UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Апаратура підтримки життєдіяльності

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра комп'ютерних технологій у медицині та телекомунікаціях
Короткий опис навчальної дисципліни

Сучасна медицина використовує значний арсенал апаратів для спостереження та підтримання життєдіяльності людини. Серед багатьох задач медичного обслуговування важливе місце займають задачі медичного контролю за станом людини, діагностики цього стану з метою визначення рівня здоров’я, своєчасного виявлення патологічних змін, прогнозування розвитку патологічних процесів, очищення організму та підтримки його життєдіяльності в критичних станах. Для вирішення цих задач було створено досить велику кількість різних методик, достатньо забезпечених  на сьогодні  необхідним обладнанням (пристроями, приладами, комплексами і системами, забезпеченими методичними рекомендаціями по використанню). Метою вивчення даної дисципліни є вивчення принципів побудови та функціонування медичної апаратури, що застосовується для підтримки життєдіяльності організму, схемних рішень приладів та їхніх особливостей.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Метою вивчення даної дисципліни є вивчення принципів побудови та функціонування медичної апаратури, що застосовується для підтримки життєдіяльності організму, схемних рішень приладів та їхніх особливостей, особливостей методик лікувального та профілактичного впливу. Отримання навиків роботи з деякими видами апаратів підтримки життєдіяльності (в результаті проведення лабораторних робіт).

Результати навчання

Набуття теоретичних та практичних навичок по основам проектування, побудови та  принципам функціонування основних вузлів біомедичної апаратури підтримки життєдіяльності,  основам методів та засобів лікувальних впливів та діагностики, основам експлуатації біотехнічних та медичних апаратів і систем підтримки життєдіяльності, практичних навичок використання медичних апаратів та пристроїв для профілактики,  діагностики та лікування.

Перелік тем

Тема 1. Вступна лекція

Тема 2. Класифікація та використання медичної апаратури.

Тема № 3. Основні складові медичної апаратури та їх особливості. Принципи побудови. Основні діагностичні параметри в нормі та патології.

Тема № 4. Електрокардіографія, електрокардіографи.

Тема № 5. Моніторні системи контролю параметрів пацієнта (ЕКГ, пульсу, дихання).

Тема № 6. Електрична стимуляція серця. Дефібрилятори, кардіостимулятори.

Тема №7. Гіпербарична оксигенація, суть та призначення.  Прилади для гіпербаричної оксигенації

Тема № 8 Штучна вентиляція легень. Ручні портативні прилади та прилади з електроприводом для штучної вентиляції легень.

Тема № 9. Наркозні апарати, класифікація та особливості використання.

Тема № 10. Електровідсмоктувачі  для відсмоктування крові, слизу та інших рідких речовин.

Тема № 11. Штучна нирка.

Тема №12. Ультразвукова діагностична апаратура. Види, призначення, особливості побудови та використання. 

Тема № 13. Ультразвукова терапевтична апаратура. Види, призначення, особливості побудови та використання. 

Тема № 14. Прилади для лазерного і ультрафіолетового опромінення крові, моделі, особливості  експлуатації.

Тема № 15. Прилади фізіотерапії. Класифікація терапевтичних апаратів. Прилади низькочастотної терапії. Прилади високочастотної терапії, магнітотерапії. Прилади УВЧ, СВЧ, КВЧ та мікрохвильової терапії.

Тема № 16. Прилади для детоксикації організму.

Тема № 17. Апаратура екстракорпоральної мембранної оксигенації.

Тема № 18. Штучні органи та системи заміщення органів.

Тема № 19. Протезування клапанів серця та внутрішніх органів.

Тема № 20. Апаратура штучного кровообігу. Штучне серце.

Система оцінювання

Оцінювання результатів навчання проводиться за 100 бальною системою. За результатами виконання практичних занять студент отримує максимум 60 балів і 40 балів – за результатами модульного тестового контролю.

Форма контролю
залік