UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Право ЄС

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра права та правоохоронної діяльності
Короткий опис навчальної дисципліни

Актуальність опанування навчальної дисципліни обумовлена реаліями сьогодення. Знання особливостей права ЄС, історії становлення інститутів ЄС та формування сучасних європейських стандартів, є необхідними для фахівця, незалежно від того, планує він свою професійну діяльність в Україні, чи іншій демократичній країні світу.  

Протягом усього курсу окрема увага присвячується розвитку навиків пошуку, аналізу та узагальнення інформації, риторичній майстерності та іншим "soft skills" здобувачів освіти.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Метою навчальної дисципліни є засвоєння студентами комплексу фахових знань щодо теоретичних та практичних аспектів права Європейського Союзу, особливостей теорії і практики реалізації європейських стандартів. Ключову увагу зосереджено на розвитку вмінь та навичок роботи з нормативними документами в галузі права ЄС, формуванні системи знань студентів про основні поняття права ЄС, здатності  орієнтуватися в особливостях становлення і розвитку права ЄС і європейських стандартів.
Окрему увагу присвячено розвитку інформаційно-аналітичних навиків здобувачів освіти і здатності формулювати й аргументовано відстоювати власну думку.
 

Результати навчання

Використовувати базові знання з історичних, культурних, політичних, соціальних, економічних засад розвитку суспільства. Знати стандарти, принципи та норми діяльності у сфері публічного управління та адміністрування. . Здійснювати аналіз суспільних процесів у контексті адосліджуваної проблеми і демонструвати власне бачення шляхів її розв’язання. Проводити збір і інтегрований аналіз матеріалів з різних джерел. Формулювати власні обґрунтовані судження на основі аналізу відомої проблеми. Оцінювати недоліки і переваги аргументів, аналізуючи відому проблему. Використовувати різноманітні інформаційні джерела для повного та всебічного встановлення певних обставин. Володіти базовими навичками риторики. Належно використовувати статистичну інформацію, отриману з першоджерел та вторинних джерел для своєї професійної діяльності. Вільно використовувати для професійної діяльності доступні інформаційні технології і бази даних. Працювати в групі, формуючи власний внесок у виконання завдань групи. Демонструвати необхідні знання та розуміння сутності та зміст основних правових інститутів  права ЄС. Пояснювати природу та зміст основних правових явищ і процесів. Застосовувати набуті знання у різних правових ситуаціях, виокремлювати юридично значущі факти і формувати обґрунтовані правові висновки. Знати механізми взаємодії органів публічної влади, бізнес структур та неурядових організацій. Знати принципи та інструменти реалізації соціальної політики у контексті забезпечення сталого розвитку суспільства.
 

Перелік тем

Змістовний модуль 1.
1. Становлення ЄС та його правової системи.
2. Поняття і структура права Європейського Союзу.
3. Джерела права ЄС.
4. Співвідношення права ЄС з національним правом держав-учасниць.
5. Компетенція ЄС.
6. Організаційна структура Європейського Союзу.
7. Особливості правотворчості в ЄС.
8. Сучасні тенденції реформування права ЄС.

 

Змістовний модуль 2.  Європейські стандарти: теорія і практика.
9. Європейські станарти як історико-правовий феномен.
10. Європейські стандарти у сфері вільного руху капіталу.
11. Європейські стандарти у сфері вільного руху товарів.
12. Європейські стандарти у сфері у сфері прав людини.
13. Європейські стандарти та їх відображення у митному праві.
14. Європейське корпоративне право та політика конкуренції.
15. Санкційна політика, як складова права ЄС.
16. Засоби судового захисту в ЄС. 

Система оцінювання

Оцінювання здійснюється за накопичувальною 100-бальною системою: 50 балів за змістовний модуль 1 та 50 балів за змістовний модуль 2.
Контрольні заходи включають: поточний контроль, що здійснюється протягом семестру під час проведення лекційних, практичних занять і оцінюється сумою набраних балів; модульний контроль, що проводиться за відповідний змістовий модуль і має на меті інтегровану оцінку результатів навчання здобувача вищої освіти після вивчення матеріалу з логічно завершеної частини дисципліни – змістового модуля.
 

Форма контролю
залік