UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Запобігання та протидія проявам насильства

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра права та правоохоронної діяльності
Короткий опис навчальної дисципліни
Актуальність даної дисципліни зумовлена необхідністю формування створення умов для формування громадянських та соціальних компетентностей здобувачів освіти, що передбачає виявлення ними конфліктологічної компетентності, вмінь і навичок вирішення конфліктів мирним шляхом, ненасильницької поведінки та громадянської позиції, здатності протистояти булінгу, навичок ненасильницької поведінки, побудови конструктивного діалогу, розуміння поняття «мир», усвідомлення власної значущості у миробудуванні, усвідомлення конфлікту як важливої та невід’ємної частини життя, створення особистої мирної стратегії поведінки в конфлікті.
Цілі та задачі навчальної дисципліни
Метою та завданням вивчення дисципліни Запобігання та протидія проявам насильства є осягнення здобувачами вищої освіти, зокрема майбутніми правоохоронцями, причин цього феномену (історичних, соціальних, економічних тощо) у суспільстві; усвідомлення антисоціальної згубної ролі будь-яких противоправних проявів до будь-кого; формування комплексу знань про основні положення Закону України "Про запобігання та протидію домашньому насильству" та інших нормативно-правових актів; розвиток практичних умінь і навичок громадянської та службової протидії проявам насильства, готовність до надання первинної невідкладної допомоги жертві; до співпраці з фахівцями та уповноваженими органами у протидії та запобіганню проявам насильства
Результати навчання
Здійснювати практично уміння та навички громадянської та службової протидії проявам насильства до дітей, жінок; опанувати методи профілактики домашнього насильства через систему спеціальних заходів, тренінгів, обговорень тощо з метою формування нетерпимого ставлення у дітей, молоді і дорослих до насильницьких моделей поведінки, розвитку небайдужості до постраждалих осіб.
Перелік тем
Тема 1. Визначення понять «дискримінація», «жорстоке поводження», «насильство», «ґендерно зумовлене насильство», «ґендерна рівність», «домашнє насильство», «булінг» Тема 2. Причини жорстокого поводження, насильства, ґендерно зумовленого насильства, домашнього насильства щодо дітей, булінгу Тема 3. Міжнародно-правові стандарти та національне законодавство з питань забезпечення ґендерної рівності, запобігання та протидії насильству. Тема 4. Нормативно-правові документи та діяльність із запобігання та протидії жорстокому поводженню, насильству, домашньому насильству щодо дітей, булінгу Тема 5 Взаємодія органів державної влади, органів місцевого самоврядування, закладів та установ під час забезпечення соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, зокрема таких, що можуть загрожувати їхньому життю та здоров’ю. Тема 6. Взаємодія суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі. Тема 7. Діяльність громадської організації «Ла Страда-Україна»
Система оцінювання
50 балів – модуль 1; 50 балів – модуль 2;
Форма контролю
екзамен