UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Особливості роботи вчителя в умовах дистанційного навчання

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра педагогічних технологій та мовної підготовки
Короткий опис навчальної дисципліни

Дистанційне навчання представляє собою нову організацію освіти, що грунтується на використанні як кращих традиційних методів отримання знань, так і нових інформаційних та телекомунікаційних технологій, а також на принципах самоосвіти. Воно призначене для широких верств населення незалежно від матеріального забезпечення, місця проживання та стану здоровʼя. Дистанційне навчання дає змогу впроваджувати інтерактивні технології викладання матеріалу, здобувати повноцінну вищу освіту або підвищувати кваліфікацію і має такі переваги, як гнучкість, актуальність, зручність, модульність, економічна ефективність, інтерактивність, відсутність географічних кордонів для здобуття освіти.

Актуальність дистанційного навчання проявляється у можливості упровадження новітніх педагогічних, психологічних і методологічних розробок з розбиттям матеріалу на окремі функціонально завершені модулі (теми), які вивчаються у міру засвоєння і відповідають здібностям окремого учня або групи загалом.
Для того, щоб дистанційне навчання було максимально ефективним, його потрібно правильно організувати за допомогою системи організаційних, технічних, програмних та методичних заходів.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Мета викладання дисципліни «Особливості роботи вчителя в умовах дистанційного навчання» полягає у підвищенні інформатично-комунікативної компетентністі студентів, сформувавши у них уміння та навички використання сучасних інтернеттехнологій у процесі викладання, зокрема дистанційного, а також для контролю знань, вирішення завдань із виховання, підготовки звітів, підвищення кваліфікації та залучення до навчального процесу всіх зацікавлених осіб. Також завданням викладання дисципліни «Особливості роботи вчителя в умовах дистанційного навчання» полягає в оволодінні фахівцями системою знань, умінь, що забезпечують реалізацію функцій дистанційного навчання, покладених на викладача в цілому, здійснення майбутніми фахівцями професійно-педагогічної комунікації на високому якісному рівні, можливість самореалізації й самовдосконалення студентів через вербальні, невербальні засоби комунікації з точки зору  педагогічної діяльності педагога-філолога.

Результати навчання

У результаті вивчення дисципліни підготовлений фахівець повинен вміти:

- моделювати процес дистанційного навчання, враховуючи його структурні елементи;

- організовувати процес прийому й передачі інформації;

- управляти процесом в системі «викладач-студент»;

- установлювати суб’єкт-суб’єктні стосунки з суб’єктом комунікації;

- використовуати інформаційні ресурси комп’ютерних технологій для організації навчально-виховного процесу;

- використовувати ресурси комп’ютерних технологій для організації навчально-виховного процесу (діалог «людина-комп’ютер-людина»).

 

Перелік тем

1. Дистанційне навчання як специфічна риса організації навчального  процесу 
2. Нормативно-правове забезпечення дистанційного навчання. Зміст дистанційного навчання
3. Методика проведення занять дистанційного навчання
4. Засоби дистанційного навчання. Методи дистанційного навчання
5. Психологічні особливості, педагогічна культура викладача вищої школи, його взаємодія на заняттях із дистанційного навчання.
6. Психолого-педагогічні засади організації самостійної навчальної роботи студентів на заняттях із дист. навчання.

 

Система оцінювання

Академічні досягнення здобувача вишої освіти визначаються за допомогою системи оцінювання, в основу якої покладено поточний та модульний контроль результатів навчання і принцип накопичення зароблених здобувачем вищої освіти балів.
Накопичення рейтингових балів за освітню діяльність здобувачів вищої освіти проводиться в балах, які у підсумку переводяться у національну шкалу та шкалу ЄКТС (Європейська кредитно-трансферна система).

Форма контролю
залік