Каталог вибіркових навчальних дисциплін
Природно-рекреаційний фонд України
Процвітання кожної держави та її регіонів безпосередньо залежить від способів мобілізації ресурсного потенціалу. Парадокс розвитку сучасної України полягає в тому, що, маючи багаті природні та людські ресурси, вона ще не досягла такого ступеня розвитку, який би забезпечив високі стандарти якості життя і достатні умови для національної безпеки. Природно-рекреаційний фонд України характеризується наявними ресурсами і складається з таких основних видів потенціалів, як економічний, природний, трудовий, соціальний, інформаційний, фінансовий та ін. Загальне поліпшення реалізації потенціалу країни може відбутися навіть у разі більш ефективного використання будь-яких із наявних ресурсів, однак цього не може статися без якісного поліпшення управління на всіх рівнях. У свою чергу, ефективне функціонування суб’єктів господарювання потребує створення сприятливого регуляторного середовища та підтримки у використанні можливостей для розвитку. Формування ефективних механізмів вирішення цих завдань неможливе без всебічного, системного дослідження такої категорії, як природно-рекреаційний фонд України, її складових та відповідного вітчизняного й зарубіжного управлінського досвіду.
Отже, актуальність дисципліни «Природно-рекреаційний фонд України», зумовлена проблемами практичного забезпечення узгодженого впливу туристично-рекреаційної діяльності на природно-рекреаційний фонд регіонів України. Безперечно, підвищення ефективності і водночас економне використання наявних ресурсів, збереження при цьому довкілля в належному стані для наступних поколінь потребує надійної теоретичної та методологічної бази.
Метою дисципліни є формування у студентів сучасних теоретичних і практичних знань,
умінь і навичок з питань управління процесами раціонального використання природно-рекреаційного фонду України.
Відповідно до мети визначено наступні цілі вивчення дисципліни:
– надати студентам теоретичні знання щодо структури природно-рекреаційного фонду регіонів України, правових та організаційних аспектів його реалізації;
– сформувати навички практичного застосування сучасних методів
управління природно-рекреаційним потенціалом регіону, формування регіональної та місцевої політики в цій сфері;
– ознайомити із зарубіжним досвідом щодо розвитку природно-рекреаційного потенціалу територій;
– навчити розробляти із застосуванням системного аналізу пропозиції щодо встановлення стратегічних цілей і тактичних завдань ефективного використання природно-рекреаційного потенціалу регіону;
– сформувати вміння визначати ефективність діючих форм і методів управління природно-рекреаційним потенціалом регіону з урахуванням вітчизняного та зарубіжного досвіду його реалізації.
знати:
– складові природно-рекреаційного фонду України, сучасні підходи до його використання;
– понятійно-категорійний апарат з питань управління природно-рекреаційним фондом;
– функції, завдання та цілі органів публічної влади щодо використання природно-рекреаційного фонду;
– принципи системного підходу до визначення стратегії розвитку природно-рекреаційного фонду;
– методи аналізу стану природно-рекреаційного фонду для прийняття відповідних управлінських рішень;
уміти:
– оцінювати фактори, що впливають на природно-рекреаційний фонд;
– визначати оптимальні моделі управління ресурсним потенціалом природно-рекреаційного фонду;
– застосовувати сучасні методи управління природно-рекреаційним фондом;
– розробляти пропозиції щодо використання як природно-рекреаційного фонду регіону в цілому, так і його окремих складових на основі проведення системного аналізу;
– обґрунтовувати ефективність діючих форм і методів управління природно-рекреаційним фондом;
володіти:
– навичками планування, розробки заходів з організації та контролю виконання завдань щодо реалізації ресурсного потенціалу природно-рекреаційного фонду регіону для досягнення цілей його розвитку;
– навичками визначення стратегічних цілей розвитку регіону з урахуванням його ресурсного потенціалу природно-рекреаційного фонду, а також поточних завдань щодо їх досягнення.
1. Основи розвитку ресурсного потенціалу природно-рекреаційного фонду України.
2. Економічний потенціал природно-рекреаційного фонду України. 3. Природний потенціал природно-рекреаційного фонду України.
4. Соціально-інфраструктурний потенціал природно-рекреаційного фонду України.
5. Використання інформаційних ресурсів для розвитку природно-рекреаційного фонду регіону.
6. Фінансовий потенціал природно-рекреаційного фонду України.
7. Зарубіжний досвід формування ресурсного потенціалу природно-рекреаційного фонду територій.
Проміжний контроль включає оцінювання результатів самостійного вивчення теоретичного та практичного матеріалу.
Кожен студент денної форми навчання повинен виконати 2 модульні контрольні роботи за семестр.