Каталог вибіркових навчальних дисциплін
Соціальне підприємництво
Навчальний курс покликаний сформувати у студентів систему спеціальних знань у сфері організування та розвитку соціальних підприємницьких ініціатив, набуття умінь планування, аналізування та реалізації соціальних підприємницьких проєктів.
Метою освітньої компоненти є формування системи професійних компетентностей щодо використання основ методів організації ефективного господарювання для вирішення конкретних економічних завдань, побудованих на соціальних потребах і проблемах . Задачами вивчення освітньої компоненти є:
- опанування нормативно-правової бази щодо створення соціального підприємництва;
- вивчення господарських процесів, які відбуваються у виробничо-комерційних системах підприємництва;
- визначення параметрів здійснення виробничого процесу та основ управління підприємництвом; визначення ресурсів, які використовує підприємництво в процесі господарювання; опанування методики визначення доходів, витрат, фінансових результатів соціального підприємництва;
- засвоєння досягнень теорії та практики управління соціальним підприємництвом.
- набуття здатності реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні;
- розвиток здатності генерувати нові ідеї (креативність) та діяти на основі етичних міркувань (мотивів), соціально відповідально і свідомо;
– опанування нормативно-правової бази щодо створення соціального підприємництва;
– визначення ресурсів, які використовує підприємництво в процесі господарювання;
– опанування методикою визначення доходів, витрат, фінансових результатів соціального підприємництва;
– засвоєння досягнень теорії та практики управління соціальним підприємництвом.
Вивчення курсу допоможе здобувачам вищої освіти розвинути аналітичні та підприємницькі здібності, вміння приймати рішення в умовах постійних змін на благо соціуму, комунікаційні та соціальновідповідальні навички. У результаті вивчення курсу здобувачі вищої освіти повинні: знати: сутність понять «соціальне підприємництво», «соціальне підприємство», «соціальний підприємець»; види соціальних підприємств; систему факторів, що впливають на функціонування соціального підприємництва; закономірності здійснення виробничих процесів соціального підприємництва; особливості реалізації економічних відносин соціального підприємництва; методи врахування, оцінювання витрат і результатів діяльності соціального підприємництва; напрями та фактори підвищення ефективності діяльності соціального підприємництва; уміти: аналізувати та визначати соціальні проблеми і шляхи їхнього вирішення із застосуванням інноваційних підходів; класифікувати соціальне підприємництво за певними класифікаційними ознаками; класифікувати основні види діяльності соціального підприємництва; аналізувати та економічно інтерпретувати нормативну базу України з соціального підприємництва; розробляти сталу бізнес-модель, яка вирішує суспільну проблему; класифікувати принципи управління соціальним підприємництвом; визначати шляхи соціальної відповідальності підприємництва; оцінювати вплив проєкту соціальної зміни на сталий розвиток суспільства на різних рівнях.
Тема 1. Основи підприємництва та заснування власної справи
Тема 2. Соціальне підприємництво та його роль в сучасній економіці
Тема 3. Міжнародний та вітчизняний досвід соціального підприємництва
Тема 4. Соціальне підприємство як форма реалізації соціального підприємництва
Тема 5. Соціальні підприємницькі проєкти: від ідеї до суспільних змін
Тема 6. Формування бізнес моделі та побудова бізнес-плану
Тема 7. Маркетингове забезпечення соціального підприємництва
Тема 8. Фінансове забезпечення соціального підприємництва
Оцінювання проводиться за 100-бальною шкалою. Застосовується рейтингова система оцінювання, яка передбачає накопичення балів за: відповіді на практичних заняттях, виконання навчальних завдань, доповіді, модульні контрольні роботи, виконання індивідуального завдання.Бали нараховуються за наступним співвідношенням: модуль 1 – 50 % семестрової оцінки; модуль 2 – 50% семестрової оцінки.