UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Підприємництво в сфері послуг

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра менеджменту, бізнесу та маркетингових технологій
Короткий опис навчальної дисципліни

Мета вивчення дисципліни «Підприємництво в сфері послуг» – формування у майбутніх фахівців системи знань та практичних навичок організації підприємницької діяльності та управління підприємствами в сфері обслуговування, а також забезпечення можливості використання одержаних знань для підвищення конкурентоспроможності та ефективності функціонування вітчизняних підприємств цієї сфери господарювання.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Метою навчальної дисципліни є формування у майбутніх фахівців системи знань та практичних навичок організації підприємницької діяльності та управління підприємствами в сфері обслуговування, а також забезпечення можливості використання одержаних знань для підвищення конкурентоспроможності та ефективності функціонування вітчизняних підприємств цієї сфери господарювання. Завданнями вивчення навчальної дисципліни є: – розкриття організаційно-економічних засад підприємництва в сфері послуг; – формування цілісної системи знань про способи, методи, форми організації виробництва та реалізації послуг у ринковому середовищі; – вивчення інструментарію і методів аналізу процесів організації та управління підприємництвом в сфері обслуговування, оцінки і оптимізації його основних параметрів; – ознайомлення та узагальнення практичного досвіду вітчизняних і зарубіжних підприємств сфери обслуговування; – вироблення практичних навичок у майбутніх фахівців щодо організації, управління, раціоналізації, диверсифікації підприємницької діяльності у сфері послуг; – формування знань та вмінь з розроблення і організації виконання планів, програм, конкурентних стратегій на ринку послуг.

Результати навчання

Застосовувати набуті знання для виявлення, постановки та вирішення завдань за різних практичних ситуацій в підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності. Володіти методами та інструментарієм для обґрунтування управлінських рішень щодо створення й функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур. Організовувати пошук, самостійний відбір, якісну обробку інформації з різних джерел для формування банків даних у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності. Оцінювати характеристики товарів і послуг у підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності за допомогою сучасних методів. Використовувати сучасні комп’ютерні і телекомунікаційні технології обміну та розповсюдження професійно спрямованої інформації у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності. Демонструвати підприємливість в різних напрямах професійної діяльності та брати відповідальність за результати. Демонструвати здатність діяти соціально відповідально на основі етичних, культурних, наукових цінностей і досягнень суспільства. Вміти вирішувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур і розв’язувати проблеми у кризових ситуаціях з урахуванням зовнішніх та внутрішніх впливів.

Перелік тем

Змістовний модуль 1. Послуги як об’єкт підприємницької діяльності. Тема 1. Економічна сутність та особливості послуг як товару. 1. Роль сфери послуг в економічній системі країни. 2. Поняття і сутність послуги. 3. Особливості послуги як специфічного виду товару. 4. Підприємства сфери послуг як соціально-економічна система Тема 2. Класифікація і загальна характеристика основних видів послуг. 1. Класифікація і систематизація сфери послуг. 2. Загальна характеристика основних видів послуг. 3. Життєвий цикл послуг. Тема 3. Ринок послуг України. 1. Теоретичні засади функціонування ринку послуг. 2. Особливості ринку послуг. 3. Інфраструктура ринку послуг. 4. Сучасний стан та перспективи розвитку ринку послуг. Тема 4. Конкуренція на ринку послуг. 1. Сутність конкуренції на ринку послуг. 2. Особливості формування конкурентних переваг у сфері послуг. 3. Позиціонування послуг на ринку. Змістовний модуль 2. Підприємництво у сфері матеріальних послуг. Тема 5. Особливості підприємницької діяльності у сфері транспортних послуг. 1. Характеристика транспортних послуг. 2. Класифікація транспортних послуг. 3. Особливості діяльності транспортних підприємств. 4. Основні та додаткові послуги транспортних підприємств. Показники оцінки перевізної роботи. 5. Управління якістю транспортних послуг. Тема 6. Особливості підприємницької діяльності у сфері оптової та роздрібної торгівлі. 1. Сутність торгівлі та види торгівельних підприємств. 2. Ліцензування певних видів торговельної діяльності. 3. Ціноутворення на підприємствах торгівлі. 4. Формування фінансових результатів на підприємствах торгівлі. 5. Державний контроль в управлінні торгівлею. Тема 7. Особливості підприємницької діяльності у сфері надання послуг зв’язку. 1. Послуги зв’язку, їх властивості, склад та характеристика. 2. Стан перспективи розвитку послуг зв’язку в Україні. 3. Якість послуг зв’язку її сутність та властивості. Тема 8. Особливості підприємницької діяльності у сфері надання житлово-комунальних послуг. 1. Зміст і види житлово-комунальних послуг. 2. Класифікація житлово-комунальних послуг. 3. Послуги житлового господарства. 4. Послуги водопровідно-каналізаційного господарства. 5. Послуги підприємств комунальної енергетики. Тема 9. Особливості підприємницької діяльності у сфері побутових послуг населенню. 1. Сутність побутових послуг населенню. 2. Класифікаційні ознаки побутових послуг. 3. Особливості діяльності підприємств сфери побутового обслуговування. Тема 10. Особливості підприємницької діяльності в сфері готельно-ресторанної справи. 1. Сутність та особливості готельних послуг. 2. Сучасні світові класифікації готелів. 3. Особливості виробничо-торгової діяльності підприємств громадського харчування. 4. Типи та особливості організації підприємств громадського харчування. Змістовний модуль 3. Підприємництво у сфері надання нематеріальних послуг. Тема 11. Особливості підприємницької діяльності у сфері освіти. 1. Сутність та види освітянських послуг. 2. Дошкільна освіта. 3. Загальна та загально-професійна освіта. 4. Вища освіта. Тема 12. Особливості підприємницької діяльності у сфері медичного обслуговування. 1. Сутність підприємницької діяльності в галузі охорони здоров’я. 2. Принципи та функції підприємництва в галузі охорони здоров’я. 3. Характеристика ринків у галузі охорони здоров’я. Тема 13. Особливості підприємницької діяльності у сфері фінансових послуг. 1. Види фінансових послуг. 2. Ринок фінансових послуг в Україні. 3. Споживачі та постачальники фінансових послуг. 4. Ліцензування та регулювання підприємницької діяльності у сфері фінансових послуг. Тема 14. Особливості підприємницької діяльності у сфері консалтингових послуг. 1. Види консалтингових послуг. 2. Механізм надання консалтингових послуг. 3. Види постачальників консалтингових послуг. 4. Процес консультування, його види та складові. Тема 15. Особливості підприємницької діяльності в туризмі. 1. Понятійний апарат туризму. 2. Система класифікації туризму. 3. Функції туризму. 4. Міжнародне та державне регулювання туристської діяльності. 5. Організаційні засади створення туристського підприємства. Тема 16. Особливості підприємницької діяльності в сфері культури та спорту. 1. Культурне або креативне підприємництво. 2. Соціальне підприємництво. 3. Арт-підприємництво. 4. Культурний активізм. 5. Інституційне підприємництво. 6. Підприємництво в індустрії спорту.

Система оцінювання

Максимальна кількість балів – 100, мінімальна – 60. Бал по дисципліні варіюється (від 60 до 100 балів) та визначається шляхом обчислення середнього арифметичного значення, з урахуванням кількості тем.

Форма контролю
залік