Каталог вибіркових навчальних дисциплін
Гендерна політика
Мета – засвоєння студентами бази знань із основ теорії та практики формування гендерної політики на міжнародному, державному, регіональному та місцевому рівнях влади; придбання ними умінь і навичок, необхідних для здійснення тендерного аналізу і експертизи при вивченні політичних явищ, процесів, владних взаємовідносин.
Основними завданнями вивчення навчальної дисципліни є:
ознайомлення ЗВО із сучасним станом гендерної проблематики в суспільстві;
розвиток уміння застосовувати гендерний підхід під час аналізу конфліктних ситуацій, що виникають у повсякденному житті та професійній діяльності;
відстоювати власні права, уникаючи гендерної дискримінації;
формування системи базових знань з основ гендерної політики;
ознайомлення із механізмами формування та реалізації гендерної політики оволодіння сучасними теоретичними основами щодо публічної ґендерної політики, практичними навичками щодо використання гендерних технологій у публічному управлінні, проведення гендерного аналізу, розроблення гендерних стратегій розвитку публічних організацій, об’єднаної територіальної громади, регіону.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати:
основні методологічні підходи і теоретичні моделі у дослідженні проблеми тендеру та тендерних стосунків;
суть, роль і місце тендерного підходу в політичних теоріях і в системі наук про суспільство;
категоріально-понятійний апарат гендерної політики;
основні моделі/концепції, структуру та зміст гендерної політики;
специфіку діяльності основних суб’єктів гендерної політики (держави, політичних партій, громадських рухів, об’єднань);
базові засади діяльності політичних і правових інститутів в сфері реалізації гендерної політики на міжнародному, державному, регіональному і місцевому рівнях влади;
міжнародні документи стосовно тендерних проблем та міжнародні нормативно-правові інструменти реалізації політики просування рівних прав і рівних можливостей для чоловіків і жінок;
особливості національного механізму правового забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків.
уміти:
аналізувати основні політичні процеси в тендерному вимірі;
критично оцінювати тендерні проблеми в державному управлінні та житті суспільства;
характеризувати національне законодавство в контексті його дотримання міжнародних правових стандартів гендерної рівності;
критично оцінювати практичну діяльність політичних інститутів з точки зору тендерного підходу;
давати оцінку рішенням, які пов’язані із тендерними аспектами державної політики;
аналізувати вплив політичних сил та соціальних груп на формування гендерної політики;
проводити тендерну експертизу законодавства та тендерний аналіз соціальної політики.
Тема 1. Гендерний дискурс у класичній соціальній теорії.
Тема 2. Основні поняття й проблеми гендерної рівності.
Тема 3. Гендерна стратифікація суспільства.
Тема 4. Гендерні відносини у економічній сфері.
Тема 5. Гендерні дослідження основних релігій і міфології.
Тема 6. Державна гендерна політика: поняття та сутність.
Тема 7. Нормативно-правове забезпечення гендерної політики України.
Тема 8. Міжнародні документи та зобов’язання України щодо забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків.
Тема 9. Інституційний механізм формування та реалізації публічної ґендерної політики України.
Тема 10. Децентралізація та реформа місцевого самоврядування як потенціал та можливості для реалізації гендерної рівності.
Шкала оцінювання
За шкалою |
Екзамен |
Залік |
Бали |
A |
Відмінно |
Зараховано |
90-100 |
B |
Добре |
Зараховано |
82-89 |
C |
74-81 |
||
D |
Задовільно |
Зараховано |
64-73 |
E |
60-63 |
||
FX |
Незадовільно |
Не зараховано |
35-59 |
F |
Не зараховано |
0-34 |