Каталог вибіркових навчальних дисциплін
Маркетинговий менеджмент (заг)
Маркетинговий менеджмент є інноваційним підходом до управління підприємством, який дозволяє досягти оптимальної економічної результативності та позитивного соціального ефекту одночасно, погоджуючи різні інтереси власників, менеджерів, співробітників, партнерів, споживачів і соціуму. На відміну від соціально-етичного підходу до управління де підприємство проголошує певні корпоративні цінності та надалі дотримується їх у поточній діяльності, маркетинговий менеджмент виходить з потреб клієнтів і адаптується відповідно до модифікації їхніх бажань і вимог до товарів, послуг чи ідей, що пропонуються на ринку.
Метою викладання дисципліни «Маркетинговий менеджмент» є виклад студентам теоретичних основ сучасного маркетингового менеджменту, методів і прийомів його застосування у практичній діяльності промислових підприємств на ринку; ознайомлення студентів з певною послідовністю здійснення аналітичної роботи методами виходу на найсприятливіші цільові сегменти-ринки, консолідації зусиль менеджменту підприємства управлінськими методами на посилення конкурентної позиції підприємства; формування здатності самостійно мислити, приймати управлінські рішення, здійснювати організацію, планування, реалізацію та контроль маркетингової діяльності на рівні підприємств. Основними завданнями вивчення дисципліни є: ознайомлення здобувачів вищої освіти з системою методів та алгоритмів керування маркетинговою діяльністю на підприємстві; набуття студентами вмінь творчого пошуку напрямків і резервів удосконалення процесів і методів управління маркетинговою діяльністю підприємства, а також вирішення конкретних маркетингових завдань; формування у здобувачів вищої освіти знань та вмінь підготовки прийняття маркетингових рішень на рівні стратегічних напрямків розвитку компанії, цільових товарних ринків; формування знань та вмінь підготовки прийняття маркетингових рішень на рівні окремих інструментів комплексу маркетингу; формування знань та вмінь у розв’язанні питань організації, планування і контролю маркетингової діяльності компанії.
У результаті вивчення цієї навчальної дисципліни студент повинен уміти:
- адаптувати і застосовувати нові досягнення в теорії та практиці маркетингу для досягнення конкретних цілей і вирішення задач ринкового суб’єкта;
- –планувати і здійснювати власні дослідження у сфері маркетингу, аналізувати його результати і обґрунтовувати ухвалення ефективних маркетингових рішень в умовах невизначеності;
- обґрунтовувати маркетингові рішення на рівні ринкового суб’єкта із застосуванням сучасних управлінських принципів, підходів, методів, прийомів;
- керувати маркетинговою діяльністю ринкового суб’єкта , а також його підрозділів, груп і мереж, визначати критерії та показники її оцінювання;
- консолідувати та комплексно застосовувати методи маркетингової діагностики, планування та управління при розробці маркетингових планів, програм подальшого розвитку підприємств.
ТЕМА 1 СУТНІСТЬ, ЗНАЧЕННЯ І ЗАВДАННЯ МАРКЕТИНГОВОГО МЕНЕДЖМЕНТУ.
ТЕМА 2 МЕХАНІЗМ МАРКЕТИНГОВОГО МЕНЕДЖМЕНТУ.
ТЕМА 3 ОРГАНІЗАЦІЯ МАРКЕТИНГОВОГО МЕНЕДЖМЕНТУ.
ТЕМА 4 СТВОРЕННЯ МАРКЕТИНГОВИХ ПІДРОЗДІЛІВ ПІДПРИЄМСТВА.
ТЕМА 5 МАРКЕТИНГОВЕ ПЛАНУВАННЯ.
ТЕМА 6 МАРКЕТИНГОВІ СТРАТЕГІЇ.
ТЕМА 7 МАРКЕТИНГОВЕ СТРАТЕГІЧНЕ ПЛАНУВАННЯ.
ТЕМА 8 МАРКЕТИНГОВЕ ТАКТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ.
ТЕМА 9 МАРКЕТИНГОВІ ПРОГРАМИ.
ТЕМА 10 КОНТРОЛЬ ТА АНАЛІЗ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА.
Оцінювання проводиться за 100-бальною шкалою. Бали нараховуються за поточну роботу на практичних заняттях (бліц-опитування, тестування, вирішення задач, кейсів, кросвордів, участь у ділових іграх, підготовку презентацій) та за підсумкові модульні контрольні.