UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Технологія і механізація розпилювання каменю

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра гірничих технологій та будівництва ім. проф. Бакка М.Т.
Короткий опис навчальної дисципліни

Актуальні питання про сучасний стан каменеобробної галузі України та світу. А також, питання про технології розпилювання природного каменю, технологічного устаткування та інструменту для розпилювання каменю.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Метою навчальної дисципліни є здобуття студентами знань з технології розпилювання природного облицювального каменю різного походження та різних фізико-механічних властивостей. Завданнями вивчення навчальної дисципліни є: – вивчення вимог до якості сировини та готової продукції з природного каменю; – вивчення технологічного устаткування для розпилювання природного каменю, правил їх експлуатації; – вивчення технологічного процесу розпилювання природного каменю; – вивчення режимних параметрів розпилювання природного каменю з метою їх подальшої оптимізації; – вивчення технічного стану технологічного устаткування та інструменту для розпилювання природного каменю.

Результати навчання

Зміст навчальної дисципліни направлений на формування наступних компетентностей, визначених стандартом вищої освіти зі спеціальності 184 «Гірництво»: - Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. - Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. - Здатність проектувати складові систем і технологій гірничих підприємств. - Здатність експлуатувати складові систем і технологій гірничих підприємств. - Здатність аналізувати режими експлуатації об’єктів гірництва та виконувати оптимізацію їх функціонування. - Здатність аналізувати режими роботи обладнання каменеобробних підприємств та виконувати оптимізацію технологічного процесу. Отримані знання з навчальної дисципліни стануть складовими наступних програмних результатів навчання за спеціальністю 184 «Гірництво»: - Розробляти технологічні операції та процеси гірничих підприємств. - Знати та застосовувати правила і норми технічної експлуатації систем і технологій гірництва. - Аналізувати режими експлуатації об’єктів та устаткування гірництва та виконувати оптимізацію їх функціонування. - Оцінювати стан і технічну готовність устаткування ланок гірничих підприємств за критеріям забезпечення заданої продуктивності та безпеки експлуатації. - Застосовувати сучасні методи діагностики стану елементів ланок гірничих систем та технологій у промислових і лабораторних умовах.

Перелік тем

Тема 1. Загальні відомості та поняття про каменеобробні підприємства та технологічний процес розпилювання каменю Тема 2. Блоки із природного каменю для виробництва продукції Тема 3. Технологічне оснащення вантажних робіт Тема 4. Поняття про розпилюваність каменю та алмазний інструмент Тема 5. Оснастка робочим інструментом та технологічне оснащення процесу розпилювання Тема 6. Загальні відомості про технологічний процес розпилювання Тема 7. Оцінка якості обробленої продукції Тема 8. Охорона праці на каменеобробних підприємствах Тема 9. Технологія розпилювання каменю штрипсовими пилами армованими алмазними сегментами та твердосплавними різцями Тема 10. Технологія розпилювання каменю штрипсовими неармованими пилами Тема 11. Технологія розпилювання каменю дисковими алмазними та твердосплавними пилами Тема 12. Розпилювання канатними неармованими пилами Тема 13. Розпилювання канатними армованими пилами Тема 14. Розпилювання стрічковими та баровими пилами Тема 15. Різання гідроабразивним струменем води Тема 16. Обробка каменю способом розколювання

Система оцінювання

Поточний контроль відбувається шляхом проведення двох модулів у формі контрольної модульної роботи або тестування та захисту розрахункових практичних робіт. Змістовий модуль 1: Тема 1 - 5 балів. Тема 2 - 5 балів. Тема 3 - 10 балів. Тема 4 - 5 балів. Тема 5 - 5 балів. Тема 6 - 5 балів. Тема 7 - 5 балів. Тема 8 - 5 балів. Змістовий модуль 2: Тема 9 - 5 балів. Тема 10 - 10 балів. Тема 11 - 10 балів. Тема 12 - 5 балів. Тема 13 - 5 балів. Тема 14 - 5 балів. Тема 15 - 5 балів. Тема 16 - 5 балів. Оцінювання навчальних досягнень здійснюється за 100-бальною (рейтинговою) шкалою ЕКТС (ECTS)

Форма контролю
екзамен