UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Ораторське мистецтво

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра педагогічних технологій та мовної підготовки
Короткий опис навчальної дисципліни

Ораторське мистецтво це гармонійне поєднання риторики, акторської майстерності та різноманітних психологічних технік. Найголовнішим завданням оратора є не тільки донести інформацію, але й активувати зворотній зв’язок з аудиторією: переконати її у чомусь чи спонукати до певних дій, створивши у слухачів особливий психологічний настрій. Важлива умова успіху оратора — його авторитет і спосіб мислення. Ораторське мистецтво - це не тільки інструмент для досягнення певних цілей, але й один з показників культури людини і рівня розвитку особистості.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Метою дисципліни є ознайомлення студентів з теоретичними основами красномовства та мистецтвом переконуючої комунікації, удосконаленням комунікативних умінь студентів та долучення їх до практики ораторського мистецтва, розкриття загальних закономірностей мовленнєвої поведінки, що діють у різних ситуаціях спілкування, сферах діяльності, та практичних можливостей використання їх для того, щоб зробити промову ефективною.

Результати навчання

Результатом вивчення дисципліни є набуття студентами таких компетенцій:

– застосовувати отримані навички в подальшому навчанні та житті;

– володіти технікою мовлення як необхідною передумовою словесної дії і правильно нею користуватися (управляти диханням в процесі мовлення, читання, володіти правильною і чіткою дикцією, силою, чистотою і висотою голосу, орфоепічними нормами вимови);

– вміти користуватися засобами логіко-емоційної виразності мовлення в тому числі і позамовних (поза, жест, міміка);

– вміти кваліфіковано виконувати праці з написання промови та виголошення її в залежності від мети, завдання, місця, часу виступу з урахуванням складу аудиторії, її особливостей.

Перелік тем

Тема 1. Ораторське мистецтво як навчальна дисципліна. Основні поняття і терміни.

Тема 2. Мовленнєва культура оратора.

Тема 3. Нормативність мовлення оратора.

Тема 4. Жанри ораторського мистецтва. Монологічне та діалогічне мовлення.

Тема 5. Поняття про публічний виступ.

Тема 6. Інвенція, диспозиція, елокуція, меморія як класичні розділи риторики.

Тема 7. Акція як завершальний етап реалізації риторичної мети.

Тема 8. Елементи художності та літературні прийоми в мові оратора.

Система оцінювання

Шкала оцінювання: національна та ECTS

Сума балів за всі види навчальної діяльності

Оцінка ECTS

Оцінка за національною шкалою

для екзамену, курсового проекту (роботи), практики

для заліку

90 – 100

А

відмінно 

 

 

зараховано

82-89

В

добре

74-81

С

64-73

D

задовільно

60-63

Е

35-59

FX

незадовільно

 

не зараховано

1-34

F

Усього 100 балів:

 

Кількість балів

Систематичність відвідування (лекції і практичні заняття).

5

Активні роботи.

15

Самостійне опрацювання матеріалу.

20

Переклад тексту за фахом (семестрове індивідуальне завдання).

40

Модульна контрольна робота.

20

 

100

*Альтернативні завдання/додатковівиступи: реферат, доповідь, виступ.

20

Форма контролю
залік