UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Природно-рекреаційний фонд України

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра інформаційних систем в управлінні та обліку
Короткий опис навчальної дисципліни

Процвітання кожної держави та її регіонів безпосередньо залежить від способів мобілізації ресурсного потенціалу. Парадокс розвитку сучасної України полягає в тому, що, маючи багаті природні та людські ресурси, вона ще не досягла такого ступеня розвитку, який би забезпечив високі стандарти якості життя і достатні умови для національної безпеки. Природно-рекреаційний фонд України характеризується наявними ресурсами і складається з таких основних видів потенціалів, як економічний, природний, трудовий, соціальний, інформаційний, фінансовий та ін. Загальне поліпшення реалізації потенціалу країни може відбутися навіть у разі більш ефективного використання будь-яких із наявних ресурсів, однак цього не може статися без якісного поліпшення управління на всіх рівнях. У свою чергу, ефективне функціонування суб’єктів господарювання потребує створення сприятливого регуляторного середовища та підтримки у використанні можливостей для розвитку. Формування ефективних механізмів вирішення цих завдань неможливе без всебічного, системного дослідження такої категорії, як природно-рекреаційний фонд України, її складових та відповідного вітчизняного й зарубіжного управлінського досвіду.

Отже, актуальність дисципліни «Природно-рекреаційний фонд України», зумовлена проблемами практичного забезпечення узгодженого впливу туристично-рекреаційної діяльності на природно-рекреаційний фонд регіонів України. Безперечно, підвищення ефективності і водночас економне використання наявних ресурсів, збереження при цьому довкілля в належному стані для наступних поколінь потребує надійної теоретичної та методологічної бази.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Метою дисципліни  є формування у студентів сучасних теоретичних і практичних знань,

умінь і навичок з питань управління процесами раціонального використання природно-рекреаційного фонду України.

Відповідно до мети визначено наступні цілі вивчення дисципліни:

– надати студентам теоретичні знання щодо структури природно-рекреаційного фонду регіонів України, правових та організаційних аспектів його реалізації;

– сформувати навички практичного застосування сучасних методів

управління природно-рекреаційним потенціалом регіону, формування регіональної та місцевої політики в цій сфері;

– ознайомити із зарубіжним досвідом щодо розвитку природно-рекреаційного потенціалу територій;

– навчити розробляти із застосуванням системного аналізу пропозиції щодо встановлення стратегічних цілей і тактичних завдань ефективного використання природно-рекреаційного потенціалу регіону;

– сформувати вміння визначати ефективність діючих форм і методів управління природно-рекреаційним потенціалом регіону з урахуванням вітчизняного та зарубіжного досвіду його реалізації.

Результати навчання

знати:

– складові природно-рекреаційного фонду України, сучасні підходи до його використання;

– понятійно-категорійний апарат з питань управління природно-рекреаційним фондом;

– функції, завдання та цілі органів публічної влади щодо використання природно-рекреаційного фонду;

– принципи системного підходу до визначення стратегії розвитку природно-рекреаційного фонду;

– методи аналізу стану природно-рекреаційного фонду для прийняття відповідних управлінських рішень;

уміти:

– оцінювати фактори, що впливають на природно-рекреаційний фонд;

– визначати оптимальні моделі управління ресурсним потенціалом природно-рекреаційного фонду;

– застосовувати сучасні методи управління природно-рекреаційним фондом;

– розробляти пропозиції щодо використання як природно-рекреаційного фонду регіону в цілому, так і його окремих складових на основі проведення системного аналізу;

– обґрунтовувати ефективність діючих форм і методів управління природно-рекреаційним фондом;

володіти:

– навичками планування, розробки заходів з організації та контролю виконання завдань щодо реалізації ресурсного потенціалу природно-рекреаційного фонду регіону для досягнення цілей його розвитку;

– навичками визначення стратегічних цілей розвитку регіону з урахуванням його ресурсного потенціалу природно-рекреаційного фонду, а також поточних завдань щодо їх досягнення.

Перелік тем

1. Основи розвитку ресурсного потенціалу природно-рекреаційного фонду України.

2. Економічний потенціал природно-рекреаційного фонду України. 3. Природний потенціал природно-рекреаційного фонду України.

4. Соціально-інфраструктурний потенціал природно-рекреаційного фонду України.

5. Використання інформаційних ресурсів для розвитку природно-рекреаційного фонду регіону.

6. Фінансовий потенціал природно-рекреаційного фонду України.

7. Зарубіжний досвід формування ресурсного потенціалу природно-рекреаційного фонду територій.

Система оцінювання

Проміжний контроль включає оцінювання результатів самостійного вивчення теоретичного та практичного матеріалу.

Кожен студент денної форми навчання повинен виконати 2 модульні контрольні роботи за семестр.

Форма контролю
залік