UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Цифрові бізнес-моделі

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра фінансів та цифрової економіки
Короткий опис навчальної дисципліни

Метою викладання навчальної дисципліни “ЦИФРОВІ БІЗНЕС-МОДЕЛІ” є формування у майбутніх фахівців цілісної системи знань про діджитал бізнес-моделі через вивчення термінологічного апарату, розкриття усіх наведених понять і внутрішньої логіки явища, а також надання уявлення про організаційно-технологічну модель електронної комерції. За мету предмету вважається й здобуття студентами практичних навичок з проведення ділових операцій електронними засобами глобальної комп'ютерної мережі Інтернет

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Основними завданнями вивчення дисципліни “ ЦИФРОВІ БІЗНЕС-МОДЕЛІ ” є - здатність оцінювати ефективність фінансових рішень на підприємстві за допомогою обраного методу, розуміти та уміло використовувати програмне забезпечення у фінансовому аналізі і плануванні; - здатність до знаходження та використання інформації з електронних джерел згідно з задачею із достатнім рівнем обґрунтованості; - здатність використовувати фiнансові iнформацiйні системи в поточній діяльності підприємства та в інвестиційному проектуванні, здатність користуватись модулем аналітики BI; - вміння візуалізувати вихідну фінансово-економічну і управлінську інформацію за допомогою вбудованих пакетів програми R-studio, Visio;

Результати навчання

Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні: знати: діджитал бізнес-моделі через вивчення термінологічного апарату, Глобальні тренди світової цифрової економіки, проблеми, переваги та недоліки впровадження. Об’єктивні передумови цифрової економіки. Основні поняття й сутність цифрової економіки, цифровізації підприємств й ІТ -технологій та їх вплив на розвиток сучасного бізнесу. Закони цифрової економіки. Роль особистостей і команд у трансформаційних процесах. Дорожня карта цифрової трансформації. Структурно-логічна схема цифрової трансформації діяльності підприємства. Система ІТ-технологій та ІТ інструментів. Поняття ІТ-технологій та їх класифікація. Еволюція розвитку ІТ-технологій. Класифікація ІТ-технологій та їх характеристика.Поняття ІТ інструментів розвитку бізнесу. ІТ інструменти і технології в системі управління бізнесом. Прийняття рішення та удосконалення процесів через застосування ІТ-технологій і ІТінструментів. Поняття та характеристика інтелектуальних інформаційних систем. Штучний інтелект як основний напрям досліджень розробки інтелектуальних інформаційних систем в економіці. Класифікація програмного забезпечення, яке використовується для побудови економічних і фінансових моделей. Характеристика окремих видів програмного забезпечення, оцінка можливостей використання у фінансово-економічних розрахунках. Технологія побудови моделей вміти: Розробляти, обґрунтовувати і приймати ефективні рішення з питань розвитку соціально-економічних систем та управління суб’єктами економічної діяльності. Застосовувати сучасні інформаційні технології та спеціалізоване програмне забезпечення у соціально-економічних дослідженнях та в управлінні соціально-економічними системами. Створювати та впроваджувати сучасні інформаційно-комунікаційні технології на підприємствах (установах) різних сфер діяльності, зокрема авіаційної галузі Розуміти основні тенденція трансформації економічної системи та впровадження бізнес-моделей з урахуванням цифровізації соціально-економічних процесів.

Перелік тем

Тема 1. Сутність діджиталізації та її вплив на розвиток сучасного бізнесу. Тема 2. Cистема діджитал-технологій та діджитал інструментів. Тема 3. Діджитал стратегії трансформації бізнесу. Тема 4. Інтегровані інформаційні модулі і системи в управлінні сучасним підприємством. Економічна інформація як об’єкт діджиталізації. Тема 5. Діджиталізація каналів просування товарів і послуг. Тема 6. Фінансові інформаційні системи і діджитал технології. Тема 7. Застосування технології Блокчейн в бізнесі. Тема 8. Основи візуалізації даних.

Система оцінювання

50 балів модуль 1, 50 балів модуль 2; зокрема, пропорційно виконаним завданням, у т.ч. на Освітньому порталі Житомирської політехніки

Форма контролю
залік