UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Політика сталого розвитку (052, 291, 292)

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра міжнародних відносин і політичного менеджменту
Короткий опис навчальної дисципліни

«Політика сталого розвитку» – це освітня компонента, яка зосереджується на вивченні принципів, стратегій та інструментів, що сприяють досягненню сталого розвитку на рівні суспільства, економіки та довкілля. Дисципліна розглядає проблеми, пов'язані з балансом між економічними, соціальними та екологічними аспектами розвитку держави.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Ціллю вивчення освітньої компоненти «Політика сталого розвитку» є ознайомлення здобувачів з концепцією та політикою сталого розвитку, її основними принципами та глобальними викликами, різноманітними соціальними програмами та дослідження їх впливу на розвиток суспільства та довкілля.

Основні задачі:

  • ознайомлення з концепцією сталого розвитку, політикою сталого розвитку, методикою та інструментами стратегічного планування для досягнення сталого розвитку.
  • дослідження міжнародних механізмів сприянню сталому розвитку;
  • аналіз ролі міжнародної співпраці у вирішення глобальних проблем суспільного розвитку;
  • визначення взаємозалежності між державною політикою сталого розвитку, економічним зростанням, соціальною справедливістю та охороною навколишнього середовища;
  • знаходження балансу між економічними, соціальними та екологічними аспектами розвитку держави.
Результати навчання

В результаті вивчення освітньої компоненти «Політика сталого розвитку» здобувачі вищої освіти:

  • отримують глибоке розуміння концепції сталого розвитку та її основних принципів;
  • розуміють важливість балансу між економічними, соціальними та екологічними аспектами розвитку;
  • ознайомлюються з різними політиками та інструментами, що сприяють сталому розвитку;
  • вміють аналізувати політики сталого розвитку та оцінювати їх ефективність та вплив;
  • розвивають навички стратегічного планування для досягнення сталого розвитку;
  • засвоюють знання про міжнародні механізми та організації, що сприяють сталому розвитку;
  • розвивають навички громадської участі та взаємодії з громадськістю та зацікавленими сторонами;
  • набувають здатності до критичного мислення та свідомого прийняття рішень з питань сталого розвитку;
  • розвивають громадянську свідомість та відповідальність у вирішенні глобальних проблем;
  • здатні до розробки та реалізації політик сталого розвитку на різних рівнях - від локального до глобального.
Перелік тем

Тема 1. Передумови формування засад сталого розвитку

Тема 2. Екологічна складова сталого розвитку

Тема 3. Економічна складова сталого розвитку

Тема 4. Соціальна складова сталого розвитку

Тема 5. Міжнародні документи щодо сталого розвитку

Тема 6. Індикатори сталого розвитку

Тема 7. Європейські виміри сталого розвитку та стратегії сталого розвитку держав

Тема 8. Стратегічні засади формування політики сталого розвитку в Україні

Тема 9. Сучасні тренди політики сталого розвитку

Тема 10. Реалізація політики сталого регіонального розвитку

Система оцінювання

Контроль складається з поточного контролю виконання здобувачами самостійної роботи та модульного контролю, контролю виконання індивідуальних завдань та семестрового контролю.

Модульний контроль здійснюється шляхом перевірки графіку відвідування здобувачами лекційних та практичних занять та опрацювання відповідного матеріалу (у випадку пропуску занять), перевірки домашніх завдань, усного та письмового опитування і завершується написанням модульної контрольної роботи.

Семестровий контроль здійснюється шляхом складання тестових завдань та оцінювання їх роботи.

Розподіл балів

 

Поточне тестування та самостійна робота

Сума

Т1

Т2

Т3

Т4

Т5

Т6

Т7

Т8

Т9

Т10

100

10

10

10

10

10

10

10

10

10

10

Форма контролю
залік