UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Українська мова і література в контексті НУШ

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра педагогічних технологій та мовної підготовки
Короткий опис навчальної дисципліни

Курс розглядає новий зміст шкільної мовно-літературної освіти та сучасне навчальнометодичне забезпечення, що розроблені в контексті завдань НУШ і засвідчують реалізацію інноваційних підходів до організації освітнього процесу на уроках української мови та української літератури в середній школі.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Завдання курсу - ознавчитися зі шкільною мовно-літературною освітою в контексті освітніх завдань НУШ, яка орієнтована на розроблення її нового змісту та підготовку інноваційного навчально-методичного забезпечення. Відтак однією із новацій НУШ є розроблення змісту шкільної мовно-літературної освіти на засадах інтегрованого підходу. 

Результати навчання

Результати навчання:

  • взаємодія з іншими особами в усній формі, сприймання та використання інформації для досягнення життєвих цілей у різних комунікативних ситуаціях;
  • сприймання, аналіз, інтерпретація, використання та критична оцінка інформації в інформаційних, художніх текстах класичної та сучасної художньої літератури та медіатекстах для збагачення власного досвіду й духовного розвитку;
  • висловлення власної думки, почуттів, ставлень та ідей, взаємодія з іншими особами у письмовій формі, зокрема інтерпретуючи інформаційні та художні тексти класичної та сучасної художньої літератури (української та зарубіжної); 
  • взаємодія з іншими особами в цифровому просторі з дотриманням норм літературної мови;
  • дослідження індивідуального мовлення, використання мови для власної мовної творчості, спостереження та аналіз мовних і літературних явищ в контексті НУШ.
Перелік тем

Логіка представлення пропонованого змісту зумовлена специфікою інтегрованого підходу до навчання і спрямована на розвиток критичного, системного та креативного мислення. Програму структуровано за  роками навчання (5-й і 6-й класи), кожен з яких містить 9 розділів, що складаються з 3-4 тем:

Огляд тем для 5 класу:  

Розділ 1. Пізнаю різноманіття світу (теми: «Спілкуюся й вивчаю світ», «Подорожую Україною й шаную культурне різноманіття», «Ціную індивідуальність», «Запозичую й збагачую»).

Розділ 2. Дім, який ми будуємо (теми: «Дбаю про себе та інших», «Беру участь у житті громади», «Стаю відповідальним громадянином», «Люблю свою родину й рідний край»).

Розділ 3. Досліджую, ціную й бережу (теми: «Досліджую минуле», «Пізнаю й бережу мову», «Пам’ятаю», «Вивчаю та пишу історію»).

Розділ 4. Скарби, якими володію (теми: «Бачу неймовірне навколо», «Дивуюся й дивую», «Дарую подарунки й ділюся добром», «Очікую на свято»).

Розділ 5. Від ідеї до результату (теми: «Фантазую», «Мрію, планую, досягаю», «Надихаю»).

Розділ 6. Дію, досягаю, перемагаю (теми: «Хочу і можу», «Оцінюю ситуацію й граю за правилами», «Учу і вчуся», «Вірю в себе й довіряю іншим».

Розділ 7. На шляху до успіху (теми: «Шукаю себе», «Переймаю й перевершую», «Приймаю виклики», «Дивуюся перспективам»).

Розділ 8. Дивен світ. (теми: «Радію світу навколо», «Пізнаю довкілля», «Бережу природу», «Навчаюсь у природи творчого спокою»). 

Розділ 9. Віддзеркалене у слові життя (теми: «Переживаю красу», «Чуємо одне одного», «Оповідаю історії»). 

Огляд тем для 6 класу:

Розділ 1. Залежність і самостійність (теми: «Ділюся враженнями», «Повертаюся до роботи», «Працюю над собою», «Відкриваюся новому»).

Розділ 2. Чого я боюся (теми «Дивлюся страхам в очі», «Упевнено виходжу із зони комфорту», «Долаю індивідуальні та соціальні стереотипи»).

Розділ 3. Зовнішнє і внутрішнє (теми: «Бачу себе»,  «Шукаю відповіді в книжках», «Розумію себе», «Знаю міру»). 

Розділ 4. Радість буття (теми: «Веду здоровий спосіб життя», «Мислю позитивно», «Відчуваю наближення свята», «Надихаюся шедеврами»). 

Розділ 5. Взаємозалежності (теми: «Вибудовую взаємини», «Усвідомлюю свою роль у команді», «Приймаю рішення й відповідаю за них»).

Розділ 6. Право на власну думку (теми: «Чую й хочу, щоб чули мене», «Прислухаюся та обстоюю», «Поводжуся гідно», «Прагну до ненасильницького спілкування»).

Розділ 7. Громадянськість і добросусідство (теми: «Усвідомлюю себе в часі», «Маю право й поважаю права інших», «Займаю активну життєву позицію», «Беру на себе відповідальність»).

Розділ 8. Просто про складне (теми: «Живу у Всесвіті», «Живу у світі речей», «Живу у світі ідей», «Живу у світі почуттів»).

Розділ 9. Світ віртуальний і реальний (теми: «Гуляю всемережею (інтернетом)», «Не ховаюся за аватаром», «Вигадую нові світи», «Розширюю обрії»).

Система оцінювання

Шкала оцінювання: національна та ECTS

Сума балів за всі види навчальної діяльності

Оцінка ECTS

Оцінка за національною шкалою

для екзамену, курсового проекту (роботи), практики

для заліку

90 – 100

А

відмінно 

 

 

зараховано

82-89

В

добре

74-81

С

64-73

D

задовільно

60-63

Е

35-59

FX

незадовільно

 

не зараховано

1-34

F

Усього 100 балів:

 

Кількість балів

Систематичність відвідування (лекції і практичні заняття).

5

Активні роботи.

15

Самостійне опрацювання матеріалу.

20

Переклад тексту за фахом (семестрове індивідуальне завдання).

40

Модульна контрольна робота.

20

 

100

*Альтернативні завдання/додатковівиступи: реферат, доповідь, виступ.

20

Форма контролю
залік