UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


НАТО в архітектурі глобальної безпеки

Короткий опис навчальної дисципліни

Метою викладання навчальної дисципліни є вивчення причин утворення, еволюції НАТО в процесі його існування, структури організації, механізм діяльності та роль у підтриманні колективної безпеки, що дозволить студентам глибше розібратися в сучасних політичних процесах та у сфері національної безпеки.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Завданнями дисципліни є:

- ознайомлення студентів з етимологією та змістом основних понять, категорій та термінів, пов’язаних з тематикою дисципліни;

- засвоєння студентами сучасних теоретичних концепцій, доктрин та стратегій роботи НАТО.

- формування системних знань про зовнішньополітичну діяльність провідних регіональних країн із реалізації національних цілей, що входять до НАТО;

- ознайомлення з актуальними глобальними проблемами, які потребують колективного вирішення;

- вироблення навичок дослідження і аналізу документів;

- формування вмінь та навичок роботи з документами в державних установах та органах у сфері реалізації зовнішньої політики.

- формування здатності використовувати теоретичні знання у практичній роботі при вирішенні політичних, економічних, етнокультурних та конфесійних проблем як на національному, регіональному, так і на міжнародному рівні.

Результати навчання

1. Знання: знати причини утворення та еволюцію НАТО в процесі його існування; географічне розташування країн-членів НАТО та його вплив на зовнішню політику країн; сутність, природу, структуру та основні принципи діяльності НАТО; перспективи та наслідки сучасних відносин країн-членів НАТО і місця в них України; основні нормативні документи, якими регламентується діяльність НАТО.

2. Уміння: вміти співвідносити історичні події в Україні та світі з періодами розвитку Північноатлантичного альянсу; розглядати історію цієї організації в розвитку та в конкретних умовах певного періоду; визначати місце і роль НАТО в системі євроатлантичної безпеки; критично аналізувати, порівнювати та оцінювати інформацію, джерела чи наукову літературу про історичні й сучасні події за участю НАТО; самостійно оцінювати взаємозв’язок між найважливішими політичними подіями й проблемами безпеки; визначати позитивні та негативні наслідки євроатлантичного вектору співробітництва України.

3. Комунікація: використовувати набуті знання при веденні наукових дискусій з питань історії міжнародних відносин, глобалізаційних процесів, зовнішньої політики; місця і ролі НАТО в системі євроатлантичної безпеки; практикувати дотримання етичних принципів ведення дискусій та оприлюднення результатів наукової праці.

4. Автономність та відповідальність: виконувати індивідуальні науководослідні завдання з відповідної проблематики, виявляти самостійність і соціальну відповідальність, громадянські та патріотичні чесноти при виконанні функціональних обов’язків.

Перелік тем

1. Основні тенденції розвитку міжнародних відносин після Другої світової війни

2. Історія заснування Альянсу. Місце НАТО у міжнародних відносинах біполярного світу.

3. Кінець «холодної війни» й формування нової архітектури європейської безпеки.

4. Розширення співробітництва НАТО з країнами Центральної та Східної Європи

5. Механізм діяльності НАТО.

6. Головні робочі органи НАТО.

7. Військові структури НАТО.

8. Міжнародні відносини й міжнародна безпека.

9. Глобальні, регіональні й субрегіональні аспекти безпеки

10. Основні тенденції розвитку міжнародних відносин на сучасному етапі. Роль НАТО.

Система оцінювання

Форма контролю

Максимальна кількість балів

Всього за блок змістовних модулів 1

40

– перевірка домашніх завдань

5

– оцінювання відвідування

5

– усні опитування

5

– письмові опитування

10

Модульна контрольна робота № 1

15

Всього за блок змістовних модулів 2

40

– перевірка домашніх завдань

5

– оцінювання відвідування

5

– усні опитування

5

– письмові опитування

10

Модульна контрольна робота № 2

15

Індивідуальне завдання

20

Форма контролю
залік