UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Банківський нагляд

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра фінансів та цифрової економіки
Короткий опис навчальної дисципліни

Дисципліна спрямована на формування знань з теорії та практики банківського регулювання, методології та інструментарію здійснення нагляду за діяльністю банків з боку Національного банку України.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Метою дисципліни є: формування у студентів знань щодо організації системи банківського регулювання та нагляду в Україні, основних принципів її функціонування, правової основи створення комерційних банків та мережі їх установ, ліцензування банківських операцій, механізму розрахунку економічних нормативів, що є обов'язковими до виконання всіма банками, порядку проведення дистанційного нагляду, інспекційних перевірок та зовнішнього аудиту банківської діяльності, застосування систем комплексної рейтингової оцінки банків, особливостей нагляду Національного банку України за проблемними банками та застосування механізмів їх фінансового оздоровлення.

Результати навчання

Результатом успішного вивчення дисципліни є набуття студентами таких компетентностей:

  • Здатність проводити дослідження та генерувати нові ідеї.
  • Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
  • Здатність вести переговори та розв’язувати конфлікти.
  • Здатність до мотивації та досягнення спільної мети.
  • Здатність приймати обґрунтовані рішення.
  • Здатність працювати автономно.
  • Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу інформації.
  • Здатність використовувати фундаментальні закономірності розвитку фінансів, банківської справи та страхування у поєднанні з дослідницькими і управлінськими інструментами для здійснення професійної та наукової діяльності.
  • Здатність використовувати теоретичний та методичний інструментарій для діагностики і моделювання фінансової діяльності суб’єктів господарювання.
  • Здатність оцінювати дієвість наукового, аналітичного і методичного інструментарію для обґрунтування управлінських рішень у сфері фінансів, банківської справи та страхування.
  • Здатність використовувати положення і методи дослідження інших наук для розв’язання професійних та наукових задач у сфері фінансів, банківської справи та страхування.
  • Здатність до пошуку, використання та інтерпретації інформації для вирішення професійних і наукових завдань в сфері фінансів, банківської справи та страхування.
  • Позитивно сприймати необхідність діяти на основі професійних етичних міркувань (мотивів).
  • Оцінювати сучасний стан фінансів, банківської справи та страхування і приймати обґрунтовані рішення.
  • Демонструвати навички самостійної роботи, гнучкого мислення, відкритості до нових знань.
  • Обирати методи адаптації та напрями використання міжнародних стандартів та нормативів в професійній діяльності.
  • Використовувати фундаментальні закономірності розвитку фінансів, банківської справи та страхування у поєднанні з дослідницькими і управлінськими інструментами.
  • Здійснювати діагностику і моделювання фінансової діяльності суб’єктів господарювання.
  • Адаптувати положення та методи дослідження інших наук для розв’язання професійних та наукових задач у сфері фінансів, банківської справи та страхування.
Перелік тем

Тема 1. Теоретичні засади банківського регулювання та нагляду

Тема 2. Міжнародний аспект банківського регулювання та нагляду

Тема 3. Вітчизняний аспект банківського регулювання та нагляду

Тема 4. Банківське регулювання: зміст, форми та інструментарій здійснення

Тема 5. Реєстрація та ліцензування банків як вступний контроль

Тема 6. Пруденційний банківський нагляд

Тема 7. Інспектування банків

Тема 8. Єдина процедура й методологія процесу наглядових перевірок та оцінки – SREP

Тема 9. Застосування заходів впливу до банків

Тема 10. Банківський нагляд на основі оцінки ризиків

Тема 11. Антикризове управління в системі банківського

регулювання та нагляду

Тема 12. Розвиток банківського регулювання та нагляду в контексті євроінтеграції та глобалізації.

Система оцінювання

100 балів за модуль, як результат оцінювання поточної роботи студента під час лекційних і практичних занять.

Додаткові бали за науково-дослідну роботу (реферати, тези, наукові статті, індивідуальні розрахункові завдання тощо)

Форма контролю
залік