Каталог вибіркових навчальних дисциплін
Бенчмаркінг
Метою вивчення дисципліни «Бенчмаркінг» є формування знань та навичків у студентів щодо здійснення порівняльного аналізу підприємств-конкурентів за допомогою використання різноманітних онлайн-сервісів для виявлення конкурентів, проведення моніторингу та аналізуву їх діяльність на основі зібраної й систематизованої про них інформації. Обгрунтування напрямків покращення окремих параметрів діяльності власного підприємства (бізнес-процесів) на основі отриманого досвіду.
Завданнями навчальної дисципліни «Бенчмаркінг» є:
- опанування загальними засадами понять і категорій, що відносяться до функціонування бенчмаркінгу;
- формування комплексу взаємопов’язаних компетенцій в сфері пошуку і впровадження передового досвіду діяльнотсі провідних підприємств;
- вивчення процесу безперервного вдосконалення діяльності підриємства на засадах конкурентного аналізу;
- розуміння загаальних засад, метоівв та інструментів дослідження внутрішнього та зовнішнього середовища діяльнотсі підприємства з метою виявлення можливостей вдосконалення конкурнтної позиції останнього.
В результаті вивчення дисципліни здобувач вищої освіти повинен:
- отримати загальне уявлення про бенчмаркінг, його головні цілі та задачі;
- знати методику здійснення та на практиці використовувати інструментрацій бечмаркінгу;
- опанувати різноманітним переліком механізмів та способів отримання інформації;
- розуміти особливості застосування бачмаркінга в різних країнах;
- вміти аналізувати бізнес-процеси підприємства;
- вміти проводити аналіз конкурентного середовища діяльності підриємства;
- розробляти маркетингову стратегію підприємства, планувати та здійснювати дії, направлені на її реалізацію;
- використовувати в практичній діяльності підприємства інформацію, отриману в результатах маркетингових досліджень та порівняльних аналізів кращих практик у менеджменті, з меою підвищння ефективності його діяльності.
1. Поняття «бенчмаркінг»: суть, зміст, цілі і завдання.
2. Механізм бенчмаркінгових досліджень. Недоліки впровадження бенчмаркінгу.
3. Ділова розвідка та промислове шпигунство. Мета і методи збору інформації
4. Бенчмаркінг і веб-маркетинг.
5. Бенчмаркінг в системі управління підприємством
6. Конкурентоспроможність персоналу та її вплив на ефективність діяльності. HR-бенчмаркінг.
7. Світові стратегії бенчмаркінгу.
Поточна робота на парах – 20 б. ‒ модульний контроль – 60 б. ‒ аналітична робота (дослідження бізнес-моделі підприємства) – 20 б.