UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Публічне управління в зарубіжних країнах

Короткий опис навчальної дисципліни

Для України сьогодні є актуальним використання зарубіжного досвіду побудови системи публічного управління особливо на місцевому рівні, адже всі вдосконалення необхідно вводити з низових рівнів влади та як вони більше всього взаємодіють з громадянами. Використання зарубіжного досвіду публічного управління на місцевому рівні прискорить процес вдалого реформування функціонуючої системи державного управління в Україні та прискорить досягнення рівня європейських країн, на які рівняється Україна в своєму розвитку. Перш за все для запровадження досвіду зарубіжних країн у побудові ефективної вітчизняної системи публічного управління необхідно дослідити системи публічного управління європейських країн, більш детально розглянути їх переваги, виокремити найбільш особливості які краще всього підійдуть Україні, а потім уже адаптувати досліджену інформацію і використовувати в подальшому для проведення різних вдосконалень та реформ системи публічного управління на місцевому рівні.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Цілі :

- виявлення та висвітлення проблем управління як галузі наукового знання, дослідження уявлень про засади державного управління, політичного керування та місцевого самоврядування ряду зарубіжних країн.  

- формування у студентів компетентності щодо знання теоретичних положень і практичних методів соціального управління зарубіжних країн, а також можливості застосовувати здобуті знання, уміння та аналітичні навички на практиці

 

Задачі :

- забезбечити здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

- забезбечити здатність працювати в команді, мотивувати людей та рухатися до спільної мети, бути лідером, діяти соціально відповідально та свідомо на основі врахування зарубіжного досвіду.

- забезбечити здатність розробляти та управляти проєктами використовуючи зарубіжний досвід.

- забезбечити здатність удосконалювати й розвивати професійний, інтелектуальний і культурний рівні.

- забезбечити здатність використовувати зарубіжний досвід для прийняття обґрунтованих рішень.

- забезбечити здатність генерувати нові ідеї (креативність).

- забезбечити здатність використовувати зарубіжний досвід задля налагоджування соціальної взаємодії, співробітництва, попередження та розв’язання конфліктів.

- здатність організовувати діяльність органів публічного управління та інших організацій публічної сфери з врахуванням передового зарубіжного досвіду.

- затність представляти органи публічного управління у відносинах з іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, громадськими об’єднаннями, підприємствами, установами і організаціями незалежно від форм власності, громадянами та налагоджувати ефективні комунікації з ними використовуючи позитивну практику ряду європейських країн.

- здатність використовувати зарубіжний досвід при розробці стратегічних документів розвитку соціально-економічних систем на вищому, центральному, регіональному, місцевому та організаційному рівнях.

- здатність здійснювати наукову та дослідницьку діяльність у сфері публічного управління та адміністрування.

- здатність приймати обґрунтовані управлінські рішення з урахуванням питань європейської та євроатлантичної інтеграції.

Результати навчання

Програмні результати навчання полягають у тому, що після вивчення дисципліни студенти мають: 

1. Знати теоретичні та прикладні засади вироблення й аналізу публічної політики, основ та технологій прийняття управлінських рішень.

2. Розв’язувати складні задачі публічного управління та адміністрування, враховуючи вимоги законодавства, виявляти правові колізії та проблеми, розробляти проекти нормативно-правових актів для їх усунення, застосовуючи міжнародний досвід.

3. Здійснювати ефективне управління інноваціями, ресурсами, ризиками, проєктами, змінами, якістю, застосовувати сучасні моделі, підходи та технології, міжнародний досвід при проєктуванні та реорганізації управлінських та загальноорганізаційних структур.

4. Уміти розробляти національні/регіональні програмні документи щодо розвитку публічного управління, використовуючи системний аналіз і комплексний підхід та враховуючи досвід зарубіжних країн.

5. Уміти здійснювати ефективну комунікацію, аргументувати свою позицію, використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології у сфері публічного управління та адміністрування на засадах соціальної відповідальності, правових та етичних норм.

6. Представляти органи публічного управління й інші організації публічної сфери та презентувати для фахівців і широкого загалу результати їх діяльності.

7. Розробляти обґрунтовані управлінські рішення з урахуванням питань європейської та євроатлантичної інтеграції, враховувати цілі, наявні законодавчі, часові та ресурсні обмеження, оцінювати політичні, соціальні, економічні та екологічні наслідки варіантів рішень

Перелік тем

Тема 1. Поняття «державна служба» і «публічна служба»: європейський досвід

Тема 2. Системи та моделі публічної служби в зарубіжних країнах

Тема 3. Правове регулювання публічної служби

Тема 4. Організація управління публічною службою

Тема 5. Структура публічної служби

Тема 6. Проходження публічної служби

Тема 7. Сучасні парадигми публічної служби в умовах глобалізаційних та євроінтеграційних процесів

Система оцінювання

А

90-100 балів

ВІДМІННО

        Здобувач володіє понятійним і фактичним апаратом освітнього компонента на поглибленому рівні; комплексом знань та вмінь, який характеризується системністю. Застосування знань здійснюється на основі самостійного цілеутворення, побудови власних програм діяльності.

        Здобувач проявляє нешаблонність мислення у виборі і використанні елементів комплексу знань, здатний самостійно і творчо використовувати набуті уміння відповідно до варіативних ситуацій навчання.

        Здобувач спроможний самостійно формулювати  узагальнення та висновки, нові задачі, розв’язувати нестандартні задачі,ситуації. Навчально-пізнавальна активність обумовлена пізнавальними інтересами, мотивами саморозвитку і професійного становлення.

        Здобувач проявляє інтерес до актуальних проблем відповідного освітнього компонента, може під керівництвом викладача вибрати предмет наукового дослідження, проводити самостійну науково-дослідну роботу.

 

ВИСОКИЙ

 

В 80-89 балів

ДУЖЕ

ДОБРЕ

 

        Здобувач володіє понятійним і фактичним апаратом освітнього компонента на поглибленому рівні.

         Здобувач володіє комплексом знань та вмінь, який є часткововпорядкованим. У процесі застосування знань здобувач спроможний вибрати необхідній елемент комплексу знань та вмінь.

         Застосування знань та вмінь здійснюється як у стандартних ситуаціях, так і при незначних варіаціях умов на основі використання загальних  рекомендацій. Відбувається перенесення сформованих умінь або їх комплексів на розв’язування незнайомих задач, ситуацій.

         Навчально-пізнавальна активність стимулюється пізнавальними інтересами, продукт діяльності оцінюється як професійно значущий.

 

ВИСОКИЙ

 

С 75-79 балів

ДОБРЕ

 

   Здобувач володіє понятійним і фактичним апаратом освітнього компонента на підвищеному рівні, може усвідомлено застосовувати  знання та вміння для висвітлення суті питання. Комплекс знань частковоструктурований. Знання застосовуються переважно у знайомих ситуаціях. 

      Здобувач усвідомлює особливості навчальних задач, ситуацій тощо. Пошук способів їх розв’язання здійснюється за зразком.

Здобувач спроможний аргументувати застосування певної методичної дії у ході розв’язування задач, ситуацій тощо.    

        Навчально-пізнавальна активність стимулюється мотивами професійного становлення і пізнавальними інтересами.

 

 

ДОСТАТНІЙ

 

 

D 60-74 балів

ЗАДОВІЛЬНО

 

        Здобувач володіє понятійним і фактичним апаратом освітнього компонента на середньому рівні, може проілюструвати  власними прикладами відповідь на питання, частково усвідомлює специфіку навчальних та прикладних задач, ситуацій тощо, має знання про способи розв’язування типових задач, ситуацій тощо. Однак процес самостійного розв’язування задач, ситуацій  тощо потребує опори на зразок. 

       Навчально-пізнавальна активність здобувачів є ситуативноевристичною. Домінують мотиви обов’язку та особистого успіху. Використання засобів саморозвитку та самопізнання відбувається не усвідомлено.

 

ЗАДОВІЛЬНИЙ

 

Е

50-59 балів

ДОСТАТНЬО

 

        Здобувач володіє понятійним і фактичним апаратом освітнього компоненту на середньому рівні. Має уявлення про специфіку навчальних та прикладних задач, ситуацій тощо. Виконання дій при роз’ясненні задач , ситуацій частково усвідомлюється, здійснюється частково правильно.

 

НИЗЬКИЙ

 

Fх 35-49 балів

НЕЗАДОВІЛЬНО

 

       Здобувач володіє понятійним  і фактичним апаратом  освітнього компонента на елементарному рівні, має уявлення про зміст основних розділів. Виконання окремих дій відбувається не усвідомлено, однак переважно правильно, навчально-пізнавальна активність мотивується ситуативно-прагматичним інтересом.

 

 

НЕЗАДОВІЛЬН

О

 

F

0-34 балів

НЕПРИЙНЯТО

 

         Здобувач володіє понятійним і фактичним апаратом  освітнього компонента на елементарному рівні, має уявлення про зміст окремих розділів. Виконання окремих методичних дій відбувається несвідомо, у більшості неправильно, навчальнопізнавальна активність проявляється лише у ситуаціях зовнішнього примусу.

Форма контролю
залік