UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Друга іноземна мова (072)

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра педагогічних технологій та мовної підготовки
Короткий опис навчальної дисципліни

Формування іншомовної комунікативної компетентості є невід’ємним компонентом реалізації професійних якостей. Програма передбачає сестемне вивчення німецької мови на різних мовних рівнях з урахуванням компетентнісного підходу. Курс іноземної мови має міждисциплінарний характер та реалізується засобами предметно-мовної інтеграції через застосування сучасних технологій та принципів навчання. Процес вивчення німецької мови побудовано з урахуванням взаємодії елементів гуманітарного циклу з дисциплінами фахової підготовки. Предметом вивчення навчальної дисципліни є формування, насамперед, мовленнєво-комункативної складової шляхом опанування  лексичного  матеріалу (фахової/професійної лексики) з німецької мови, а також систематизація знань із граматики, зокрема більш важливих явищ та процесів морфології та синтаксису. Резальтом вивчення німецької мови як другої іноземної, першочергово, стане набуття комунікативного досвіду, що, в свою чергу, спродукує розвиток креативних здібностей та спонукатиме до самореалізації фахівців, активізуючи їхні  пізнавальні інтереси. Відмінне оволодіння курсом покращить рівень професійної майстерності фахівця та можливості якісної конкурентоспроможності на сучасному ринку праці.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Метою навчальної дисципліни є:

  • продукування необхідної комунікативної спроможності іноземною мовоюу сферах професійного та ситуативного спілкування в усній і письмовій формах;
  • формування  у студентів лінгвістичної, комунікативної,  соціокультурної компетенції через активізацію роботи над лексико-граматичними  завданнями;
  • актуалізація  інтерактивних навичок і вмінь усного та писемного мовлення;
  • сприяння набуттю комунікативного досвіду та формування професійної майстерності  фахівця;
  • вироблення системи навичок оптимальної мовної поведінки у професійній сфері.
Результати навчання

Практична мета курсу сприяєтиме формуванню наступних програмових результатів навчання:

  • здатність зберігати та примножувати культурні, моральні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань;
  • здатність до критичного і самокритичного мислення;
  • можливість навчатися та оволодівати при цьому сучасними знаннями;
  • бути спроможним до спілкуватися німецькою мовою, пошуку, опрацювання та аналізу інформації з різних джерел;
  • набувати комунікативних навичок у взаємодії з іншими людьми, з метою налагодження взаєморозуміння між учасниками професійної діяльності;
  • оволодівати певною роллю при входженні в нову іншомовну комунікативну ситуацію;
  • сприяти процесу обміну об’єктивною, зрозумілою, точною інформацією своєї професійної галузі;
  • відповідати вимогам постійного професійного розвитку для покращення поточної та майбутньої діяльності;
  • надавати консультації з дотриманням норм літературної мови та культури мовлення;
  • здатність використовувати в професійній діяльності знання про мову як знакову систему, розуміти  її природу та функції;
  • оволодіти навичками письмової та усної професійної комунікації державною та іноземною мовами у форматі невербального і вербального спілкування;
  • використовувати у професійній діяльності знання традиційних і новітніх теорій, напрямів, методів і технологій в галузі основної іноземної мови;
  • знати термінологію свого фаху німецькою мовою; мати базові й структуровані знання у власній професійній сфері для подальшого використання практичній комунікації;
  • розуміти значення монологічного повідомлення в рамках визначеної сфери й ситуації спілкування;
  • бути здатним до вільного, гнучкого й ефективного використання німецької мови в усній та письмовій формах, у різних жанрово-стильових різновидах і регістрах спілкування (офіційному, неофіційному, нейтральному), для розв’язання комунікативних завдань у сферах професійного життя;
  • бути спроможним до розширення лексико-граматичної бази, побудови діалогу за змістом тексту, обміну інформацією в процесі повсякденних і ділових контактів з метою отримання інформації;
  • керувати власним професійним розвитком у сфері вивчення німецької мови.

 

Перелік тем

Змістовий модуль 1. Guten Tag. Erste Kontakte am Arbeitsplatz.

Thema 1. “Guten Tag”

Sich vorstellen, Länder, Sprachen, Berufe, das Alphabet, die Zahlen, Personen und Hobbys

Texte: Personen und Hobbys, die deutschsprachigen Länder

 

Thema 2. “Erste Kontakte am Arbeitsplatz”

Rund um die Arbeit: im Büro, Rund um die Arbeit: an der Universität, Freizeit

Texte: Rund um die Arbeit: im Büro, Probleme im Büro, in der Cafeteria

 

Змістовий модуль 2. Unterwegs in München. Reisen.

Thema 3. “Unterwegs in München”

Im Hotel, der Stadtplan, in München

Texte: an der Rezeption, im Hotelzimmer, Sehenswürdigkeiten

 

Thema 4. „Reisen“

Die Jahreszeiten und das Wetter, Reiseziele, Reisevorbereitungen, Verkehrsmittel

Texte: Frau Berg kauft eine neue Bluse, Sie haben Post, Deutsche geben weniger Geld im Urlaub aus, billige Türkei, teures Frankreich

 

Змістовий модуль 3. Essen und trinken. Wohnen.

Thema 5. “Essen und Trinken”

Frühstück im Hotel, Geschirr und Besteck, Essen und Trinken, im Restaurant

Texte: Frühstück im Hotel, das Frühstücksbüfett, Esskultur in Deutschland

 

Thema 6. „Wohnen“

Eine Wohnung in der Stadt, die Wohnungseinrichtung, die Hausordnung

Texte: eine Wohnung in der Stadt, Wie wohnen die Deutschen

 

Змістовий модуль 4. Alltag. Begegnungen und Ereignisse.

Thema 7. „Alltag“

Tagesablauf, Stress im Büro, am Computer, einen Termin vereinbaren

Texte: ein Reparaturauftrag, Können Sie ohne Fernseher leben?

 

Thema 8. „Begegnungen und Ereignisse“

Gute Wünsche und schöne Geschenke, die Gesundheit, Entschuldigungen, Was ist

noch alles passiert?

Texte: Was ist noch alles passiert, jedes Jahr wieder.

Система оцінювання

Оцінка з дисципліни «Друга іноземна мова (німецька)» визначається з урахуванням результатів навчальної діяльності студента. Рейтингова оцінка з навчальної  дисципліни – це кількість балів, яку студент отримує за певну навчальну діяльність (за наслідками поточного, модульного контролю), визначається як середнє арифметичне кількості балів з усіх модулів з дисципліни та балів за підсумковий контроль (залік/екзамен).

Оцінка з дисципліни «Друга іноземна мова (німецька)» виставляється студентам, яким зараховані усі модулі з дисципліни і рейтингова оцінка з дисципліни є не меншою ніж 60 балів, визначається шляхом конвертації кількості балів з дисципліни в оцінку за чотирибальною (традиційною) шкалою («відмінно», «добре», «задовільно», «незадовільно») та за шкалою ECTS.

Поточний контроль здійснюється на кожному практичному занятті відповідно до  конкретних цілей теми, під час індивідуальної роботи викладача зі студентом та складається з опитування (теоретичної підготовки до практичного заняття), виконання тестового завдання, виконання практичного завдання, документального оформлення практичної роботи, самостійної роботи студента у вигляді написання і захисту реферату та складання тестів, кросвордів за виконавчу дисципліну.

Максимальна кількість балів, яку студент може набрати при вивченні модуля дисципліни – 100, в тому числі за поточну навчальну діяльність студент на кожній парі отримує  бал (60 – 100), за результатами модульного контролю або заліку – також 100 балів. Рейтинг з модуля – це середня оцінка за поточний контроль у сумі балів за модульну контрольну роботу.

Підсумкова оцінка з дисципліни виставляється за 100-бальною шкалою. 

Модульний контроль здійснюється після завершення вивчення всіх тем модуля на останньому контрольному занятті з модуля і проводиться у письмовій формі. Тривалість проведення письмового модульного контролю становить 1 академічну годину. Модульний контроль вважається зарахованим, якщо студент набрав не менше 60 балів.

Максимальна кількість балів, яку може отримати студент при складанні підсумкового контролю (диференційованого заліку) – 100 балів, який вважається зарахованим, якщо студент набрав не менше 60 із 100 балів.

Оцінка з дисципліни виставляється лише студентам, яким зараховані усі модулі з дисципліни.

Кількість балів, яку студент набрав з дисципліни, визначається як середнє арифметичне кількості балів з усіх модулів та підсумкового контролю з дисципліни (сума балів за усі модулі ділиться на кількість модулів з дисципліни).

Оцінка «незараховано» (1‒59 балів) ставиться студентові, який допускає принципові помилки у виконанні завдань, не може продовжити навчання чи розпочати професійну діяльність без додаткових занять з відповідної дисципліни.

Форма контролю
залік