UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Основи технічної діагностики автомобіля (1 сем.)

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра автомобілів і транспортних технологій
Короткий опис навчальної дисципліни

Дисципліна «Основи технічної діагностики автомобілів» дає системні знання щодо сучасних методів і засобів діагностування. В результаті її вивчення здобувач отримує навички проведення діагностування автомобілів, а також їх окремих складових (вузлів, систем, агрегатів тощо) вивчення будови. В обсязі дисципліни розглядаються принципи роботи діагностичних приладів та їх застосування. В результаті вивчення навчальної дисципліни "Основи технічної діагностики автомобілів" студент отрімує знання щодо сучасних методів діагностування, діагностичних приладів та способів і методів діагностування автомобілів та його систем.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Мета навчальної дисципліни полягає у вивченні методів і засобів діагностування, отримання навичків проведення діагностування автомобілів, їх вузлів та систем, вивчення будови, принципу роботи діагностичних приладів Завданнями вивчення навчальної дисципліни є розвиток знань студента щодо класифікації сучасних методів діагностування, діагностичних приладів та способів і методів діагностування автомобілів, його систем та агрегатів.

Результати навчання

Отримані знання з навчальної дисципліни стануть складовими наступних програмних результатів навчання: ПРН 2. Застосовувати знання з фундаментальних наук для вивчення професійно-орієнтованих дисциплін; ПРН 11. Аргументувати інформацію для прийняття рішень, нести відповідальність за них у стандартних і нестандартних професійних ситуаціях; ПРН 15 Ідентифікувати об’єкти автомобільного транспорту, їх системи та елементи; ПРН 16. Організувати проведення вимірювального експерименту і оцінки його результатів; ПРН 20. Аналізувати технологічні процеси виробництва й ремонту дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту як об’єкта управління; ПРН 21. Розробляти управлінські рішення щодо подальшого функціонування структурних підрозділів підприємства з оцінкою якості їх продукції; ПРН 23. Організовувати виробничу діяльність структурних підрозділів, малих колективів виконавців (бригад, дільниць), щодо виробництва, експлуатації, ремонту та обслуговування дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту, їх систем та елементів; ПРН 24. Обґрунтовувати технології виробничих процесів; ПРН 25. Використовувати методи та засоби технічних вимірювань, технічні регламенти, стандарти та інші нормативні документи при технічній діагностиці дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту, їх систем та елементів; ПРН 29. Аналізувати техніко-економічні та експлуатаційні показники дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту, їх систем та елементів; ПРН 30. Брати участь у наукових дослідженнях та експериментах; ПРН 31. Аналізувати окремі явища і процеси у професійній діяльності з формулюванням аргументованих висновків; ПРН 32. Застосовувати математичні та статистичні методи при зборі, систематизації, узагальненні та обробці науково-технічної інформації; ПРН 33. Підготовлювати огляди, анотації, реферати, звіти та бібліографії по об’єктах дослідження; ПРН 34. Брати участь в наукових дискусіях і процедурах захисту наукових робіт різного рівня та виступів з доповідями та повідомленнями по тематиці проведених досліджень;

Перелік тем

Тема 1. Загальні положення. Завдання діагностування. Види діагностування. Діагностична карта. Тема 2. Втрата роботоздатності та основні завдання технічної діагностики автомобілів. Основні параметри вимірювання. Схема вимірювання. Ймовірності методи визначення втрати робото здатності об’єкту. Діагноз, прогнозування і технічна генетика об’єктів дослідження. Тема 3. Системи діагностування технічного стану автомобілів. Системи функціонального і тестового діагнозу. Тема 4. Діагностичні моделі, параметри і нормативи. Нормативні показники. Значення діагностичних параметрів. Розпізнання параметрів справних об’єктів. Закономірність їх розподілу. Тема 5. Прогнозування технічного стану автомобіля. Методи прогнозування. Методи експертних оцінок. Метод моделювання. Статичний метод. Тема 6. Діагностична інформація та її значення в системі керування технічним станом автомобіля. Загальне діагностування основних систем автомобіля Тема 7. Методи і засоби діагностування автомобіля. Суб’єктивні та об’єктивні методи. Засоби технічного діагностування. Діагностування за структурними параметрами. Діагностування за параметрами герметичності. Діагностування за параметрами робочих процесів. Діагностування за зміною вібро-акустичних параметрів. Тема 8. Діагностування за періодично-повторювальними процесами. Визначення кута випередження. Балансування коліс. Діагностування двигуна за складом картерного масла. Діагностування двигуна за складом відпрацьованих газів. Тема 9. Ефективність діагностування автомобіля і перспективи розвитку технічної діагностики. Номенклатура діагностичних засобів.

Система оцінювання

При контролі систематичності та активності роботи на лекційних заняттях оцінці підлягають: рівень знань продемонстрований в письмових та усних відповідях на лекціях та лабораторних заняттях, системність при проведенні лабораторних робіт, результати експрес контролю. При контролі виконання завдань для самостійного опрацювання оцінці підлягають: самостійне опрацювання тем в цілому чи окремих питань, проведення розрахунків, написання рефератів, презентацій. При виконанні модульних (контрольних) завдань оцінці підлягають: тести, виконання письмових завдань під час проведення контрольних робіт, виконання індивідуальних завдань, розв'язання виробничих ситуацій, інші завдання. Формою підсумкового контролю з дисципліни є іспит. Іспит проводиться у письмовій формі. Студент має право не складати іспит і отримати оцінку за результатами ПМК, якщо він виконав всі види навчальної роботи без порушення встановлених термінів і отримав позитивну (за національною шкалою) підсумкову оцінку. Якщо студент отримав не задовільну оцінку або не згоден з оцінкою за результатами ПМК, він повинен скласти іспит. На іспит виносяться вузлові питання, завдання, що потребують творчого підходу та вміння синтезувати набуті знання. Екзаменаційний білет складається з двох питань. Теоретичні питання, наведені у білетах, добираються з тематичного плану дисципліни, лекційного матеріалу, переліку питань для самостійного вивчення дисципліни, питань для проведення лабораторних занять і самостійної роботи студентів. Перевірку й оцінювання знань студентів викладач проводить у наступних формах: 1. Опитування на заняттях; 2. Бліц-опитування на 5-7 хв; 3. Виконання КМР; 4. Оцінювання самостійної роботи студентів у вигляді опитування, підготовки доповідей, рефератів тощо;

Форма контролю
екзамен