UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Врегулювання конфліктів

Короткий опис навчальної дисципліни
Дисципліна «Врегулювання конфліктів» належить до переліку вибіркових навчальних дисциплін підготовки бакалаврів та спрямована на вивчення закономірностей поведінки людей у конфліктних ситуаціях, причин виникнення конфліктів, технологій та методів їх подолання. Вивчення дисципліни «Психологія конфліктів» має сприяти формуванню у студента інтегральних та професійно-орієнтованих рис, культури гуманного ставлення до людини, активної життєвої позиції. Курс розвиває логічне й аналітичне мислення студентів, уважність та уяву, їх професійні здібності, вдосконалює навички самостійної роботи з психологічним матеріалом.
Цілі та задачі навчальної дисципліни
Метою вивчення навчальної дисципліни «Врегулювання конфліктів» є отримання базових знань з актуальних проблем управління конфліктами та побудови продуктивних людських взаємовідносин, набуття професійного вміння вирішувати конфлікти у діловій і професійній сферах, міжнародних відносинах, приватному житті. Ці уміння сприятимуть порозумінню та конструктивному вирішенню проблем у різних сферах суспільного життя; допоможуть самоудосконалюватися і сформувати у свого найближчого оточення позитивне мислення, орієнтоване не на конфронтацію і боротьбу, а на порозуміння, взаємодопомогу, співробітництво та конструктивне вирішення проблем. Основними завданнями вивчення навчальної дисципліни є: використання знань щодо типології, причин виникнення конфліктів та стратегій поведінки у конфліктах, застосовування знань щодо ролі посередництва у розв’язанні конфліктів, використання традиційних методів і технологій у подоланні та профілактиці конфліктів, прогнозуванні зміни і динаміку перебігу конфліктів.
Результати навчання
Студент за результатами вивчення даної дисципліни отримує наступні фахові компетентності: - вміння вступати в контакт і встановлювати доброзичливу атмосферу під час комунікації з бізнес-партнерами; - вміння вирішувати конфлікти в діловому спілкуванні і долати комунікативні бар'єри; - здатність взаємодіями з іншими людьми, уміння працювати в групах; - уміння управляти конфліктами та стресами; - здатність конструктивної взаємодії в ситуації конфлікту; - уміння розрізняти конструктивні та деструктивні конфлікти; - здатність попереджати, уникати та розв’язувати конфлікти. - вміння використовувати ефективні прийоми поведінки в процесі комунікації з урахуванням правил етики бізнесу та ділового етикету. Студент матиме можливість використовувати набуті знання при веденні наукових дискусій з питань конфліктології; виявляти повагу до різноманітних національних та етнічних спільнот, співпрацювати з носіями різних історичних, політичних, релігійних, культурних, сімейних та особистісних цінностей; створювати умови для комунікації із представниками різних верств населення.
Перелік тем
Тема 1. Розвиток конфлікт-менеджменту як науки та навчальної дисципліни. Тема 2. Динаміка конфлікту. Сутність, учасники і суб’єктивна складова конфлікту. Сфери розгортання конфліктів. Тема 3. Теорія і практика розв’язання внутрішньоособистісних конфліктів. Тема 4. Технологія конструктивного розв’язання конфліктів. Тема 5. Методи вивчення конфліктів та конфліктної поведінки їх учасників. Тема 6. Процес управління конфліктами. Тема 7. Методи та форми управління конфліктами. Тема 8. Мистецтво як засіб психологічного захисту особистості в конфлікті. Тема 9. Посередницька діяльність у розв’язанні конфліктів. Тема 10. Психологія переговорного процесу з розв’язання конфліктів.
Система оцінювання
Підсумковий бал (за 100-бальною шкалою) з курсу визначається так: кількості балів за поточне оцінювання – 40 балів; модульні контрольні роботи – 60 балів.
Форма контролю
екзамен