UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Психологія управління

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра фінансів та цифрової економіки
Короткий опис навчальної дисципліни

Після 11 вересня 2001 року людство черговий раз відчуло, наскільки крихка і тонка межа, що розділяє цивілізацію і дикість, високі технології і знаряддя вбивства. Сучасні Герострати, замішані на дикості, фанатизмі і досягненнях новітніх технологій, виявилися куди страшнішими свого давньогрецького попередника. Адже найбільш жахливою та руйнівною виявилась технологія кодування самої людини, хірургія розуму, гальмування, або й повне відключення свідомості на тривалий, аж до повного самознищення, час. На жаль, черговий раз у всепланетарному масштабі людство переконалось, що чим вище «будівля цивілізації», тим легше її зруйнувати і тим страшніші наслідки тієї руйнації. Але нерівновісний стан і конкуренція – з іншого боку – одна з необхідних умов розвитку. Тільки конкуруючі процеси дають можливість вижити сильнішому, спритнішому, витривалішому, знищуючи слабкішого, повільнішого і менш витривалішого. А, значить, процеси глобалізації, і особливо – у сфері інформаційній, соціальній, економічній та екологічній – ставлять на перше місце абсолютно нові задачі виживання людської цивілізації

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Завдання: формування у студентів необхідних знань та практичних навичок щодо раціоналізації управлінської діяльності на основі використання психологічних механізмів, закономірностей, прийомів, а також формування і розвиток особистих та ділових якостей.

Результати навчання

знати: мету вивчення, зміст дисципліни; основні поняття психології управління як спеціальної галузі психологічної науки; сучасні підходи, що використовуються у цій системі знань; психологічний контекст управлінських відносин та психологічні закономірності управлінського процесу; соціально-психологічні механізми та методи управлінського впливу; особливості як суб’єкта управління; психологічні аспекти, інструментарій управління трудовим колективом; особливості ділового спілкування; методи проведення соціально-психологічних досліджень в управлінні соціально-економічними системами.

вміти: застосовувати психологічні знання в управлінській діяльності; визначати закономірності управління; застосовувати методи саморозвитку особистості керівника; використовувати методи дослідження соціально-психологічних тенденцій в організації; застосовувати методи аналізу соціально-психологічних передумов результативності управлінського процесу; застосовувати соціально-психологічні методи управління, а також методи та прийоми психогігієни в управлінні.

Перелік тем

Лекція 1. Психологія управління, як прикладана галузь знань
Лекція 2. Психологічні закономірності управління
Лекція 3. Психологічні аспекти управління трудовим колективом
Лекція 4. Особистість як суб'єкт управління

Лекція 5. Організаційна поведінка

Лекція 6. Психологія ділового спілкування
Лекція 7. Соціально-психологічне дослідження в управлінні соціально-економічною системою

Лекція 8. Психогігієна в управлінні

 

 

Система оцінювання

50 балів модуль 1, 50 балів модуль 2; зокрема, пропорційно виконаним завданням, у т.ч. на Освітньому порталі Житомирської політехніки

Форма контролю
залік