Каталог вибіркових навчальних дисциплін
НАТО в архітектурі глобальної безпеки
Метою викладання навчальної дисципліни є вивчення причин утворення, еволюції НАТО в процесі його існування, структури організації, механізм діяльності та роль у підтриманні колективної безпеки, що дозволить студентам глибше розібратися в сучасних політичних процесах та у сфері національної безпеки.
Завданнями дисципліни є:
- ознайомлення студентів з етимологією та змістом основних понять, категорій та термінів, пов’язаних з тематикою дисципліни;
- засвоєння студентами сучасних теоретичних концепцій, доктрин та стратегій роботи НАТО.
- формування системних знань про зовнішньополітичну діяльність провідних регіональних країн із реалізації національних цілей, що входять до НАТО;
- ознайомлення з актуальними глобальними проблемами, які потребують колективного вирішення;
- вироблення навичок дослідження і аналізу документів;
- формування вмінь та навичок роботи з документами в державних установах та органах у сфері реалізації зовнішньої політики.
- формування здатності використовувати теоретичні знання у практичній роботі при вирішенні політичних, економічних, етнокультурних та конфесійних проблем як на національному, регіональному, так і на міжнародному рівні.
1. Знання: знати причини утворення та еволюцію НАТО в процесі його існування; географічне розташування країн-членів НАТО та його вплив на зовнішню політику країн; сутність, природу, структуру та основні принципи діяльності НАТО; перспективи та наслідки сучасних відносин країн-членів НАТО і місця в них України; основні нормативні документи, якими регламентується діяльність НАТО.
2. Уміння: вміти співвідносити історичні події в Україні та світі з періодами розвитку Північноатлантичного альянсу; розглядати історію цієї організації в розвитку та в конкретних умовах певного періоду; визначати місце і роль НАТО в системі євроатлантичної безпеки; критично аналізувати, порівнювати та оцінювати інформацію, джерела чи наукову літературу про історичні й сучасні події за участю НАТО; самостійно оцінювати взаємозв’язок між найважливішими політичними подіями й проблемами безпеки; визначати позитивні та негативні наслідки євроатлантичного вектору співробітництва України.
3. Комунікація: використовувати набуті знання при веденні наукових дискусій з питань історії міжнародних відносин, глобалізаційних процесів, зовнішньої політики; місця і ролі НАТО в системі євроатлантичної безпеки; практикувати дотримання етичних принципів ведення дискусій та оприлюднення результатів наукової праці.
4. Автономність та відповідальність: виконувати індивідуальні науководослідні завдання з відповідної проблематики, виявляти самостійність і соціальну відповідальність, громадянські та патріотичні чесноти при виконанні функціональних обов’язків.
1. Основні тенденції розвитку міжнародних відносин після Другої світової війни
2. Історія заснування Альянсу. Місце НАТО у міжнародних відносинах біполярного світу.
3. Кінець «холодної війни» й формування нової архітектури європейської безпеки.
4. Розширення співробітництва НАТО з країнами Центральної та Східної Європи
5. Механізм діяльності НАТО.
6. Головні робочі органи НАТО.
7. Військові структури НАТО.
8. Міжнародні відносини й міжнародна безпека.
9. Глобальні, регіональні й субрегіональні аспекти безпеки
10. Основні тенденції розвитку міжнародних відносин на сучасному етапі. Роль НАТО.
Форма контролю |
Максимальна кількість балів |
Всього за блок змістовних модулів 1 |
40 |
– перевірка домашніх завдань |
5 |
– оцінювання відвідування |
5 |
– усні опитування |
5 |
– письмові опитування |
10 |
Модульна контрольна робота № 1 |
15 |
Всього за блок змістовних модулів 2 |
40 |
– перевірка домашніх завдань |
5 |
– оцінювання відвідування |
5 |
– усні опитування |
5 |
– письмові опитування |
10 |
Модульна контрольна робота № 2 |
15 |
Індивідуальне завдання |
20 |