UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Пропаганда та маніпуляції у міжнародному просторі

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра міжнародних відносин і політичного менеджменту
Короткий опис навчальної дисципліни

Дана дисципліна  спрямована на розвиток загальних та фахових компетентностей, необхідних для підготовки здобувачів зі спеціальності 291 Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії, в галузі здійснення комунікативної діяльності на міжнародній арені в умовах загострення інформаційного протиборства, загроз та «гібридних» війн.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

- поглиблення теоретичної фахової підготовки в галузі комунікацій;

- здобуття практичних навичок, необхідних для аналізу пропагандистських кампаній та маніпуляційного впливу;

- здобуття компетентностей для організації та проведення інформаційно-пропагандистських кампаній та застосування контрпропагандистських заходів.

Результати навчання

1) Знати природу та механізми міжнародних комунікацій.

2) Досліджувати проблеми міжнародних відносин, регіонального розвитку, зовнішньої політики, міжнародних комунікацій, із використанням сучасних політичних, економічних і правових теорій та концепцій, наукових методів та міждисциплінарних підходів, презентувати результати досліджень, надавати відповідні рекомендації.

3) Здійснювати прикладний аналіз міжнародних відносин, зовнішньої політики України та інших держав, міжнародних процесів та міжнародної ситуації відповідно до поставлених цілей, готувати інформаційні та аналітичні документи.

4) Вести фахову дискусію із проблем міжнародних відносин, міжнародних комунікацій, регіональних студій, зовнішньополітичної діяльності, аргументувати свою позицію, поважати опонентів і їхню точки зору.  

Перелік тем

Тема 1. Пропаганда: сутність явища та зміст поняття.

Тема 2. Розвиток наукових концепцій та теорій пропаганди. Пропаганда у авторитарних та демократичних суспільствах. Лассуелл, Елюль. Сучасні погляди на пропаганду.

Тема 3. Пропаганда як комунікативна діяльність. Комунікативний механізм пропагандистської діяльності у міжнародному просторі.

Тема 4. Характеристики та види пропагандистської діяльності. Види та типи пропаганди. «Біла», «сіра», «чорна» пропаганда».

Тема 5. Моделі пропагандистської роботи «Всесильна пропаганда», модель Хомски-Германа, прикладні моделі організації пропагандистських акцій. Модель прикладного аналізу Джоветт і О’Доннелл.

Тема 6. Пропагандистські техніки та прийоми. Контрпропаганда.

Тема 7. Маніпуляції та маніпулятивні технології у міжнародному просторі.

Тема 8. Методи і прийоми протидії та боротьби із пропанандою та маніпуляціями.

Система оцінювання

МОДУЛЬ 1 - 50 б.

МОДУЛЬ 2 - 50 б.

Форма контролю
залік