UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Ідентифікація загроз безпеці підприємництва

Короткий опис навчальної дисципліни

Галузь знань - 26 "Цивільна безпека"

Спеціальність - 262 "Правоохоронна діяльність"

Освітній ступінь - магістр

Кількість кредитів - 5

Модулів - 3

Загальна кількість годин - 150

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Метою навчальної дисципліни є формування знань студентів з питань сутності й ролі безпеки підприємств в управлінні відповідними економічними суб’єктами, ідентифікації загроз останньої та формування системи безпеки підприємств. Дисципліна «Ідентифікація загроз безпеці підрпиємств» дає можливість майбутньому спеціалісту розуміти безпекові тенденції розвитку підприємництва; орієнтуватись у питанням теорії підприємництва як обʼєкту безпеки; відтворювати механізм ідентифікації загроз безпеки підприємтсв; розуміти порядок побудови системи безпеки підприємств; знатися на нормативно-правовому забезпечення системи безпеки підприємств; визначати заходи щодо організації різних видів системи безпеки підприємств з метою запобігання загроз останньої.

 

Завданнями вивчення навчальної дисципліни є:

-   набуття студентами компетентності і професіоналізму у безпеки підприємств;

-   розвиток практичних навичок та вмінь щодо розв'язання завдань вищевказаного механізму; 

-             вивчення вітчизняного і зарубіжного досвіду ідентифікації загроз безпеки підприємств.

 

Результати навчання

Зміст навчальної дисципліни направлений на формування наступних компетентностей, визначених стандартом вищої освіти зі спеціальності 262 «Правоохоронна діяльність»:

ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. 

ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. 
ЗК4. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні. 

ЗК5. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. 

ЗК7. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
ЗК8. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
ЗК9. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). 

ЗК10. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт

Результатом вивчення дисципліни є також набуття студентами таких вузьких спеціальних компетенцій:

СК1.Здатність брати участь у розробленні та кваліфіковано застосовувати нормативно-правові акти в різних сферах юридичної діяльності, реалізовувати норми матеріального й процесуального права в професійній діяльності. 

СК2. Здатність забезпечувати законність та правопорядок, безпеку особистості, суспільства, держави в межах виконання своїх посадових обов’язків. 

СК3. Здатність виявляти та аналізувати причини та умови, що сприяють вчиненню кримінальних та адміністративних правопорушень, вживати заходи для їх усунення. 

СК4.Спроможність організовувати і керувати діяльністю підрозділів, створених для виконання завдань у сфері правоохоронної діяльності. 

СК5.Здатність давати кваліфіковані юридичні висновки й консультації в конкретних сферах юридичної діяльності. 

СК.6. Здатність керувати самостійною роботою осіб, що навчаються, та бути наставником для молодших колег у процесі набуття і вдосконалення ними професійних навичок. 

СК8. Здатність визначено і наполегливо ставити професійні завдання та організовувати підлеглих для їх виконання, брати на себе відповідальність за результати виконання цих завдань. 

СК9. Здатність обирати оптимальні методи й засоби забезпечення публічної безпеки і порядку. 

СК12. Здатність до використання технічних приладів та спеціальних засобів, інформаційно-пошукових систем та баз даних, спеціальної техніки, оперативних та оперативно- технічних засобів, здійснення оперативно-розшукової діяльності. 

СК13. Здатність у передбачених законом випадках застосовувати засоби фізичного впливу, спеціальні засоби та вогнепальну зброю, тактичні прийоми під час службової діяльності в разі отримання інформації чи безпосереднього виявлення ознак правопорушення перебуваючи на місці події та в інших службових ситуаціях. 

СК14. Здатність здійснювати контроль та координацію забезпечення умов дотриманням дозвільної системи та адміністративного нагляду. 

СК15. Здатність вживати заходів з метою запобігання, виявлення та припинення адміністративних і кримінальних правопорушень, заходів, спрямованих на усунення загроз приватним та публічним інтересам людини й держави. 

Отримані знання з навчальної дисципліни стануть складовими наступних результатів навчання за спеціальністю 262 «Правоохоронна діяльність»:

РН1. Зрозуміло і недвозначно доносити власні знання, висновки та аргументацію до фахівців і нефахівців; зокрема, під час публічних виступів, дискусій, проведення занять.
РН2. Координувати діяльність суб’єктів забезпечення публічної безпеки і порядку, а також здійснювати взаємодію з представниками інших органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, громадськістю з питань правоохоронної діяльності. 

РН3. Організовувати та керувати діяльністю підрозділів, які здійснюють правоохоронну діяльність 

РН4. Узагальнювати практичні результати роботи і пропонувати нові рішення, з урахуванням цілей, обмежень, правових, соціальних, економічних та етичних аспектів.
РН5. Аналізувати умови і причини вчинення правопорушень, визначати шляхи їх усунення. 
РН7. Оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт у процесі управління правоохоронним підрозділом в різних умовах обстановки, а також розробляти відповідні аналітичні та інформаційні матеріали, робити усні та письмові звіти та доповіді. 

РН8. Забезпечувати законність та правопорядок, захист прав та інтересів особистості, суспільства, держави з використанням ефективних методів й засобів забезпечення публічної безпеки і порядку в межах виконання своїх посадових обов’язків.

РН11. Розробляти та кваліфіковано застосовувати нормативно-правові акти в різних сферах юридичної діяльності, реалізовувати норми матеріального й процесуального права в професійній діяльності. 

РН12. Надавати кваліфіковані юридичні висновки й консультації в конкретних сферах юридичної діяльності
РН13. Відшуковувати необхідну інформацію в спеціальній літературі, базах даних, інших джерелах інформації, аналізувати та об’єктивно оцінювати інформацію. 

РН14. Розробляти та управляти проектами у сфері правоохоронної діяльності та з дотичних міждисциплінарних напрямів, аналізувати вимоги, визначати цілі, завдання, ресурси, строки, виконавців. 

РН15. Модифікувати основні методи та засоби забезпечення охорони прав і свобод людини, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки та порядку.
РН16. Використовувати сучасні методи і засоби системного аналізу, імітаційного моделювання, збирання та оброблення інформації для аналізу варіантів і прийняття рішень при виконанні професійних завдань 

РН17. Розуміти основи забезпечення національної безпеки, особливості застосування спеціальних засобів (вогнепальної зброї, спеціальних засобів, засобів фізичної сили); технології захисту даних, методи обробки, накопичення та оцінювання інформації; інформаційно-аналітичної роботи, бази даних (в тому числі міжвідомчі та міжнародні); оперативні та оперативно-технічні засоби, здійснення оперативно-розшукової діяльності). 

РН18. Мати навички вирішення завдань у складі міжвідомчих органів з проблем забезпечення безпеки та підтримання правопорядку.
РН19. Аналізувати обстановку, рівень потенційних загроз та викликів, прогнозувати розвиток дій правопорушників, вживати заходів з метою запобігання, виявлення та припинення правопорушень. 

Перелік тем

Тема 1. Підприємство як форма організації бізнесу та підприємництва

Тема 2.   Підприємство як об’єкт економічної безпеки

Тема 3.  Система економічної безпеки підприємства та її загрози

Тема 4.  Нормативно-правове забезпечення економічної безпеки підприємств 

Тема 5. Кадрово-інтелектуальна безпека підприємства

Тема 6. Фінансова безпека підприємства

Тема 7. Інформаційна безпека як складова економічної безпеки підприємства

Тема 8. Інші види економічної безпеки піжприємства

Тема 9. Служба безпеки підприємства

Тема 10. Оцінювання економічної безпеки підприємства

Тема 11. Міжнародні підходи до забезпечення безпеки підприємств 

Тема 12. Подальший розвиток економічної безпеки підприємств

Система оцінювання

Контроль складається з поточного контролю виконання студентами самостійної роботи, модульного контролю, контролю виконання індивідуальних завдань та семестрового контролю.

Модульний контроль здійснюється шляхом перевірки графіку відвідування студентами лекційних та практичних занять та відпрацювання відповідного матеріалу (у випадку пропуску занять), перевірки домашніх завдань, усного та письмового опитування і завершується написанням модульної контрольної роботи.

Семестровий контроль здійснюється шляхом написання та оцінювання індивідуальних робіт студентів за темами.

Форма контролю
екзамен