UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Публічне управління

Короткий опис навчальної дисципліни

Необхідність вивчення публічного управління зумовлена зростанням мобільності, масштабності та нестабільності економічних процесів і суспільних явищ, неспроможністю ринкового їх саморегулювання в умовах циклічності розвитку та поглиблення глобалізації. Ствердження державності в Україні, ринкове реформування економіки та розвиток демократії актуалізували предмет публічного управління розвитком українського суспільства. Пізнання тенденцій становлення державних інститутів, еволюції їх функцій та визначення їх впливу на розвиток політичної, економічної та соціальної систем, на поведінку суб’єктів господарювання є, на сьогодні, важливим чинником суспільного прогресу. Трансформація національних суспільних систем, що супроводжується інформаційно-інноваційною революцією, фінансизацією економіки, структурними змінами та еволюцією соціо-культурних цінностей, видозмінює способи взаємодії державних інститутів з домашніми господарствами, бізнесом, політичними та громадськими організаціями, що накладає свій відбиток як на орієнтири 
розвитку суспільства в цілому, так і на цілі, приципи та методи публічного управління. 

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Цілі та задачі навчальної дисципліни :

– формування у студентів сучасного мислення та спеціальних знань у галузі управління на національному та місцевому рівнях;

набуття умінь та формування компетенцій, необхідних для виконання функцій та реалізації повноважень органів державної влади та місцевого самоврядування у відповідності до конституційних норм.
- узагальнення еволюції теорій з управління взагалі, визначення суті, принципів та ролі публічного управління в розвитку суспільства;
- опанування методологією визначення впливу державного менеджменту на регулювання економічного, соціального та інституціонального середовища задля
забезпечення суспільного добробуту;
- здійснення моніторингу та контролю управлінських рішень на національному, регіональному та місцевому рівнях а також їх оцінювання з позицій загально цивілізаційних
цінностей, світового досвіду та осмислення наукових здобутків в управлінні;
- розробки та впровадження нормативно-правового та ресурсного забезпечення результативної діяльності органів публічного управління по управлінню та регулюванню
суспільних процесів.

- визначати технологію управління суб’єктом публічної сфери, що є раціональною за ознаками досягнення мети діяльності та ресурсами, що використовуються, з урахуванням особливостей цього об’єкта;

- уміння аналізування та проведення експертизи нормативно-правових документів, надання інформаційної, методичної та управлінської допомоги особі, громадянину, громадськості, державним службовцям, підприємствам, установам і організаціям;

- аналізування результатів діяльності посадових осіб та структурних підрозділів органу державного управління;

- здійснення оцінки ефективності поділу, кооперування та регламентування праці в органах державної влади та місцевого самоврядування.

- підготувати нормативну документацію, пропозиції, рекомендації для суб’єкта публічного адміністрування щодо визначення стратегічних цілей, завдань та етапів управлінських рішень на основі результатів системного аналізу суспільно-політичного та соціально-економічного стану розвитку сфери управління, застосовуючи методики визначення певних показників.

Результати навчання

Програмні результати навчання полягають у тому, що після вивчення дисципліни студенти мають: 

- здатність до абстрактного та логічного мислення й генерування нових ідеї;

- здатність проведення аналітичних та емпіричних досліджень;

- здатність до роботи з інформаційними ресурсами і базами даних та використання інформаційних технологій;

- здатність працювати автономно та в команді;

- прагнення до збереження та розвитку людського потенціалу та збереження навколишнього середовища;

- здатність до публічного управління на засадах проектного менеджменту;

- здатність до управління фінансами, майном та контролю за їх використанням в проекті;

- здатність до прийняття ефективних управлінських рішень;

- здатність до управління ризиками проекту;

- здатність до застосування різних методів і інструментів розробки проекту і програм, проектного аналізу, оцінки ризиків, стратегічної екологічної оцінки, вибору альтернатив в процесі прийняття ефективних управлінських рішень.

- управляти проектами і програмами на різних рівнях (міжнародному, національному, регіональному та місцевому) публічного управління та адміністрування з урахуванням галузевої специфіки (державно-приватного партнерства, державно-цільові, соціальні, інвестиційні, міжнародної технічної допомоги та ін.);

- розробляти проекти і програми відповідно до існуючих стандартів і вимог щодо їх архітектурної побудови, із застосуванням сучасних інформаційних технологій, методів та інструментів;

- приймати рішення в умовах визначеності, невизначеності та ризиків, управляти ризиками та процесом реалізації рішень у межах проекту і програми;

- проводити проектний аналіз, моніторинг та стратегічну екологічну оцінку проектів і програм із застосуванням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій;

− формувати команду та управляти персоналом в проекті.

Перелік тем

Тема 1. Публічне управління як наука: предмет, методологія та інституційна роль в
розвитку суспільства.
Тема 2. Держава як засадна та визначальна організація публічного управління.
Тема 3. Інституційні чинники, теорії та національні моделі публічного управління.
Тема 4. Конституційні засади публічного (державного) управління в Україні.
Тема 5. Організаційно-функціональна структура публічного управління. Самоврядування
та децентралізація.
Тема 6. Планування, регулювання та координація в публічному управлінні.
Тема 7. Управління державними активами та публічними фінансами.
Тема 8. Публічне управління безпекою життєдіяльності суспільства.
Тема 9. Держава та управління гуманітарною сферою
Тема 10. Прийняття управлінських рішень, результативність, відповідальність та контроль
в публічній управлінській діяльності.

Система оцінювання

А

90-100 балів

ВІДМІННО

        Здобувач володіє понятійним і фактичним апаратом освітнього компонента на поглибленому рівні; комплексом знань та вмінь, який характеризується системністю. Застосування знань здійснюється на основі самостійного цілеутворення, побудови власних програм діяльності.

        Здобувач проявляє нешаблонність мислення у виборі і використанні елементів комплексу знань, здатний самостійно і творчо використовувати набуті уміння відповідно до варіативних ситуацій навчання.

        Здобувач спроможний самостійно формулювати  узагальнення та висновки, нові задачі, розв’язувати нестандартні задачі,ситуації. Навчально-пізнавальна активність обумовлена пізнавальними інтересами, мотивами саморозвитку і професійного становлення.

        Здобувач проявляє інтерес до актуальних проблем відповідного освітнього компонента, може під керівництвом викладача вибрати предмет наукового дослідження, проводити самостійну науково-дослідну роботу.

 

ВИСОКИЙ

 

В 80-89 балів

ДУЖЕ

ДОБРЕ

 

        Здобувач володіє понятійним і фактичним апаратом освітнього компонента на поглибленому рівні.

         Здобувач володіє комплексом знань та вмінь, який є часткововпорядкованим. У процесі застосування знань здобувач спроможний вибрати необхідній елемент комплексу знань та вмінь.

         Застосування знань та вмінь здійснюється як у стандартних ситуаціях, так і при незначних варіаціях умов на основі використання загальних  рекомендацій. Відбувається перенесення сформованих умінь або їх комплексів на розв’язування незнайомих задач, ситуацій.

         Навчально-пізнавальна активність стимулюється пізнавальними інтересами, продукт діяльності оцінюється як професійно значущий.

 

ВИСОКИЙ

 

С 75-79 балів

ДОБРЕ

 

   Здобувач володіє понятійним і фактичним апаратом освітнього компонента на підвищеному рівні, може усвідомлено застосовувати  знання та вміння для висвітлення суті питання. Комплекс знань частковоструктурований. Знання застосовуються переважно у знайомих ситуаціях. 

      Здобувач усвідомлює особливості навчальних задач, ситуацій тощо. Пошук способів їх розв’язання здійснюється за зразком.

Здобувач спроможний аргументувати застосування певної методичної дії у ході розв’язування задач, ситуацій тощо.    

        Навчально-пізнавальна активність стимулюється мотивами професійного становлення і пізнавальними інтересами.

 

 

ДОСТАТНІЙ

 

 

D 60-74 балів

ЗАДОВІЛЬНО

 

        Здобувач володіє понятійним і фактичним апаратом освітнього компонента на середньому рівні, може проілюструвати  власними прикладами відповідь на питання, частково усвідомлює специфіку навчальних та прикладних задач, ситуацій тощо, має знання про способи розв’язування типових задач, ситуацій тощо. Однак процес самостійного розв’язування задач, ситуацій  тощо потребує опори на зразок. 

       Навчально-пізнавальна активність здобувачів є ситуативноевристичною. Домінують мотиви обов’язку та особистого успіху. Використання засобів саморозвитку та самопізнання відбувається не усвідомлено.

 

ЗАДОВІЛЬНИЙ

 

Е

50-59 балів

ДОСТАТНЬО

 

        Здобувач володіє понятійним і фактичним апаратом освітнього компоненту на середньому рівні. Має уявлення про специфіку навчальних та прикладних задач, ситуацій тощо. Виконання дій при роз’ясненні задач , ситуацій частково усвідомлюється, здійснюється частково правильно.

 

НИЗЬКИЙ

 

Fх 35-49 балів

НЕЗАДОВІЛЬНО

 

       Здобувач володіє понятійним  і фактичним апаратом  освітнього компонента на елементарному рівні, має уявлення про зміст основних розділів. Виконання окремих дій відбувається не усвідомлено, однак переважно правильно, навчально-пізнавальна активність мотивується ситуативно-прагматичним інтересом.

 

 

НЕЗАДОВІЛЬН

О

 

F

0-34 балів

НЕПРИЙНЯТО

 

         Здобувач володіє понятійним і фактичним апаратом  освітнього компонента на елементарному рівні, має уявлення про зміст окремих розділів. Виконання окремих методичних дій відбувається несвідомо, у більшості неправильно, навчальнопізнавальна активність проявляється лише у ситуаціях зовнішнього примусу.

Форма контролю
екзамен