UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Управління якістю в бізнесі

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра фінансів та цифрової економіки
Короткий опис навчальної дисципліни

Метою викладання навчальної дисципліни «Управління якістю в бізнесі» є виробити у студентів цілісне уявлення і практичні навички щодо концепцій та систем управління якістю, опанувати науково-теоретичні та практичні аспекти щодо методології управління якістю, принципів побудови та функціонування сучасних систем управління якістю на підприємствах, узагальнюючи основні досягнення теорії та практики в області менеджменту якості.

Отримані знання дозволять створювати конкурентні переваги товарів (робіт, послуг) як об’єктів бізнес-діяльності за рахунок забезпечення їх високої якості та відповідності встановленим вимогам у сфері сертифікації, стандартизації та оцінки відповідності з метою задоволення потреб споживачів.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Основними завданнями курсу є:

- засвоєння основної термінології з управління якістю товарів;

- вивчення вітчизняного та міжнародного досвіду управління якістю в бізнесі для подальшого його розвитку;

- опанування методологічних основ управління якістю в бізнесі: загальних підходів, принципів та методів щодо дослідження та забезпечення якості товарів;

- вивчення правил розроблення систем управління якістю: механізмів управління, принципів та функцій систем;

- засвоєння методології безперервного вдосконалення діяльності підприємства відповідно до концепції TQM;

- вивчення інтегрованих систем управління якістю товарів;

- знання особливостей застосування міжнародних стандартів на системи управління в процесі їх створення та сертифікації на підприємстві та проведення внутрішнього й зовнішнього аудиту системи управління якістю.

Результати навчання

У результаті вивчення курсу студенти повинні:

знати:

· ключові поняття, категорії та принципи управління якістю в бізнесі;

· сутність основних теоретичних положень сучасних концепцій управління якістю в бізнесі;

· призначення та механізм застосування класичних і сучасних методів та інструментів управління якістю в поточній діяльності підприємств;

· послідовність етапів створення на підприємстві системи менеджменту якості, базуючись на процесному підході, та забезпечення її ефективного функціонування на основі концепції постійного поліпшення;

· порядок застосування міжнародних стандартів в процесі створення та сертифікації системи менеджменту якості на підприємстві та проведення внутрішнього й зовнішнього аудиту системи управління якістю.

уміти:

· інтегрувати стратегію управління якістю в загальну систему стратегічного управління бізнесом;

· здійснювати економічні розрахунки щодо обґрунтування організаційно-технічних рішень, спрямованих на підвищення якості та продуктивності;

· застосовувати статистичні методи управління якістю в операційній діяльності у процесі забезпечення якості виконання технологічних операцій;

· розробляти документацію системи менеджменту якості організації відповідно до вимог стандартів ISO 9000 при побудові системи та підготовці підприємства до сертифікації.

Перелік тем

Тема 1. Основні поняття в сфері управління якістю в бізнесі.

Тема 2. Еволюція якості та систем керування якістю.

Тема 3. Міжнародний та вітчизняний досвід розвитку підходів до управління якістю в бізнесі.

Тема 4. Методологія оцінювання якості в бізнесі.

Тема 5. Основні методи та інструменти контролю якості в бізнесі.

Тема 6. Стандарти як нормативна база управління якістю в бізнесі.

Тема 7. Організаційно-методичні основи сертифікації  та оцінки відповідності в Україні.

Тема 8. Концепція загального управління якістю (TQM) в бізнесі.

Тема 9. Інтегровані системи управління якістю в бізнесі.

Тема 10. Побудова системи менеджменту якістю на підприємстві та забезпечення її ефективного функціонування.

Система оцінювання

Модуль 1 - 50 балів, модуль 2 - 50 балів.

Форма контролю
залік