UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Бенчмаркінг

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра менеджменту, бізнесу та маркетингових технологій
Короткий опис навчальної дисципліни

Метою вивчення дисципліни «Бенчмаркінг» є  формування знань та навичків у студентів щодо здійснення порівняльного аналізу підприємств-конкурентів за допомогою використання різноманітних онлайн-сервісів для виявлення конкурентів, проведення моніторингу та аналізуву їх діяльність на основі зібраної й систематизованої про них інформації. Обгрунтування напрямків покращення окремих параметрів діяльності власного підприємства  (бізнес-процесів) на основі отриманого досвіду.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Завданнями навчальної дисципліни «Бенчмаркінг» є:

- опанування загальними засадами  понять і категорій, що відносяться до функціонування бенчмаркінгу; 

- формування комплексу взаємопов’язаних компетенцій в сфері пошуку і впровадження передового досвіду діяльнотсі провідних підприємств;

- вивчення процесу безперервного вдосконалення діяльності підриємства на засадах конкурентного аналізу;

- розуміння загаальних  засад, метоівв та інструментів дослідження внутрішнього та зовнішнього середовища  діяльнотсі підприємства з метою виявлення можливостей вдосконалення конкурнтної позиції останнього.

Результати навчання

В результаті вивчення дисципліни здобувач вищої освіти повинен:

- отримати загальне уявлення про бенчмаркінг, його головні цілі та задачі;

- знати методику здійснення та на практиці використовувати інструментрацій бечмаркінгу;

- опанувати різноманітним переліком механізмів та способів отримання інформації;

- розуміти особливості застосування бачмаркінга в різних країнах;

- вміти аналізувати бізнес-процеси підприємства;

- вміти проводити аналіз конкурентного середовища діяльності підриємства;

- розробляти маркетингову стратегію підприємства, планувати та здійснювати дії, направлені на її реалізацію;

- використовувати в практичній діяльності підприємства інформацію, отриману в результатах маркетингових досліджень та порівняльних аналізів кращих практик у менеджменті, з меою підвищння ефективності його діяльності.

Перелік тем

1. Поняття «бенчмаркінг»: суть, зміст, цілі і завдання.

2. Механізм бенчмаркінгових досліджень. Недоліки впровадження бенчмаркінгу.

3. Ділова розвідка та промислове шпигунство. Мета і методи збору інформації

4. Бенчмаркінг і веб-маркетинг. 

5. Бенчмаркінг в системі управління підприємством

6. Конкурентоспроможність персоналу та її вплив   на ефективність діяльності. HR-бенчмаркінг.

7. Світові стратегії бенчмаркінгу.

Система оцінювання

Поточна робота на парах – 20 б. ‒ модульний контроль – 60 б. ‒ аналітична робота (дослідження бізнес-моделі підприємства) – 20 б.

Форма контролю
залік