UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Переговорний процес у кризових ситуаціях

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра міжнародних відносин і політичного менеджменту
Короткий опис навчальної дисципліни

Дисципліна "Переговорний процес у кризових ситуаціях" вивчає стратегії, техніки та практичні аспекти ведення переговорів у ситуаціях невизначеності, конфлікту та кризи. Студенти досліджують особливості міжнародних та внутрішніх конфліктів, а також розробляють навички ефективного вирішення проблем в умовах стресу та тисків. Курс охоплює такі аспекти, як аналіз ситуації, планування стратегій, ведення переговорів, управління конфліктами та досягнення компромісу. Важлива увага приділяється також етичним аспектам переговорного процесу та розвитку навичок спілкування для досягнення позитивних результатів у складних ситуаціях.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Головними завданнями вивчення дисципліни є:

- оволодіння студентами знаннями, вміннями та навичками переговорного процесу, що дозволять у майбутньому вирішувати на практиці завдання організації праці в тих сферах життєдіяльності людини, де існує підвищений ризик виникнення кризових ситуацій і - - оптимізувати “людський фактор” в умовах екстремальних обставин діяльності та життя.

- набуття теоретичних знань щодо психологічних причин і закономірностей виникнення життєвих криз, особливостей їх протікання, впливу на життєдіяльність людини; їх ролі у формуванні та розвитку особистості, знаходженні нею власної індивідуальності.

Результати навчання

Знати:

основні поняття про механізми особистісної активності і психологічні закономірності психічної діяльності людини в умовах екстремальних ситуацій;

основні поняття малих та великих груп та специфічні прояви групової активності у надзвичайних умовах;

основні закономірності впливу явищ та процесів на професійну діяльність людей, які працюють у галузях, де існує підвищений ризик виникнення екстремальних ситуацій;

основні поняття про психічну травматизацію особистості в умовах екстремальності;

основні поняття, терміни та категорії, що складають суть теорії переговорів;

базові концепції переговорів; типи та види переговорів, їх функції;

структуру переговорного процесу, особливості кожного із його етапів; стратегії та тактичні прийоми, які використовуються в умовах екстремальних ситуацій;

специфіку та тактику ведення переговорів у кризових ситуаціях;

ефективні технології ведення переговорів у кризових ситуаціях;

етику і культуру поведінки в умовах екстремальних ситуацій.

 

Уміти:

ефективно застосовувати отримані теоретичні знання з курсу при розв’язанні достатньо складних практичних завдань, де існує підвищений ризик виникнення екстремальних і кризових ситуації, а також з людьми, постраждалими від екстремалій;

розробляти стратегії супроводження професійної діяльності спеціалістів, які працюють в екстремальних умовах;

аналізувати переговорну ситуацію в екстремальних умовах.

 

Перелік тем

Тема 1. Екстремальні та кризові ситуації як «перехідні» етапи життєвого шляху людини.

Тема 2.Типи та види екстремальних ситуацій.

Тема 3. Біологічні, психофізіологічні та психосоціальні механізми активності людини у надзвичайних умовах.

Тема 4. Первинна адаптація людини до екстремальних умов: особливості психогенних реакцій.

Тема 5. Особливості психічної діяльності людини в екстремальній ситуації.

Тема 6. Переговорний процес як спосіб вирішення конфліктів.

Тема 7. Принципи, методи і механізми переговорного процесу в кризових ситуаціях.

Тема 8. Зміст комплексної підготовки до процесу переговорів у кризових ситуаціях.

Тема 9. Психологічні особливості проведення переговорів у в умовах екстремальних ситуацій;

Тема 10. Використання маніпулятивних технологій у переговорному процесі

 

Система оцінювання

Оцінювання здійснюється впродовж семестру і передбачає перевірку опанування студентами результатів навчання за дисципліною у трьох основних формах контролю – оцінки роботи на семінарах, написання тематичних контрольних робіт за матеріалами лекцій, а також комплексна перевірка знань, вмінь та навичок. За результатами семестру студент отримує підсумкову оцінку за 100-бальною системою, яка розраховується як сума оцінок за кожен з двох модулів у семестрі.

Форма контролю
залік