UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Основи трудового права

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра теорії та історії держави і права
Короткий опис навчальної дисципліни

Предметом вивчення навчальної дисципліни «Основи трудового права» є трудові відносини, які виникають при: здійсненні найманим працівником права на працю та відпочинок; забезпеченні гарантій працевлаштування жінок, неповнолітніх, інвалідів; укладенні та розірванні трудових договорів; забезпеченні зайнятості, профорієнтації і працевлаштування; професійному відборі, професійній підготовці й підвищенні кваліфікації кадрів; укладанні і виконанні колективних договорів; нагляді і контролі за охороною праці й дотриманням трудового законодавства; розгляді трудових спорів; соціально-партнерські відносини; тощо.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Метою викладання навчальної дисципліни «Основи трудового права» є опанування здобувачами вищої освіти системи знань з трудового права України; акцентування уваги студентів на складних теоретичних та практичних проблемах трудових правовідносин; на основі конкретно-предметного матеріалу сприяння виробленню навиків аналітичного мислення у здобувачів вищої освіти; формування практичних умінь і навиків щодо правильного тлумачення та застосування норм трудового права. Основними завданнями вивчення дисципліни «Трудове право України» є поглиблене вивчення здобувачами вищої освіти проблем трудового права, аналіз актів трудового законодавства України, міжнародних договорів, актів вищих судових інстанцій, навчальної та монографічної літератури, вирішення аналітичних завдань та практичних казусів відповідно до програми курсу.

Результати навчання

Згідно з вимогами освітньо-професійних та освітньокваліфікаційних програм здобувач вищої освіти повинен знати: – положення актів трудового законодавства України та міжнародних договорів щодо правового регулювання трудових відносин; – основні положення правової доктрини з питань виникнення та припинення трудових правовідносин, укладення та припинення трудових договорів, правового статусу суб’єктів трудового права, підстави, зміст та види відповідальності при порушенні трудового законодавства, колективних угод, трудових угод, порядок вирішення трудових спорів; – підходи судової практики щодо тлумачення і застосування законодавства України, що регулює трудові правовідносини; – міжнародно-правове регулювання трудових відносин; вміти: – використовувати дані науки трудового права для вирішення практичних завдань; – правильно застосовувати та тлумачити трудове законодавство, колективні договори, трудові угоди; – орієнтуватися в міжнародно-правовому регулюванні трудових відносин; – складати акти застосування норм права, трудові угоди, процесуальні документи у сфері захисту трудових прав.

Перелік тем

Тема 1. Право людини на працю і державні гарантії його забезпечення ; Тема 2. Предмет, метод, принципи і система трудового права ; Тема 3. Джерела трудового права; Тема 4. Міжнародно-правове регулювання праці; Тема 5. Трудові правовідносини та їх суб’єкти; Тема 6. Забезпечення зайнятості та працевлаштування ; Тема 7. Трудовий договір; Тема 8. Робочий час; Тема 9. Час відпочинку; Тема 10. Оплата праці ; Тема 11. Професійний розвиток працівників; Тема 12. Правове забезпечення охорони праці та здоров’я працівників на виробництві; Тема 13. Трудова дисципліна та дисциплінарна відповідальність у трудовому праві; Тема 14. Матеріальна відповідальність сторін трудового договору; Тема 15. Нагляд і контроль за додержанням трудового законодавства і законодавства про охорону праці; Тема 17. Соціальне партнерство і колективне трудове право ; Тема 18. Правовий статус профспілок у сфері трудових відносин; Тема 19. Правовий статус роботодавців, їх організацій та об’єднань; Тема 20. Колективні договори і угоди; Тема 21. Порядок вирішення колективних трудових спорів;

Система оцінювання

У процесі викладання навчальної дисципліни для активізації навчальнопізнавальної діяльності студентів передбачено застосування як активних, так і інтерактивних навчальних технологій, серед яких: лекції із застосуванням мультимедійного проектора, розв'язування практичних завдань, складання документів, робота в Інтернеті, складання схем, таблиць, ділові ігри. Діагностика (моніторинг і перевірка) результатів навчання здійснюється шляхом виконання студентами тестових завдань, презентацій і виступів на наукових заходах та підсумкового екзамену у тестовій формі. Оцінювання протягом семестру проводиться у формі усних та письмових опитувань, перевірки індивідуальних дослідницьких завдань – наукового есе, огляду судової практики, огляду літератури, колективних дискусій та дебатів за результатами виконання ситуаційних завдань, тестування та презентації групового проєкту. Всі роботи повинні бути виконані самостійно. Індивідуальні завдання, схожі між собою, будуть відхилені. Форма підсумкового контролю – письмовий екзамен, що проводиться у письмовій формі за тестовими технологіями. Оцінка студента формується таким чином: 1 Есе за темою на вибір в межах змісту дисципліни – 5 2. Виконання тестових завдань за темами практичних занять – 8 3. Експрес-опитування за темами семінарських занять – 6 4. Групова проєктна роботи (виконання, мультимедійна презентація, захист) – 6 5. Огляд судової практики – 5. 6. Огляд літератури – 5 7. Виконання практичних завдань (кейсів) із подальшою дискусією – 25 бали. Форма підсумкового контролю –залік, що проводиться у письмовій формі за тестовими технологіями» (40 балів) Студент не допускається до заліку, якщо виконав менш, ніж 60% практичних завдань, або не виконав індивідуальні дослідницькі завдання, або не пройшов поточне тестування. Для отримання загальної позитивної оцінки з дисципліни оцінка за залік має бути не менше ніж 25 балів.

Форма контролю
залік