UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Професійно-психологічна підготовка працівників поліції

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра права та правоохоронної діяльності
Короткий опис навчальної дисципліни

Метою дисципліни «Професійно-психологічна підготовка працівників поліції»  є озброєння майбутніх працівників правоохоронних органів професійними знаннями, необхiдними для успішного виконання службових завдань; формування у них практичних навичок і умінь використання методів і засобів психології під час професійної діяльності.

Предметом дисципліни є система науково-теоретичних знань про поняття, мету, завдання, цілі, засоби, прийоми та методи професійно-психологічної підготовки майбутніх працівників поліції.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Завданням вивчення дисципліни «Професійно-психологічна підготовка працівників поліції» є:

  • формування практичних умінь та навичок діяльності працівників правоохоронних органів;
  • наявність професійних якостей: психічна стійкість, впевненість в собі та своїх діях, сміливість, рішучість, самоконтроль, гнучкість та дипломатичність;
  • обізнаність в способах використання методів та прийомів  психологічного впливу;
  • вивчення особливостей та технології встановлення психологічного контакту;
  • оволодіння навичками розв’язання та вирішення конфліктних ситуацій в середовищі засуджених та колективі працівників правоохоронних органів;
  • вивчення способів і прийомів протидії та нейтралізації маніпулятивного впливу засуджених та персоналу правоохоронних органів;
  • оволодіння навичками самоконтролю та саморегуляції психічного стану.
Результати навчання

Результатом вивчення дисципліни є набуття студентами таких компетенцій:

знати:

  • мету та завдання професійно-психологічної підготовки;
  • вимоги до професійних якостей та характеристик працівника правоохоронних органів;
  • основні способи вирішення конфліктних ситуацій в колективі працівників правоохоронних органів;
  • етапи встановлення психологічного контакту при проведенні індивідуальної бесіди;
  • методи та прийоми психологічного впливу;
  • форми, методи і засоби професійної психології;
  • сфери застосування спеціальних психологічних знань в процесі виконання професійних завдань;
  • психологічні технології та закономірності професійного спілкування;

вміти:

  • застосовувати засоби корекції та профілактики негативних психічних станів;
  • вирішувати конфліктні ситуації в колективі працівників правоохоронних органів;
  • встановлювати психологічний контакт при проведенні індивідуальної бесіди;
  • використовувати методи та прийоми психологічного впливу в роботі з засудженими та персоналом (в залежності від посади);
  • володіти методами вiзуальної психодiагностики та особливостями поведінки людини;
  • володіти прийомами психологічного впливу та навичками взаємодії при спілкуванні з об’єктами професійної діяльності;
  • використовувати способи саморегуляції психічного стану;
  • контролювати свої дії та поведінку.
Перелік тем

Тема 1. Поняття та сутність професійно-психологічної підготовки працівників поліції.

Тема 2. Професійне становлення та деформація особистості працівників поліцї.

Тема 3. Особливості та розвиток пізнавальнх процесів працівників поліції.

Тема 4. Професійне спілкування працівників поліції.

Тема 5. Психогігієна та психопрофілактика в діяльності працівників поліції .

Тема 6. Конфлікти у правоохоронній діяльності працівників поліції. Управління конфліктами.

Тема 7. Психологічнй вплив у професійному спілкуванні працівників поліції.

Тема 8. Візуальна психодіагностика в діяльності працівнків поліції.

Система оцінювання

Контроль засвоєння теоретичних положень відбувається на лекційних заняттях. Перевірка засвоєного поточного матеріалу відбувається на практичних заняттях.

На практичних заняттях здійснюється контроль знань, одержаних здобувачами на попередній лекції та закріплених в процесі самостійної роботи, та більш детально пояснюється та обговорюється матеріал, який викликав у здобувачів ускладнення в процесі самостійної роботи. На практичних заняттях можуть обговорюватись питання, які було опрацьовано на лекції.

Модульний контроль полягає у відповідях на певні тести чи окремі питання в рамках пройденого матеріалу в письмовій формі. Головна мета контролю – перевірка рівня засвоєних здобувачами знань та вмінь у відповідності з завданнями дисципліни. Тести і питання складені так, що для правильних відповідей треба володіти основними теоретичними положеннями модуля.

Підсумковий контроль успішності знань здійснюється в кінці семестру після вивчення повного курсу дисципліни і відбувається у вигляді усного екзамену. До екзамену допускаються ті здобувачі, які успішно склали всі попередні модулі і відпрацювали заняття, що були пропущені без поважної причини.

Форма контролю
залік