UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Дизайн мислення (Design Thinking)

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра фінансів та цифрової економіки
Короткий опис навчальної дисципліни

Мета: оволодіння теоретичними знаннями і практичними навиками, які необхідні для визначення існуючих проблем потенційних клієнтів та генерування інноваційних шляхів їх вирішення..

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Завдання: сформувати системний підхід до дизайн-мислення; посилити навики творчого мислення у вирішенні проблемних питань; зміцнити навики колективної роботи у сфері пошуку інноваційних шляхів вирішення існуючих проблем; засвоїти методи генерування інноваційних підходів до рішення існуючої проблеми.

Результати навчання

знати: алгоритми розробки стратегії вирішення проблем та прийняття рішень, комунікацій та управління в умовах мінливого середовища; концепти функціонування технологій, принципи генерування й верифікації ідей, підходи до прийняття рішень про створення прототипів, тестування і оцінки результатів;

вміти:

  • оцінювати результати власної роботи, демонструвати лідерські навички та уміння управляти персоналом і працювати в команді;
  • приймати ефективні рішення за невизначених умов і вимог, що потребують застосування нових підходів, досліджень та економіко-математичного моделювання та прогнозування;
  • оцінювати можливі ризики, соціально-економічні наслідки управлінських рішень;

- адаптувати і застосовувати нові досягнення в теорії та практиці для досягнення конкретних цілей і вирішення задач суб’єкта господарювання;

  • визначати потреби, розвивати емпатію, генерувати ідеї, планувати і здійснювати власні дослідження, виходячи з цінності для покупця/клієнта/користувача, аналізувати його результати і обґрунтовувати ухвалення ефективних рішень в умовах невизначеності;
  • застосовувати інструменти дизайн-мислення  у процесі прийняття рішень;
  • формувати команди і вдосконалювати систему управління суб’єкта господарювання;
  • підвищувати ефективність діяльності на різних рівнях управління, володіти підходами до розробки бізнес-моделей та бізнес-проектів й управляти ними;
  • використовувати сучасні інноваційні та інформаційні технології, що актуальні в цифровій економіці із застосуванням програмного забезпечення і сучасних підходів дата-аналізу;
  • використовувати методи міжособистісної комунікації в ході вирішення колективних задач, ведення переговорів, дискусій;
  • оприлюднювати результати власних наукових досліджень у фаховому середовищі та презентувати їх із застосуванням сучасних технічних засобів.
Перелік тем

Тема 1. Концепція дизайн-мислення: принципи, процес. Емпатія: розуміння людських потреб та нестатків.

Тема 2. Визначення проблеми: переформування та визначення проблеми людино-орієнтованими способами

Тема 3. Генерація ідей: техніки та інструменти створення концепції рішень

Тема 4. Прототипування: застосування практичного підходу до моделювання ідей

Тема 5. Тестування: розробка прототипу варіанту рішення проблеми та оцінка отриманих результатів

Система оцінювання

50 балів модуль 1, 50 балів модуль 2; зокрема, пропорційно виконаним завданням, у т.ч. на Освітньому порталі Житомирської політехніки

Форма контролю
залік