжнародний та вітчизняний досвід становлення; принципи та механізм функціонування найвищого рівня управління акціонерним товариством (загальні збори акціонерів, рада директорів, спостережна рада, ревізійних органів); права та обов’язки акціонерів, їх реалізацію, дотримання та захист; порядок виплати дивідендів та проведення ефективної дивідендної політики; основні елементи та принципи корпоративного контролю, механізм його здійснення, а також основи процесів злиття та поглинання; природу корпоративних конфліктів, способи їх уникнення та урегулювання; умови та методи оцінки економічної ефективності корпоративного менеджменту на акціонерних товариствах; склад основних елементів та механізм формування корпоративної культури.
Перелік тем
Тема 1. Історичні передумови виникнення корпорацій. Місце корпорацій в сучасній економіці; Тема 2. Учасники корпоративних відносин; Тема 3. Теоретичні засади корпоративного управління; Тема 4. Особливості організації управління корпорацією; Тема 5. Стратегічне планування діяльності корпорації; Тема 6. Управління корпоративною власністю; Тема 7. Створення корпоративних об’єднань. Управління власністю в корпоративних об’єднаннях; Тема 8. Управління фінансовою діяльністю корпорації; Тема 9. Управління корпоративними конфліктами; Тема 10. Шляхи підвищення ефективності корпоративного управління.
Система оцінювання
Методи контролю знань студентів з дисципліни «Корпоративне управління та корпоративна культура»: - усний контроль (усне опитування); - письмовий контроль; - виконання завдань в тестовій формі; - поточні самостійні роботи; - модульні роботи. В процесі поточного контролю здійснюється перевірка запам'ятовування та розуміння програмного матеріалу, набуття вміння і навичок конкретних розрахунків та обґрунтувань, опрацювання, публічного та письмового викладу (презентації) певних питань дисципліни. Поточний контроль здійснюється шляхом опитування або тестування під час лекцій та практичних занять, а також за підсумками систематичності і активності роботи студента протягом семестру. Модульний контроль здійснюється у формі контрольних робіт за окремими частинами дисципліни (модулями).
Форма контролю
залік