UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Право на безпеку: сучасні виклики

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра права та правоохоронної діяльності
Короткий опис навчальної дисципліни

Метою навчальної дисципліни є закріплення у здобувачів знань про основні поняття та аспекти безпеки, такі як особиста безпека людини, національна безпека, яка включає в себе багато підвидів, зокрема: державну безпеку, політичну, економічну, воєнну, технологічну, екологічну, гуманітарну, демографічну, інформаційну, енергетичну, також такі окремі види, такі як безпека життєдіяльності, яка включає в себе громадську безпеку, безпеку праці, безпеку військової служби, також таких видів як ядерна безпека, гірнича, техногенна, пожежна, радіаційна, безпека фізична, соціальна, психологічна, кібербезпека.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Завданнями вивчення навчальної дисципліни є:

– вивчення основних понять та видів безпеки;

– дослідження головних та другорядних видів безпеки;

– визначення напрямків, на які спрямовані види безпеки;

– характеристика кожного з видів безпеки.

Результати навчання

Отримані знання з навчальної дисципліни стануть складовими наступних програмних результатів навчання за спеціальністю 262 «Правоохоронна діяльність»:

Збирати необхідну інформацію з різних джерел, аналізувати і оцінювати її.

Здійснювати координацію діяльності суб’єктів забезпечення публічної безпеки і порядку, а також комунікацію з фізичними та юридичними особами з метою своєчасного реагування на кримінальні злочини, адміністративні правопорушення та події.

Застосовувати заходи, спрямовані на усунення загрози життю та здоров’ю фізичних осіб і публічній безпеці, що виникли внаслідок учинення кримінального злочину чи адміністративного правопорушення.

Використовувати основні методи та засоби забезпечення правопорядку в державі, дотримуватись прав і свобод людини і громадянина, попередження та припинення нелегальної (незаконної) міграції та інших загроз національної безпеки держави (кібербезпеку, економічну та інформаційну безпеку, тощо).

Вміти застосовувати процедури надання першої медичної допомоги.

Вміти оцінювати обстановку, рівень потенційних загроз та викликів, прогнозувати розвиток обстановки, дій правопорушників та противник, вживати заходів з метою запобігання, виявлення та припинення правопорушень.

Перелік тем

Тема 1. Загальна характеристика поняття безпека та її основні види.

Тема 2. Особиста безпека людини.

Тема 3. Головні аспекти національної безпеки держави та суспільства.

Тема 4. Основи безпеки життєдіяльності.

Тема 5. Безпека конкретних видів діяльності (виробнича).

Тема 6. Основні аспекти безпеки споруд і об’єктів.

Тема 7. Характеристика побутової безпеки та основних її видів.

Тема 8. Поняття державної безпека, її головні ознаки та види.

Тема 9. Політична безпека держави та суспільства

Тема 10. Економічна безпека держави та суспільства.

Тема 11. Воєнна безпека держави.

Тема 12. Гуманітарна та демографічна безпека держави та суспільства.

Тема 13. Інформаційна безпека суспільства та держави.

Тема 14. Банківська та інвестиційна безпека держави.

Тема 15. Продовольча безпека.

Тема 16. Енергетична безпека держави.

Система оцінювання

Контроль засвоєння теоретичних положень відбувається на лекційних заняттях. Перевірка засвоєного поточного матеріалу відбувається на практичних заняттях.

На практичних заняттях здійснюється контроль знань, одержаних здобувачами на попередній лекції та закріплених в процесі самостійної роботи, та більш детально пояснюється та обговорюється матеріал, який викликав у здобувачів ускладнення в процесі самостійної роботи. На практичних заняттях можуть обговорюватись питання, які було опрацьовано на лекції.

Модульний контроль полягає у відповідях на певні тести чи окремі питання в рамках пройденого матеріалу в письмовій формі. Головна мета контролю – перевірка рівня засвоєних здобувачами знань та вмінь у відповідності з завданнями дисципліни. Тести і питання складені так, що для правильних відповідей треба володіти основними теоретичними положеннями модуля.

Підсумковий контроль успішності знань здійснюється в кінці семестру після вивчення повного курсу дисципліни і відбувається у вигляді усного екзамену. До екзамену допускаються ті здобувачі, які успішно склали всі попередні модулі і відпрацювали заняття, що були пропущені без поважної причини.

Форма контролю
залік