UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Вплив людини і середовища на безпеку та стабільність міської логістики

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра автомобілів і транспортних технологій
Короткий опис навчальної дисципліни

В ході вивчення дисципліни у студентів формується сукупність знань, вмінь та уявлень про сутність, методологічні принципи та основні методи формування умов надійності, безпеки та стабільність міської логістики при наданні транспортних послуг перевезення пасажирів і вантажів, з врахуванням людського фактору, виховання принципів екологічності та оцінки ефективності функціонування системи «ВАДС»,

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Метою вивчення дисципліни є формування у майбутніх фахівців у галузі транспорту теоретичних, практичних та методичних положень щодо ознайомлення з принципами надійності та безпеки міської логістики при наданні транспортних послуг перевезення вантажів і пасажирів; формування інженерного підходу та екологічної свідомості при організації дорожнього руху в умовах міст і автомагістралей; ознайомлення з методами та критеріями оцінки функціонального стану водія на основі психофізіологічних підходів; усвідомлення ролі людського фактору в системі безпеки дорожнього руху; ознайомлення з психологічними основами поведінки водія та оператора транспортних систем для забезпечення надійності управління; ознайомлення з ергономічними основами взаємо відповідності системи «Людина- машина»; освоєння методологічних основ оцінки ефективності функціонування системи «ВАДС».

Результати навчання

Результатом вивчення дисципліни є набуття студентами таких компетенції: Здатність ініціювати, розробляти та виконувати індивідуально або у вітчизняній (інтернаціональній) групі проекти з удосконалення виробничих процесів на транспорті. Здатність до пошуку, обробки та аналізу інформації з різних джерел за допомогою сучасних інформаційних та комунікаційних технологій. Здатність проводити дослідження в межах вузької спеціалізації, виявляти проблеми, ставити задачі та вирішувати їх, використовуючи відповідні методи наукових досліджень. Здатність дослідження і управління рухом транспортних засобів (суден). Здатність проведення оцінки надійності і безпеки міської логістики. Здатність дослідження психології руху та впливу людини на надійність транспортної системи. Розробити, організувати та реалізувати проект по актуальній темі дослідження у сфері транспортних технологій. Розподілити завдання між виконавцями та визначити терміни виконання. Зібрати вихідні дані для реалізації проекту та виконати їх аналіз шляхом використання сучасних інформаційних та комунікаційних засобів, інтерпретувати результати. Сформулювати мету, задачі, предмет та об’єкт дослідження. Аналізувати і обґрунтовувати доцільність застосування наукових рекомендацій і сучасних методів управління рухом транспортних засобів (суден). Досліджувати проблеми людського фактору, пов'язані з транспортом. Проводити оцінку функціонального стану водія на основі психофізіологічних підходів.

Перелік тем

Тема 1.1. Вступ. Технологічна революція в транспорті та логістиці транспорту. 2. Тема 1.2. Вплив автомобільної галузі на навколишнє середовище. 3. Тема 1.3. Фактори, що впливають на навколишнє середовище та транспортну політику. 4. Тема1.4. Вплив регіональних умов на формування транспортних мереж і стійкої транспортної системи. 5. Тема1.5. Оцінка екологічності транспортних систем. 6. Тема1.6. Планування міської логістичної системи з врахуванням впливу на навколишнє середовище. 7. Тема1.7. Прогнозування екологічного стану автомобільних доріг. Тема2.1. Надійність та безпека міської логістики. Основи та загальні положення теорії надійності транспортних систем. 9. Тема2.2. Роль людського фактору в забезпеченні надійної роботи транспортних систем. 10.Тема2.3.Оперативність і надійність оператора в системі міської логістики. 11.Тема2.4.Методи оцінки безпеки руху на дорожній мережі міст. 12.Тема2.5.Критерії аварійності, роль людського фактору та фактори підвищення надійності міських логістичних транспортних систем. 15.Тема3.1. Психологія руху та машинний інтерфейс людини. 16.Тема3.2.Особливості діяльності людини в системі «людина-транспортний потік». 17.Тема3.3.Умови роботи та навколишнє середовище як фактори, що впливають на функціональний стан водія. 18.Тема3.4.Використання комп’ютерних технологій для визначення показників функціонального стану водія. 19.Тема3.5.Оцінка психофізіологічних особливостей водіїв при керуванні транспортом. 20.Тема3.6.Методологічні особливості дорожніх психофізіологічних досліджень. 21.Тема3.7.Функціональний стан, працездатність і надійність водія. 22.Тема3.8.Модель для формування часу реакції водія. 23.Тема3.9.Ергономічна підтримка в галузі транспорту.

Система оцінювання

Студент отримує до 30 балів за модульні контрольні роботи, 50 за оцінювання практичних і лабораторних робіт та до 20 балів за самостійну роботу. 30 + 50 + 20 = 100 балів

Форма контролю
залік