UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Управління конфліктами

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра менеджменту, бізнесу та маркетингових технологій
Короткий опис навчальної дисципліни
Конфлікти постійно виникають у житті людини, у всіх сферах її життєдіяльності та мають різноманітні прояви та наслідки. Відповідно людина змушена знаходити способи управління ними, їх оцінювання, ідентифікування, зниження їх негативних наслідків, запобігання конфліктам тощо. Природа виникнення конфліктів, їх багатоаспектість та пов‘язаність із різними елементами життя людини та суспільства загалом є об‘єктом вивчення вчених, починаючи ще з часів появи людини. Розвиток суспільства призвів до зростання кількості та різноманітності конфліктів, що вимагає нових методів їх розв‘язання та зниження негативних наслідків.
Цілі та задачі навчальної дисципліни
Набуття студентами теоретичних та практичних навичок та знань про природу конфліктів, управління конфліктами та побудови продуктивних людських взаємовідносин, набуття професійного вміння вирішувати конфлікти у діловій і професійній сферах та повсякденному житті, вироблення вмінь контролювати конфліктні ситуації, ефективно управляти конфліктами в організаціях, оволодіння практичними навичками врегулювання конфліктів, що виникають в процесі трудової діяльності, та боротьби з наслідками стресу, як побічного явища конфліктних ситуацій.
Результати навчання
В результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен демонструвати наступні результати навчання: застосовувати фундаментальні знання теорії конфліктології для обґрунтування сутності, природи та чинників розвитку конфліктів різного рівня; здійснювати комплексну діагностику конфліктів та виявляти суперечності, які є глибинною основою конфліктів; виявляти структуру конфлікту, його учасників та групи підтримки, мотиви та інтереси учасників конфлікту для оптимізації їх взаємостосунків; ефективно управляти особистісним рівнем конфліктності та стресом у процесі міжособистісного спілкування; застосовувати доцільні методи управління для зниження конфліктності на індивідуальному та організаційному рівнях; пропонувати заходи розв’язання внутрішньоособистісних, міжособистісних та професійних конфліктів на підприємстві; прогнозувати динаміку конфлікту з урахуванням впливу чинників зовнішнього середовища.
Перелік тем
Тема 1. Вступ до курсу «Управління конфліктами» Тема 2. Характеристика конфлікту як соціально-психологічного феномену Тема 3. Структура конфлікту Тема 4. Типологія конфліктів та їх особливості. Причини виникнення конфліктів Тема 5. Динаміка конфлікту Тема 6. Конфлікти в організаціях та сфері управління Тема 7. Управління конфліктами Тема 8. Профілактика конфліктів в організації
Система оцінювання
60 балів за виконання практичних завдань протягом вивчення дисципліни. 40 балів - результати написання КМР.
Форма контролю
залік