UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Технології виборчих кампаній

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра міжнародних відносин і політичного менеджменту
Короткий опис навчальної дисципліни

Навчальна дисципліна «Технології виборчих компаній» присвячена проблемам підготовки та проведення різних видів виборчих кампаній: президентської, парламентської та місцевих виборчих кампаній. В межах курсу вивчаються особливості правового регулювання виборчих процесів з аналізом практики застосування виборчого кодексу. Значна увага приділяється питанням організації виборчого штабу та поєднання в ньому партійної та фахової складових. Ґрунтовно розглянуто весь процес виборів від початку кампанії для кандидата та виборчого штабу через низку окреслених фаз до дня виборів. Значна увага приділена питанням застосування основних/поширених виборчих технік/методик. Акцентується значення різних інструментів соціологічних досліджень: опитування, фокус групи, екзіт поли. Особлива увага приділяється питанням комунікації з кандидатом, партійними структурами різного рівня, ЗМІ, різними категоріями виборців та конкурентами. Практичні заняття дозволяють не лише засвоїти теоретичні/методологічні положення, але і оволодіти навичками формулювання виборчих повідомлень відповідно до очікувань різних категорій виборців, розробки стратегічних планів виборчої кампанії, визначення групи «власних виборців» тощо. 

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Метою вивчення дисципліни є розкриття сутності і змісту виборчої кампанії в контексті її проведення, поведінки основних акторів виборчого процесу та досягнення результату. В ході досягнення поставленої мети магістри повинні оволодіти категоріальним, термінологічним і понятійним апаратом із приводу виборчої кампанії, отримати знання про процес формування команди, напрацювання стратегічного плану та цілої виборчої кампанії. Наслідками вивчення курсу має стати знання та розуміння засад та технік формування виборчих штабів та проведення виборчих кампаній.

Завдання курсу:

  • з’ясувати сутність виборчого процесу, параметри та особливості визначення цілей;
  • проаналізувати підстави окреслення суб’єктів виборчого процесу;
  • виявити інституційну особливість та структуру виборчого штабу ;
  • розкрити ключові характеристики феномену технологій під час різних виборів;
  • представити варіанти найбільш поширених виборчих технологій;
  • зазначити важливість контролю, його різновидності та основні параметри під час виборчої кампанії;
  • окреслити основні різновиди комунікації під час виборів;
  • дослідити головні наслідки виборчих порушень;
  • з’ясувати головні функціональні вимоги щодо формування ДВК та ОВК.
Результати навчання

Програмні результати навчання:

  • Приймати ефективні рішення з питань політики, політичних наук і дотичних проблем, у тому числі у складних і непередбачуваних умовах; прогнозувати розвиток політичних процесів; визначати фактори, що впливають на них і на досягнення поставлених цілей; аналізувати і порівнювати альтернативи; оцінювати ризики та імовірні наслідки політичних рішень.
  • Здійснювати управління складною діяльністю у сфері політики, політології та у ширших контекстах, розробляти плани і заходи з їх реалізації, забезпечувати якість освіти, оцінювати ефективність і результативність діяльності.
  • Розрізняти, визначати й різносторонньо оцінювати моделі виборчих кампаній і «ціну кандидатів» у них, оптимальний виборчий округ для балотування, організовувати та компонувати фандрайзінг, оптимальну модель виборчого штабу, відбір претендентів і розподіл повноважень у виборчому штабі, паспорт виборчого округу, елементи й матеріали політичної реклами, «розкрутку» і «просування» іміджу кандидатів в рамках виборчих
Перелік тем

Тема 1. Вибори і виборча кампанія. Визначення «власного виборця»

Тема 2. Виборча програма і партійна ідеологія та очікування виборців

Тема 3. Ресурси та фінансування виборчої кампанії

Тема 4. Визначення стратегії та моделі виборчої кампанії

Тема 5. Ключові повідомлення: зміст, послідовність і спосіб донесення

Тема 6. Соціологічні дослідження: функціональне навантаження, послідовність і технологія

Тема 7. Структура виборчого штабу

Тема 8. Організація роботи ОВК і ДВК

Тема 9. Польові проекти

Тема 10. Контроль за роботою виборчого штабу

Тема 11. Комунікація із конкурентами

Тема 12 Комунікація із ЗМІ, державними та громадськими структурами

Тема 13 День виборів

Система оцінювання

Форма контролю

Максимальна кількість балів

Всього за блок змістовних модулів 1

40

– перевірка домашніх завдань

5

– оцінювання відвідування

5

– усні опитування

5

– письмові опитування

10

Модульна контрольна робота № 1

15

Всього за блок змістовних модулів 2

40

– перевірка домашніх завдань

5

– оцінювання відвідування

5

– усні опитування

5

– письмові опитування

10

Модульна контрольна робота № 2

15

Індивідуальне завдання

20

Форма контролю
залік