Каталог вибіркових навчальних дисциплін
Професійно-психологічна підготовка працівників поліції
Метою дисципліни «Професійно-психологічна підготовка працівників поліції» є озброєння майбутніх працівників правоохоронних органів професійними знаннями, необхiдними для успішного виконання службових завдань; формування у них практичних навичок і умінь використання методів і засобів психології під час професійної діяльності.
Предметом дисципліни є система науково-теоретичних знань про поняття, мету, завдання, цілі, засоби, прийоми та методи професійно-психологічної підготовки майбутніх працівників поліції.
Завданням вивчення дисципліни «Професійно-психологічна підготовка працівників поліції» є:
- формування практичних умінь та навичок діяльності працівників правоохоронних органів;
- наявність професійних якостей: психічна стійкість, впевненість в собі та своїх діях, сміливість, рішучість, самоконтроль, гнучкість та дипломатичність;
- обізнаність в способах використання методів та прийомів психологічного впливу;
- вивчення особливостей та технології встановлення психологічного контакту;
- оволодіння навичками розв’язання та вирішення конфліктних ситуацій в середовищі засуджених та колективі працівників правоохоронних органів;
- вивчення способів і прийомів протидії та нейтралізації маніпулятивного впливу засуджених та персоналу правоохоронних органів;
- оволодіння навичками самоконтролю та саморегуляції психічного стану.
Результатом вивчення дисципліни є набуття студентами таких компетенцій:
знати:
- мету та завдання професійно-психологічної підготовки;
- вимоги до професійних якостей та характеристик працівника правоохоронних органів;
- основні способи вирішення конфліктних ситуацій в колективі працівників правоохоронних органів;
- етапи встановлення психологічного контакту при проведенні індивідуальної бесіди;
- методи та прийоми психологічного впливу;
- форми, методи і засоби професійної психології;
- сфери застосування спеціальних психологічних знань в процесі виконання професійних завдань;
- психологічні технології та закономірності професійного спілкування;
вміти:
- застосовувати засоби корекції та профілактики негативних психічних станів;
- вирішувати конфліктні ситуації в колективі працівників правоохоронних органів;
- встановлювати психологічний контакт при проведенні індивідуальної бесіди;
- використовувати методи та прийоми психологічного впливу в роботі з засудженими та персоналом (в залежності від посади);
- володіти методами вiзуальної психодiагностики та особливостями поведінки людини;
- володіти прийомами психологічного впливу та навичками взаємодії при спілкуванні з об’єктами професійної діяльності;
- використовувати способи саморегуляції психічного стану;
- контролювати свої дії та поведінку.
Тема 1. Поняття та сутність професійно-психологічної підготовки працівників поліції. |
Тема 2. Професійне становлення та деформація особистості працівників поліцї. |
Тема 3. Особливості та розвиток пізнавальнх процесів працівників поліції. |
Тема 4. Професійне спілкування працівників поліції. |
Тема 5. Психогігієна та психопрофілактика в діяльності працівників поліції . |
Тема 6. Конфлікти у правоохоронній діяльності працівників поліції. Управління конфліктами. |
Тема 7. Психологічнй вплив у професійному спілкуванні працівників поліції. |
Тема 8. Візуальна психодіагностика в діяльності працівнків поліції. |
Контроль засвоєння теоретичних положень відбувається на лекційних заняттях. Перевірка засвоєного поточного матеріалу відбувається на практичних заняттях.
На практичних заняттях здійснюється контроль знань, одержаних здобувачами на попередній лекції та закріплених в процесі самостійної роботи, та більш детально пояснюється та обговорюється матеріал, який викликав у здобувачів ускладнення в процесі самостійної роботи. На практичних заняттях можуть обговорюватись питання, які було опрацьовано на лекції.
Модульний контроль полягає у відповідях на певні тести чи окремі питання в рамках пройденого матеріалу в письмовій формі. Головна мета контролю – перевірка рівня засвоєних здобувачами знань та вмінь у відповідності з завданнями дисципліни. Тести і питання складені так, що для правильних відповідей треба володіти основними теоретичними положеннями модуля.
Підсумковий контроль успішності знань здійснюється в кінці семестру після вивчення повного курсу дисципліни і відбувається у вигляді усного екзамену. До екзамену допускаються ті здобувачі, які успішно склали всі попередні модулі і відпрацювали заняття, що були пропущені без поважної причини.