UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Технологічне лідерство у хардверних стартапах

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра комп'ютерних технологій у медицині та телекомунікаціях
Короткий опис навчальної дисципліни

Метою навчальної дисципліни є вивчення студентами загальних методичних принципів і основ планування та організації hardware-проектів та стартапів.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Завданнями вивчення навчальної дисципліни є:

- організація пошуку перспективних ідей та їх критичного аналізу для подальшої реалізації у вигляді hardware-проекту та/або стартапу;

- визначення критеріїв та організація підбору команди розробників, організація ефективної взаємодії між учасниками;

- методики тайм-менеджементу та ризик-менеджменту; організація документаційного супроводження hardware-проекту;

- організація підготування до виробництва hardware-проекту;

- організація залучення фінансування та презентації проекту.

 

Результати навчання

Зміст навчальної дисципліни направлений на формування наступних компетентностей, визначених освітньо-професійною програмою «Біомедична інженерія»:

ЗК-2. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

ЗК-3. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.

ЗК-4. Здатність працювати в команді.

СК-5. Здатність розробляти технічні завдання на створення, а також моделювати, оцінювати, проектувати та конструювати складні біоінженерні та медико-інженерні системи і технології.

СК-7. Здатність працювати в багатопрофільному колективі.

 

Отримані знання з навчальної дисципліни стануть складовими наступних програмних результатів навчання за спеціальністю 163 «Біомедична інженерія»

РН-4. Розробляти, планувати, виконувати та обґрунтовувати інноваційні проекти біоінженерних об’єктів та систем медико-технічного призначення з урахуванням інженерних, медичних, правових, економічних, екологічних та соціальних аспектів, здійснювати їх інформаційне та методичне забезпечення.

РН-5. Оцінювати біологічні і технічні аспекти та наслідки взаємодії інженерно-технічних та біоінженерних об’єктів з біологічними системами, передбачувати їх взаємний вплив, правові, деонтологічні і морально-етичні наслідки використання.

РН-6. Вирішувати у практичній діяльності завдання біомедичної інженерії з усвідомленням власної етичної та соціальної відповідальності в особисті й діяльності та/або в команді.

РН-7. Презентувати результати досліджень і розробок державною та іноземною мовами у вигляді заявок на винахід, наукових публікацій, доповідей на науково-технічних заходах.

Перелік тем

Модуль 1. Загальні принципи ведення hardware-проектів та стартапів

1. Вступ до курсу. «Дорожня карта» розвитку hardware-проекту та/або стартапу. Пошук ідеї. Аналіз можливості її фізичної реалізації. Формування команди розробників. Ролі в стартапі. Пошук фінансування та організація презентації. Авторські права. Технологічна стратегія.

2. Формування та аналіз ідей. Тренди в сучасних технологіях: індустрія 4.0, штучний інтелект (AI), інтернет речей (IoT). Задачі аналізу та синтезу. Методика «мозкового штурму». Пошук цільової аудиторії та ніші стартапу. Методика показників та вагових коефіцієнтів. Поняття MVP (minimal viable product). Життєвий цикл продукту. Схема Define → Design → Develop → Test → Deploy.

3. Оцінка ресурсів, потрібних для реалізації проекту. Матеріальні, технологічні, та людські ресурси. Використання open-source проектів для розвитку свого проекту/стартапу.

 

Модуль 2. Тренди в технологіях

4. Індустрія 4.0. Етапи розвитку індустрії та еволюція технологій. Сучасні матеріали та засоби виробництва. 3D-друк, гнучкі автоматизовані системи, фаблаби.

5. Технології штучного інтелекту (AI) та машинного навчання (ML). Визначення, концептуальні основи та принципи дії систем ШІ (AI). Область використання та ризики. Можливості та обмеження ШІ.

6. Технології інтернету речей (IoT). Область використання IoT. Принцип дії, можливості та обмеження IoT. Перспективи розвитку IoT.

 

Модуль 3. Методики тайм-менеджементу

7. Методологія Agile (Scrum/Kanban). Ролі. Етапи розробки: To-do list → Backlog → Processed → Tested → Result. Відмінності між Scrum та Kanban. Планування завдань та спринтів.

8. Методологія Lean. Схема Value identification → Value stream mapping → Efficient  → Pull system → Improvement.

9. Методологія Waterfall. Схема Requirements → Design → Implementation → Verification/Testing → Deployment & Maintenance. Порівняння, особливості та області використання різних методологій, їх переваги та недоліки.

 

Модуль 4. Управління ризиками в hardware-проектах

10. Ризики під час розробки hardware-проекту. Класифікація ризиків. Аналіз причин. Діаграми Ішикави (fish-diagrams).

11. Основи кореляційного аналізу. Визначення факторів ризику та побудова діаграми розсіювання (точкові даграми, scatter plots). Коефіцієнт кореляції Пірсона. Багатовимірні фактори ризику та пелюствові діаграми.

12. Регулювання відносин між учасниками стартапу. Чому це важливо і що буває при порушенні взаємодії учасників. Принципи формування команди та організація взаємодії між учасниками. Використання систем контролю версій. Git, SVN. Захист документації проекту.

 

Модуль 5. Питання організації виробництва, фінансування та захисту авторського права

13. Юридичний супровід стартапів в Україні. Вибір організаційно-правової форми для можливого стартапу. Закони України, що регулюють захист прав інтелектуальної власності. Особливості взаємодії із субпідрядними організаціями при виробництві прототипів та дрібних партій.

14. Пошуки фінансування та краудфандінг. Венчурні фонди, янгол-синдикати, акселерація та бізнес-інкубування стартапів. Краудфаннг. Пітчі та презентації. Питання патентної чистоти та патентування. Можливість передачі права власності.

15. Організація виробництва та MVP. Технології одиничного та дрібносерійного виробництва. Концепція фаблабів. Оцінка потреб та цільової аудиторії. Документальне супроводження hardware-проекту.

16. Питання масштабування та стратегування стартапу. Бізнес-стратегії розвитку стартапу. Шляхи розвитку стартапу після презентації. Залучення стартапів підприємствами.

 

Система оцінювання

За 100-бальною шкалою.

Бали набираються за рахунок проходження тестових завдань на освітньому порталі "Житомирської політехніки", а також за результатами здачі звітів з практичних робіт.

 

Шкала оцінок стандартна:

0-69 - не зараховано (F, FX)

60-63 - зараховано (задовільно, E)

64-73 - зараховано (задовільно, D)

74-82 - зараховано (добре, С)

83-89 - зараховано (добре, B)

90-100 - зараховано (відмінно, A)

Форма контролю
залік