Каталог вибіркових навчальних дисциплін
Бізнес-культура онлайн та інформаційна гігієна
Одним з основних видів людської діяльності в ринковій економіці є бізнес – майбутня сфера вашого працевлаштування. За своєю економічною природою бізнес, фактично, базується на відносинах між людьми, тож правила, принципи, прийоми та методи організації ефективної ділової взаємодії – це невід’ємні складові бізнес-культури та необхідна складова сучасних знань та навичок.
Як засвідчила світова практика, однією з головних передумов успішного ведення бізнесу є дотримання усіма бізнес-учасниками основ бізнес-культури. Якщо подивитися на бізнес у різних культурах, інструменти чи набір інструментів можуть бути однакові, але саме їх застосування, швидше за все, відрізнятиметься залежно від культури.
Невід’ємною частиною нашого життя та сучасної бізнес-культури є інформаційна безпека (не тільки компаній і держав, а й кожного з нас), не стільки в сенсі відбиття інформаційних атак, скільки у сенсі захисту від маніпулятивних впливів медіапростору, оскільки інформаційний ландшафт під впливом сучасних інформаційно-комунікаційних технологій радикально змінився.
Тож ми розглянемо основні тренди бізнес-культури в інтернет-середовищі та випрацюємо правила інформаційної гігієни, які покращать якість нашого життя. Нова комунікаційна реальність потребує нових компетенцій.
Метою дисципліни є формування сукупності знань про бізнес-культуру як основу ведення успішного бізнесу, певного стилю і типу поведінки онлайн для створення сприятливого бізнес-середовища, та напрацювання практичних навичок комплексного сприйняття та вирішення проблем, що виникають у формуванні власного бренду та іміджу організації, продуктивної інформаційної стратегії – побудові гігієнічної системи інформаційного обміну із зовнішнім світом.
Завдання дисципліни:
- сприяння розумінню загальних умов діяльності організацій онлайн та бізнес-культури;
- розвиток здібностей і формування навичок щодо формування системи управління бізнес-культурою в організації;
- засвоєння правил, принципів, оволодіння прийомами та методами організації ефективної ділової взаємодії;
- удосконалення вмінь та навичок розв'язання етичних проблем у сфері бізнесу;
- вибудовування правил інформаційної гігієни.
Ви можете бути найкращим фахівцем у своїй справі, мати профільну освіту, релевантний досвід у спеціальності та необхідні професійні компетенції. Але щоб досягти успіху, вам потрібні гнучкі компетенції (або soft skills):
- Вміння організовувати ефективну ділову комунікацію з усіма суб’єктами соціально-економічної діяльності на засадах професійної етики та доброчесності в онлайн-середовищі.
- Знання та розуміння сучасних тенденцій розвитку цифрової реальності; вміння розрізняти джерела інформації; критичне та системне мислення; здатність логічно обґрунтовувати власну позицію та конструктивно доносити інформацію; здатність співпрацювати з іншими людьми.
Тема 1. Особливості організації бізнесу в онлайн-середовищі. Управління сучасним офісом. Основні правові засади роботи онлайн.
Тема 2. Культура бізнесу онлайн: суть та основні складові. Крос-культурні відмінності в ділових відносинах.
Тема 3. Етика ділових відносин як основа бізнес-культури. Діловий етикет та бізнес-протокол (ділова бесіда, ділова нарада, ділові переговори та ін.).
Тема 4. Комунікації як основа успіху сучасного бізнесу. Основи формування культури бізнес-комунікацій ( у т.ч. протидія маніпулюванню, правила критики та самокритика, як сказати «НІ» тощо).
Тема 5. Корпоративна бізнес-культура підприємства. Бренд організації. Імідж працівника як ділової людини.
Тема 6. Інформаційна безпека та інформаційна гігієна людини, організації.
Модульний контроль - 40 балів.
Робота аудиторна - 40 балів.
Творче завдання - 20 балів.