UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Технологія розробки родовищ стінового каменю

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра гірничих технологій та будівництва ім. проф. Бакка М.Т.
Короткий опис навчальної дисципліни

Актуальні питання про сучасний стан каменевидобувної галузі України та світу. А також, питання про технології розробки родовищ стінового каменю, технологічного устаткування та комплексів для видобування блочного каменю.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Метою навчальної дисципліни є здобуття студентами знань з технології розробки родовищ стінового каменю різного походження та різних фізико-механічних властивостей. Завданнями вивчення навчальної дисципліни є: – вивчення технологічного процесу розробки родовищ стінового каменю; – вивчення технологічного устаткування для видобування стінового каменю, правил їх експлуатації; – вивчення правил експлуатації гірничого обладнання та техніки, з метою безпечного ведення гірничих робіт на родовищах стінового каменю.

Результати навчання

Зміст навчальної дисципліни направлений на формування наступних компетентностей, визначених стандартом вищої освіти зі спеціальності 184 «Гірництво»: - Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. - Здатність використовувати теорії, принципи, методи і поняття фундаментальних і загальноінженерних наук для професійної підготовки та діяльності за фахом. - Здатність проектувати складові систем і технологій гірничих підприємств. - Здатність експлуатувати складові систем і технологій гірничих підприємств. - Здатність аналізувати режими експлуатації об’єктів гірництва та виконувати оптимізацію їх функціонування. - Здатність оцінювати стан і технічну готовність устаткування ланок гірничих підприємств за критеріями забезпечення заданої продуктивності та безпеки експлуатації. - Здатність застосовувати спеціалізовані пакети прикладних програм для проектних та експлуатаційних розрахунків. - Здатність застосовувати математичні моделі під час проектування, оптимізації технологічних процесів гірництва та оцінювати ефективність їх використання за функціональними, технологічними, економічними, антропологічними критеріями. Отримані знання з навчальної дисципліни стануть складовими наступних програмних результатів навчання за спеціальністю 184 «Гірництво»: - Приймати рішення з професійних питань у важкопрогнозованих особливо небезпечних умовах. - Проектувати елементи гірничих систем та технологій. - Розробляти технологічні операції та процеси гірничих підприємств. - Здійснювати технічне керівництво будівництвом, реконструкцією, переоснащенням, уведенням в експлуатацію ланок гірничих підприємств та проведенням гірничих робіт. - Знати та застосовувати правила і норми технічної експлуатації систем і технологій гірництва. - Аналізувати режими експлуатації об’єктів та устаткування гірництва та виконувати оптимізацію їх функціонування. - Оцінювати стан і технічну готовність устаткування ланок гірничих підприємств за критеріям забезпечення заданої продуктивності та безпеки експлуатації. - Застосовувати сучасні методи діагностики стану елементів ланок гірничих систем та технологій у промислових і лабораторних умовах. - Визначати ефективність використання систем і технологій гірництва за функціональними, технологічними, економічними, антропологічними критеріями.

Перелік тем

Тема 1. Розкриття родовищ стінового каменю Тема 2. Системи розробки родовищ стінового каменю Тема 3. Застосування вибухової технології при вийманні природного облицювального каменю Тема 4. Механічні способи підготовки блоків до виймання Тема 5. Фізико-технічні способи підготовки каменю до виймання Тема 6. Комбіновані способи підготовки каменю до виймання Тема 7. Транспортно-завантажувальні та складські операції Тема 8. Видобуток крупних монолітів Тема 9. Комплекси устаткування і технологічні схеми видобування Тема 10. Осушування та водовідлив на кар’єрах

Система оцінювання

Поточний контроль відбувається шляхом проведення двох модулів у формі контрольної модульної роботи або тестування та захисту розрахункових практичних робіт. Змістовий модуль 1: Тема 1 - 10 балів. Тема 2 - 10 балів. Тема 3 - 10 балів. Тема 4 - 10 балів. Тема 5 - 10 балів. Тема 6 - 10 балів. Змістовий модуль 2: Тема 7 - 10 балів. Тема 8 - 10 балів. Тема 9 - 10 балів. Тема 10 - 10 балів. Оцінювання навчальних досягнень здійснюється за 100-бальною (рейтинговою) шкалою ЕКТС (ECTS)

Форма контролю
екзамен