UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Європейська, Євроатлантична інтеграція та сталий розвиток

Короткий опис навчальної дисципліни

Галузь знань - 29 "Міжнародні економічні відносини"

Спеціальність -  292 "Міжнародні економічні відносини"

Освітній ступінь - магістр

Кількість кредитів - 3

Модулів - 3

Загальна кількість годин - 90

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Мета вивчення дисципліни – оволодіння слухачами системою знань і компетенцій про поняттям інтеграції, об’єктивних та суб’єктивних передумови інтеграційних процесів, розвитку інтеграційних процесів в контексті глобалізації та реалізації цілей сталого розвитку; навчити студентів аналізувати види, моделі та етапи інтеграції; встановити чинники поглиблення та поширення інтеграційних процесів; володіти механізмами та інструментами реалізації цілей сталого розвитку. Сформувати професійні якості, творче критичне мислення, активну громадянську позицію, здатність орієнтуватися у проблемах суспільно-політичного життя, глобалізації та сталого розвитку.

Завданнями вивчення навчальної дисципліни є:

Завданнями вивчення навчальної дисципліни є:

-   набуття студентами компетентності і професіоналізму у сфері євроінтеграції, євроатлантичної інтеграції та сталого розвитку;

-   розвиток практичних навичок та вмінь щодо розв'язання завдань вищевказаних механізмів; 

-   вивчення вітчизняного і зарубіжного досвіду реалізації положень євроінтеграції, євроатлантичної інтеграції та сталого розвитку;

Результати навчання

Зміст навчальної дисципліни, направлений на формування наступних компетентностей, визначених стандартом з вищої освіти за спеціальністю 292 «Міжнародні економічні відносини»:

ЗК2. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями 

ЗК3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел 

ЗК4. Здатність працювати в команді 

ЗК5. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні 

Результатом вивчення дисципліни є також набуття студентами таких вузьких спеціальних компетенцій:

СК5. Здатність застосовувати кумулятивні знання, науково- технологічні досягнення, інформаційні технології для осягнення сутності феномену нової економіки, виявлення закономірностей та тенденцій новітнього розвитку світового господарства. 

СК 9. Здатність до самонавчання, підтримки належного рівня знань, готовність до опанування знань нового рівня, підвищення своєї фаховості та рівня кваліфікації.

Отримані знання з навчальної дисципліни стануть складовими наступних результатів навчання за спеціальністю 292 «Міжнародні економічні відносини»:

РН2. Креативно мислити, проявляти гнучкість у прийнятті рішень на основі логічних аргументів та перевірених фактів в умовах обмеженого часу і ресурсів на засадах використання різних діагностичних методологій провідних міжнародних організацій 

РН4. Приймати обґрунтовані рішення з проблем міжнародних економічних відносин за невизначених умов і вимог.
РН5. Оцінювати ступінь складності завдань при плануванні діяльності та опрацюванні її результатів. 

РН6. Аналізувати нормативно-правові документи, оцінювати аналітичні звіти, грамотно використовувати нормативно-розпорядчі документи та довідкові матеріали, вести прикладні аналітичні розробки, професійно готувати аналітичні матеріали. 

РН14. Презентувати результати власних досліджень шляхом підготовки наукових публікацій і апробацій на наукових заходах.

Перелік тем

Тема 1.Сутність ідеї євроінтеграції

Тема 2. Історія європеської інтеграції

Тема 3.Створення та еволюція ЄС

Тема 4.Механізми європейської взаємодії

Тема 5.Україна та ЄС: основи співробітництва

Тема 6. Виникнення та еволюція Північно-Атлантичного альянсу

Тема 7. Структура та основи функціонування НАТО

Тема 8. Україна - НАТО: стан, проблеми та перспективи взаємовідносин

Тема 9. Участь Україні в іншіх міжнародних організаціях

Тема 10. Виникнення та розвиток концепції сталого розвитку

Тема 11. Цілі сталого розвитку як інгтеграційна складова розвитку людства

Тема 12. Україна на шляху реалізації цілей сталого розвитку

Система оцінювання

Контроль складається з поточного контролю виконання студентами самостійної роботи, модульного контролю, контролю виконання індивідуальних завдань та семестрового контролю.

Модульний контроль здійснюється шляхом перевірки графіку відвідування студентами лекційних та практичних занять та відпрацювання відповідного матеріалу (у випадку пропуску занять), перевірки домашніх завдань, усного та письмового опитування і завершується написанням модульної контрольної роботи.

Семестровий контроль здійснюється шляхом написання та оцінювання індивідуальних робіт студентів за темами.

Форма контролю
залік