UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Стратегія сталого розвитку транспортних систем

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра автомобілів і транспортних технологій
Короткий опис навчальної дисципліни

Концепція сталого розвитку транспорту. Сталий розвиток у контексті суспільно-економічних проблем ХХІ століття. Раціональне використання природних ресурсів та стратегічні орієнтири соціальної складової сталого розвитку. Сталий розвиток природно-ресурсного потенціалу міського середовища. Планування міського середовища. Інтеграція міського і транспортного розвитку. Багатоцільове планування міської території. Оцінка транспортного компоненти при плануванні міського середовища. Розвиток транзитно – орієнтованих міських структур. Сталий розвиток транспорту: проблеми, виклики, ризики, перспективність. Концепт вирішення проблем забезпечення сталого розвитку транспорту. Відповідність транспортної системи принципам сталого розвитку. Методологічні рівні дослідження сталого розвитку транспорту. Проблеми забезпечення сталого розвитку транспорту. Стратегія сталого розвитку транспорту. Показники сталого розвитку транспорту. Сутність індикаторів сталого розвитку транспорту. Проблеми і шляхи використання індикаторів сталого розвитку транспорту. Методичні підходи до розробки індикаторів сталого розвитку транспорту. Інтеграція індикаторів оцінки сталого розвитку транспорту в структуру показників ефективності соціально-економічних систем. Формування сталого розвитку транспорту. Механізми впровадження засад сталого розвитку транспорту. Оптимізація транспортної інфраструктури. Контроль використання моторизованого транспорту. Управління паркуванням транспортних засобів. Формування умов використання альтернативних немоторизованих видів транспорту. Забезпечення пріоритетів використання екологічного транспорту. Інформаційний фактор формування сталого стану транспортної системи. Впровадження системного підходу до формування механізмів реалізації принципів сталого розвитку на транспорті. Управління сталим розвитком транспорту. Характеристика управлінської діяльності сталого розвитку транспорту. Пріоритети забезпечення транспортної безпеки. Проблеми забезпечення безпеки транспорту. Аудит транспортної безпеки. Планувальні методи забезпечення безпеки транспорту. Організаційні методи формування безпечних умов роботи транспорту. Стратегічні пріоритети забезпечення безпеки транспорту. Комплексний підхід як основа забезпечення транспортної безпеки. Система управління безпекою транспорту. Світовий досвід організації інноваційного процесу сталого розвитку транспорту. Перспективи впровадження концептів сталого розвитку для різних видів транспорту. Стратегічні засади інвестиційного забезпечення сталого розвитку транспорту. Об’єктивні передумови інноваційного забезпечення сталого розвитку транспорту.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

У результаті вивчення дисципліни студент повинен здобути такі компетентності: 1. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. 2. Навики використання інформаційних і комунікаційних технологій. 3. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні. 4. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). 5. Здатність розробляти та управляти проектами. 6. Прагнення до збереження навколишнього середовища. 7. Здатність аналізувати параметри і показники функціонування транспортних процесів і систем; 8. Здатність оцінювати плани та пропозиції щодо організації та технології перевезень, складені іншими суб’єктами, та вносити необхідні зміни виходячи з техніко-експлуатаційних параметрів та принципів функціонування об’єктів та пристроїв транспортної інфраструктури, транспортних засобів

Результати навчання

У результаті вивчення дисципліни студент повинен досягти таких програмних результатів навчання: 1. Застосовувати, демонструвати, використовувати знання; 2. Розробляти, проектувати, управляти проектами 3. Оцінювати соціальний ефект. Оцінювати економічний ефект. Робити висновки щодо співвідношення між соціальними і економічними показниками транспортних систем 4. Вибирати методи прогнозування стану і параметрів транспортних систем. Досліджувати еволюцію транспортних систем. Робити висновки щодо шляхів використання досліджень розвитку транспортних систем.

Перелік тем

ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 1. КОНЦЕПЦІЯ СТАЛОГО РОЗВИТКУ ТРАНСПОРТУ. Тема 1.1. Сталий розвиток у контексті суспільно-економічних проблем ХХІ століття. Тема 1.2. Сталий розвиток природно-ресурсного потенціалу міського середовища. Тема 1.3. Проблеми, виклики, ризики, перспективність сталого розвитку транспорту. Тема 1.4. Показники сталого розвитку транспорту. ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 2. ФОРМУВАННЯ СТАЛОГО РОЗВИТКУ ТРАНСПОРТУ. Тема 2.1. Механізми впровадження засад сталого розвитку транспорту. Тема 2.2. Управління сталим розвитком транспорту. Тема 2.3. Пріоритети забезпечення транспортної безпеки. Тема 2.4. Інноваційні домінанти сталого розвитку транспорту. Тема 2.5. Стратегічні засади інвестиційного забезпечення сталого розвитку транспорту.  

Система оцінювання

Загальна кількість балів за якими оцінюється вся поточна робота розподіляється між об'єктами контролю наступним чином: Поточний контроль: - активна участь у роботі лекційного заняття 2 бали; - 2 письмові модульні контрольні роботи 20 балів; - письмова самостійна реферативна робота 2 бали; - прослуховування лекцій та опрацювання лекційного матеріалу 1бал; - звіт по лабораторному заняттю 4 бали; - альтернативні завдання підвищення рейтингу студента 4 бали; - підсумковий залік або екзамен 100 балів. . Мінімум балів при яких студент допускається до заліку 60 балів. Поточне тестування та самостійна робота Сума Підсумковий тест (залік), екзамен Змістовий модуль 1 Змістовий модуль 2 Т 1.1 Т 1.2 Т 1.3 Т 1.4 ПМК1 Т 2.1 Т 2.2 Т 2.3 Т 2.4 ПМК2 10 10 10 10 10 10 10 10 10 10 100 100 За кожним змістовим модулем здійснюється контроль роботи студента на лекційних, практичних, лабораторних заняттях, за що студент одержує максимально 100 балів. Сума балів за всі види навчальної діяльності Оцінка ECTS Оцінка за національною шкалою 90 – 100 А відмінно 82-89 B добре 74-81 С 64-73 D задовільно 35-59 FX незадовільно з можливістю повторного складання 0-34 F незадовільно з обов’язковим повторним вивченням дисципліни

Форма контролю
залік