Каталог вибіркових навчальних дисциплін
Управління якістю в бізнесі
Метою викладання навчальної дисципліни «Управління якістю в бізнесі» є виробити у студентів цілісне уявлення і практичні навички щодо концепцій та систем управління якістю, опанувати науково-теоретичні та практичні аспекти щодо методології управління якістю, принципів побудови та функціонування сучасних систем управління якістю на підприємствах, узагальнюючи основні досягнення теорії та практики в області менеджменту якості.
Отримані знання дозволять створювати конкурентні переваги товарів (робіт, послуг) як об’єктів бізнес-діяльності за рахунок забезпечення їх високої якості та відповідності встановленим вимогам у сфері сертифікації, стандартизації та оцінки відповідності з метою задоволення потреб споживачів.
Основними завданнями курсу є:
- засвоєння основної термінології з управління якістю товарів;
- вивчення вітчизняного та міжнародного досвіду управління якістю в бізнесі для подальшого його розвитку;
- опанування методологічних основ управління якістю в бізнесі: загальних підходів, принципів та методів щодо дослідження та забезпечення якості товарів;
- вивчення правил розроблення систем управління якістю: механізмів управління, принципів та функцій систем;
- засвоєння методології безперервного вдосконалення діяльності підприємства відповідно до концепції TQM;
- вивчення інтегрованих систем управління якістю товарів;
- знання особливостей застосування міжнародних стандартів на системи управління в процесі їх створення та сертифікації на підприємстві та проведення внутрішнього й зовнішнього аудиту системи управління якістю.
У результаті вивчення курсу студенти повинні:
знати:
· ключові поняття, категорії та принципи управління якістю в бізнесі;
· сутність основних теоретичних положень сучасних концепцій управління якістю в бізнесі;
· призначення та механізм застосування класичних і сучасних методів та інструментів управління якістю в поточній діяльності підприємств;
· послідовність етапів створення на підприємстві системи менеджменту якості, базуючись на процесному підході, та забезпечення її ефективного функціонування на основі концепції постійного поліпшення;
· порядок застосування міжнародних стандартів в процесі створення та сертифікації системи менеджменту якості на підприємстві та проведення внутрішнього й зовнішнього аудиту системи управління якістю.
уміти:
· інтегрувати стратегію управління якістю в загальну систему стратегічного управління бізнесом;
· здійснювати економічні розрахунки щодо обґрунтування організаційно-технічних рішень, спрямованих на підвищення якості та продуктивності;
· застосовувати статистичні методи управління якістю в операційній діяльності у процесі забезпечення якості виконання технологічних операцій;
· розробляти документацію системи менеджменту якості організації відповідно до вимог стандартів ISO 9000 при побудові системи та підготовці підприємства до сертифікації.
Тема 1. Основні поняття в сфері управління якістю в бізнесі.
Тема 2. Еволюція якості та систем керування якістю.
Тема 3. Міжнародний та вітчизняний досвід розвитку підходів до управління якістю в бізнесі.
Тема 4. Методологія оцінювання якості в бізнесі.
Тема 5. Основні методи та інструменти контролю якості в бізнесі.
Тема 6. Стандарти як нормативна база управління якістю в бізнесі.
Тема 7. Організаційно-методичні основи сертифікації та оцінки відповідності в Україні.
Тема 8. Концепція загального управління якістю (TQM) в бізнесі.
Тема 9. Інтегровані системи управління якістю в бізнесі.
Тема 10. Побудова системи менеджменту якістю на підприємстві та забезпечення її ефективного функціонування.
Модуль 1 - 50 балів, модуль 2 - 50 балів.